شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

دانشمندان: انسان در آینده خواهد توانست تا ۵۰۰ سال عمر کند

دانشمندان معتقدند اگر انسان از شیوه زندگی سالم پیروی کند، خواهد توانست تا ۱۲۰ سال عمر کند. به دنبال آن فناوری های نسل جدید خواهند توانست طول عمر انسان را تقریبا به بی نهایت برسانند. طوری که کارشناسان می گویند زمانی انسان خواهد توانست تا ۵۰۰ سال عمر کند.

 

 

به گزارش اسپوتنیک، مدتهاست که شرکت گوگل به حمایت از شرکت های نوپایی می پردازد که به پیشبرد علم ژنتیک و همچنین تشخیص بیماری های سرطانی اشتغال دارند. به عقیده متخصصان اگر انسان از رژیم غدایی صحیح پیروی کرده و عادات مضر نداشته باشد، به آسانی خواهد توانست ۱۲۰ سال عمر کند.

 
ریموند کورتسول، کارشناس آینده پژوه معتقد است دانشمندان طی ۳۰ سال آینده خواهند توانست روش و نسخه “زندگی جاویدان” را پیدا کنند. بیولوژی اعصاب در حال پیشرفت سریع است و در نتیجه این علم خواهد توانست راه طولانی کردن کار مغز هرانسانی را پیدا کند.

 
در عین حال کشفیات در دیگر رشته های پزشکی در تعویض اندام های فرسوده بدن انسان کمک خواهد کرد.

پیشرفت نظامی چین سلطه غرب را به چالش کشیده است!

“موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک” مستقر در لندن در گزارشی جدید اعلام کرد، تکنولوژی نظامی چین تقریبا با غرب برابری می‌کند و دیگر نمی‌توان پیشتازی غرب در سیستم‌های نظامی پیشرفته را بدیهی و مسلم دانست.   به گزارش  دویچه وله، این اندیشکده در گزارش خود آورده است: بودجه نظامی چین به تنهایی یک سوم از بودجه ... پیشرفت نظامی چین سلطه غرب را به چالش کشیده است!

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

توسط محققان دانشگاه استنفورد اعلام شد: ۳ عامل اساسی برای افزایش طول عمر

مرکز مطالعات طول عمر دانشگاه استنفورد در پایگاه اینترنتی خود ضمن اعلام سه عامل اصلی در زمینه طول عمر انسان، از سران کشورها، سرمایه‌گذاران و محققان جهانی درخواست کرده که به تحقیقات این دانشگاه در این رابطه بپیوندند.   به نقل از پایگاه اینترنتی دانشگاه استنفورد، طبق آمارهای منتشر شده کشور آمریکا توانسته است در ... توسط محققان دانشگاه استنفورد اعلام شد: ۳ عامل اساسی برای افزایش طول عمر

ادامه

امریکا, جهان, دانش, گزارش

​​​​​​​چین پیشتاز خودروهای برقی در جهان

چین با بیش از ۲۷۰ هزار ایستگاه برای شارژ خودروهای برقی از پیش‌کسوتان انرژی‌های پاک، مانند آلمان جلو زده است. در آلمان تنها ۱۰ هزار ایستگاه شارژ وجود دارد که محدودیت بزرگی برای استفاده عمومی از خودروهای برقی است.     از سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۷۰ هزار ایستگاه برای سوخت خودروهای برقی در ... ​​​​​​​چین پیشتاز خودروهای برقی در جهان

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ورزش مانع از سکته قلبی می‌شود

پزشکان در مقاله منتشره در مجله Brain, Behavior and Immunity — مغز، رفتار و ایمنی- اعلام می دارند که فقط ۲۰ دقیقه نرمش و ورزش در روز مثل یک ماشین آنتی اکسیدانت عمل کرده از قلب و استخوان ها و عضلات در مقابل آسیب ها دفاع کرده و شانس ابتلا به یکسری بیمارها را بطور ... ورزش مانع از سکته قلبی می‌شود

ادامه

جهان, خبر, دانش, ورزشی