استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

دخالت آمریکا در نا آرامی‌های کوبا

به دنبال تظاهرات اخیر ضد دولتی و نا آرامی‌ها در کوبا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که درصدد افزایش کارکنان خود در سفارتخانه ایالات متحده در هاوانا است.

 

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا بامداد چهارشنبه در کنفرانس خبری اعلام کرد: ما در حال بررسی برنامه‌ها برای افزایش کارکنان خود در سفارتخانه ایالات متحده در هاوانا هستیم تا فعالیت‌های کنسولی و تعامل با جامعه مدنی را تسهیل کنیم و همچنین از وضعیت امنیتی مناسب نیز اطمینان حاصل کنیم.

 

تلاش‌های آمریکا برای دخالت در امور داخلی کوبا در حالی انجام می‌شود که “میگل دیاز کانل” رییس جمهوری کوبا اقدام های مداخله جویانه واشنگتن برای ویرانی این کشور را شکست خورده می‌داند.

 

دیاز کانل روز جمعه در پی اظهارات جو بایدن همتای آمریکایی خود در مورد اینکه کوبا “یک کشور ناموفق” است، گفت که واشنگتن برغم هزینه میلیاردها دلار برای ویرانی کوبا شکست خورده است.

 

رییس جمهوری کوبا در صفحه رسمی توئیتر خود با اشاره به تحریم‌های تجاری آمریکا علیه کوبا از سال ۱۹۶۲ و تشدید آنها در دوره دونالد ترامپ رییس جمهوری پیش آمریکا، اعلام کرد: یک کشور ناموفق کشوری است که بمنظور جلب رضایت یک اقلیت مرتجع، باعث افزایش خسران برای ۱۱ میلیون انسان می‌شود و خواسته اکثریت کوبایی‌ها، آمریکایی‌ها و جامعه جهانی را نادیده می‌گیرد.

 

دیاز کانل در واکنش به اظهارات بایدن در همدردی با مردم کوبا در پیام توییتری نوشت: اگر رییس جمهور جوزف بایدن نگرانی صادقانه نسبت به مردم کوبا داشت می‌توانست به عنوان اولین گام برای پایان تحریم، ۲۴۳ اقدام اجرایی رییس جمهوری دونالد ترامپ از جمله بیش از ۵۰ “اقدام” بیرحمانه در جریان همه گیری (کرونا) را لغو کند.

 

۶دهه تحریم و سیاست ظالمانه آمریکا علیه کوبا واقعیتی است که مردم این جزیره کارائیب را برای تامین کوچکترین حقوق انسانی‌شان به سختی انداخته است. حال که رفع تحریم‌ها، روشن‌ترین راه نجات مردم رنج‌کشیده این کشور آمریکای لاتین است، سران غربی با پاک کردن صورت مسئله، دولت کوبا را به «احترام به صدای معترضان» فرا می‌خوانند. فراخوانی که نه به معنای احترام به اصول دموکراسی ادعایی دولت‌های غربی، که پشت پرده آن، افزودن معضلی به عنوان بی‌ثباتی بر درد تحریم و مشکلات اقتصادی این کشور است.

چین نمی‌خواهد آمریکا در افغانستان هرج و مرج به جای بگذارد

سفیر چین در روسیه روز چهارشنبه، گفت، ایالات متحده باید از عادی‌سازی تدریجی وضعیت در افغانستان اطمینان حاصل کند و چین مخالف آن است که واشنگتن از خروج نیروهایش برای بی‌ثبات کردن این منطقه سوءاستفاده کند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحریم, تروریسم, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

«نه» برلین به ارّابه ضد چین واشنگتن/ مرکل، میراث سیاسی خود را فدای آمریکا نمی‌کند

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به دعوت «جو بایدن»، قرار است امروز پنج شنبه برابر با ۱۵ جولای/۲۴ تیرماه با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفتگو داشته باشد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, فرانسه, مقاله

دخالت آمریکا در ترور رئیس جمهور هائیتی؛ مسکو خطاب به اروپا؛ تحریم‌ها و بیانیه‌هایتان کو؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به دست داشتن عوامل مرتبط با یک شرکت امنیتی آمریکایی در ترور رئیس جمهور هائیتی با طعنه به کشورهای غربی گفت، تحریم‌ها و بیانیه‌هایتان کجا هستند؟

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, هائیتی