اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

کارگران و زحمتکشان برضد جنگ، سرکوب و برای صلح مبارزه می‌کنند! کارگران و زحمتکشان میهن ما درحالی به‌پیشواز ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر می‌روند که سالی پر از رزم و پیکار را پشت‌سر گذاشتند. زحمتکشان در مقایسه با دیگر انتخابات در اسفندماه سال گذشته در کارزار نه قاطع به انتخابات فرمایشی و شکست آن ... به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

ادامه

آزادی, ارتجاع, استبداد, استقلال, اسراییل, امپریالیسم, انقلاب ملّی-دموکراتیک, بازنشستگان, پرستاری, تجاوز نظامی, جهان, خصوصی‌سازی, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فرهنگیان, فلسطین, معیشت, مقاله, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

درخواست فلسطین از دیوان کیفری بین‌المللی در واکنش به “قلدری سیاسی” ترامپ

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت خود را با تهدیدات آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌الملل ابراز داشته و آن را نوعی “قلدری سیاسی” دانست.

 

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اظهار کرد: حمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی و تهدید کردن این دادگاه به دادن پاسخی فوری و جدی در صورت اتخاذ هرگونه اقدامی علیه آمریکا یا اسرائیل و یا دیگر هم‌پیمانان واشنگتن، به منزله “قلدری سیاسی” بوده و نشان می‌دهد ترامپ می‌خواهد قوانین بین‌المللی را با تصمیمات و قوانین خاص آمریکا جایگزین کند.

 

مجدلانی گفت: این سیاست به معنای تحریکی آشکار و روشن و دخالت در کار دیوان کیفری بین‌المللی و به ویژه پرونده فلسطین است که در آن تشکیلات خودگردان با شکایت از اسرائیل به دلیل نقض حقوق فلسطینی‌ها، اجرای یک تحقیق بین‌المللی در این زمینه را خواستار شد.

 

این عضو کمیته اجرایی ساف افزود: دولت ترامپ تمامی مسایل مربوط به مساله فلسطین را دنبال کرده و پس از مشارکت کامل با اشغالگران در راستای حمایت از اسرائیل، نفوذ در دیوان کیفری بین‌الملل و توقف هرگونه اقدام احتمالی علیه اشغالگران تلاش می‌کند.

 

مجدلانی که معاون محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است، اعلام کرد، دولت ترامپ هر کشوری که در محافل بین‌المللی از فلسطین حمایت کند را تحریم و هر سازمان بین‌المللی که کشور فلسطین در آن عضو است را تهدید می‌کند.

 

وی در ادامه سکوت جامعه جهانی در برابر این مساله را محکوم کرده و گفت: این سکوت هیچ توجیهی ندارد و به منزله موافقت با توقف اجرای قوانین بین‌المللی است.

 

این مسؤول تشکیلات خودگردان فلسطین از دیوان کیفری بین‌المللی خواست با تسریع در رسیدگی به پرونده‌های فلسطین و اتخاذ اقداماتی قانونی علیه اسرائیل، به موضع‌گیری‌ ترامپ پاسخ دهد.

ایسنا

انتقاد جدی لاوروف از سیاست آمریکا در سفر به مصر و اردن

وزیر خارجه روسیه در جریان مذاکراتش با مقامات قاهره و عمان، بر مواضع قاطع مسکو درباره سوریه، “بلندی‌های جولان” و مناقشه فلسطین-اسرائیل تأکید کرده و برخورد آمریکا با این مسائل را یک‌جانبه، غیرسازنده و به بن‌بست رسیده ارزیابی کرد.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فلسطین, مصر

۴ شهید و ۳۱۶ زخمی در جریان تظاهرات میلیونی بازگشت در غزه

تظاهرات میلیونی “بازگشت” در نوار مرزی غزه با حضور گسترده و هرچه باشکوه‌تر فلسطینیان اعم از زنان، مردان و کودکان برگزار شد. در جریان این تظاهرات چهار تن شهید و ۳۱۶ تن نیز در نزدیکی دیوار حائل در شرق غزه به ضرب گلوله و شلیک گازاشک‌آور زخمی و و دچار حالت خفگی شدند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین