در دیدار قانونگذاران آمریکایی از کوبا، دیاز کانل بر ضرورت پایان تدابیر آسیب زننده به مردم این کشور تاکید کرد

رئیس‌جمهوری کوبا در دیدار با هیاتی از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا که در سفری رسمی در این کشور کارائیب به سر می‌برند، بر ضرورت پایان دادن به تدابیری که به مردم این کشور آسیب می زنند، تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهوری کوبا در پیامی توییتری نوشت: ما به اختلافات و موضوعات مورد علاقه طرفین می‌پردازیم. در این دیدار بر اراده مشترک به منظور بهبود روابط دوجانبه تاکید شد و من ضرورت پایان دادن به تدابیری که به مردم کوبا آسیب می‌زنند را ابراز کردم.

بر اساس یادداشت منتشر شده در تارنمای ریاست جمهوری کوبا، طرفین در این دیدار روابط دوجانبه و سایر موضوعات را در فضایی محترمانه و شفاف مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه این متن آمده است: دیاز کانل بر تاثیر مخرب محاصره اقتصادی و فشار حداکثری اعمال شده توسط دولت قبلی ایالات متحده که همچنان در حال اجرا است، تاکید و تمایل کشورش برای حرکت به سمت یک رابطه محترمانه و سازنده را تکرار کرد.

«جیمز مک گاورن» رئیس کمیته قوانین مجلس نمایندگان، «مارک پوکان» و «تروی کارتر» از اعضای کمیته قوانین مجلس نمایندگان از جمله افراد هیات آمریکایی هستند که به کوبا سفر کرده‌اند.

مک گاورن از اعضای حزب دموکرات ، از حامیان بهبود روابط واشنگتن با کوبا است.

نمایندگان کنگره آمریکا در این سفر همچنین با نمایندگان کوبایی گفت‌وگو کردند.

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا، «کارلوس فرناندز د کاسیو» معاون وزیر امور خارجه و «خوآنا تابلادا دِ لا توره» معاون مدیرکل دپارتمان ایالات متحده در وزارت امور خارجه کوبا نیز در این نشست حضور داشتند.

«استبان لازو ارناندز» رئیس مجلس ملی کوبا نیز بر اهمیت این دیدارها برای تقویت گفت‌وگو و روابط بین پارلمانی بر اساس احترام متقابل تاکید کرد.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا