حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

در ادامه تجمعات خود کارگران پیمانکاری معدن زغال سنگ طزره خواستار تبدیل وضعیت شغلی با حذف پیمانکار و طبقه‌بندی مشاغل شدند

کارگران پیمانکاری معدن زغال سنگ طزره در ادامه اعتراضات صنفی هفته گذشته خود برای حذف شرکت‌های پیمانکاری، صبح امروز مقابل ساختمان واحد زغال سنگ البرز شرقی حاضر شدند.

 

به گزارش ایلنا، صبح امروز شنبه (هفتم اسفند ماه) تعدادی از کارگران پیمانکاری معترض زغالسنگ طزره به همراه شماری از خانواده‌هایشان در مقابل ساختمان شرکت زغال سنگ البرز شرقی حاضر شده و بر خواسته‌های صنفی خود تاکید کردند.

 

مطالبه اصلی کارگران پیمانکاری این واحد معدنی، تبدیل وضعیت شغلی با حذف شرکتهای پیمانکاری از مجموعه معادن شرکت البرز شرقی بویژه در معادن زغالسنگ طزره است که کارگران در آن امنیت شغلی ندارند.

 

یکی دیگر از مطالبات کارگران پیمانکاری معدن زغالسنگ، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که کارگران مدعی‌اند از سال‌ها قبل منتظر اجرای آن هستند.

 

این کارگران می‌گویند: اخیرا کارفرمای این واحد معدنی بر اساس مصوبات قانونی اجرای طرح تبدیل وضعیت ایثارگران در دست اجرا دارد به همین دلیل ما کارگران پیمانکاری نیز که سالهاست در حال خدمت به کشورمان هستیم با مراجعه به ساختمان اصلی شرکت در شاهرود از مسئولان بویژه شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان سهامدار اصلی می‌خواهیم به مشکلاتمان رسیدگی کنند.

اعتراض یونانی‌ها به افزایش هزینه‌های زندگی

هزاران نفر از مردم یونان روز شنبه در اعتراض به افزایش بهای زندگی به تظاهرات اتحادیه های کارگری در چند شهر پیوستند، با توجه به اینکه دولت آتن نسبت به افزایش حمایت از خانوارها وعده داده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اوکراین, جنوب اروپا, حقوق بشر, خبر, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, کارگری, یونان

رژیم ضدکارگر و عقب ماندگی عمیقِ دستمزدِ حداقل بگیرانِ شاغل و بازنشسته از خط فقر

برای آنکه کسری حقوق نسبت به خط فقر در سال آینده همان دو میلیون و نهصد هزار تومان مشابه سال جاری باشد حقوق ۶ میلیون تومانی باید ۹۹ درصد افزایش یابد؛ این معادله نشان می‌دهد که یک عقب ماندگی عمیق و تاریخی نسبت به سطح فقر داریم.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش