جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

خروج مصر از پیمان ناتوی عربی برای پرهیز از تنش با ایران

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مصر از تلاش های آمریکا برای تشکیل «ناتو عربی» مشابه ناتوی غرب که هدف آن مقابله با سیاست های تهران است، فاصله گرفته است.

 

به گزارش روسیا الیوم، خبرگزاری رویترز گزارش داد که قاهره از تلاش‌های آمریکا برای تشکیل ناتوی عربی با هدف مقابله با سیاست‌های تهران دوری می‌کند.

 

بر اساس گزارش این منابع، مصر این تصمیم خود را پیش از برگزاری نشست یکشنبه هفته گذشته در ریاض به آمریکا و طرف‌های مرتبط با ائتلاف امنیتی پیشنهاد شده در خاورمیانه ابلاغ کرده بود.

 

در این گزارش آمده است که قاهره هیأت نمایندگی خود را به نشست مذکور که آمریکا آن را با هدف جمع کردن متحدان عرب خود در یک معاهده سیاسی و اقتصادی و امنیتی علیه ایران برگزار کرده بود، اعزام نکرد.

 

یک منبع عربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «مصر به دلیل تردید در جدی بودن عملکرد این تلاش‌ها و همچنین خطر افزایش تنش با ایران به عنوان پیامدهای اقدام مذکور از این معاهده خارج شده است».

 

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دنبال ایجاد یک ائتلاف استراتژیک در خاورمیانه با عنوان «ناتوی عربی» است که بر اساس طرح‌های آمریکا شامل شش کشور حوزه خلیج‌فارس یعنی بحرین، قطر، کویت، امارات، عمان، عربستان سعودی و همچنین مصر و اردن می‌شود.

 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در اوایل سال جاری میلادی در تلاش برای نزدیک کردن کشورهای امپراطوری عثمانی در ائتلاف مورد نظر خود به منطقه خاورمیانه سفر کرده بود.

ایلنا

تایم؛ دردسرها و مخاطرات اقدام علیه سپاه برای مقامات و نیروهای آمریکایی

یک نشریه آمریکایی با پرداختن به تأثیرات و پیامدهای اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه پاسداران، آن را اقدامی بی‌سابقه توصیف کرد که می‌تواند دردسرهایی را برای مقامات آمریکایی و خطراتی را نیز برای نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به همراه داشته باشد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, قطر, لبنان

انتقاد جدی لاوروف از سیاست آمریکا در سفر به مصر و اردن

وزیر خارجه روسیه در جریان مذاکراتش با مقامات قاهره و عمان، بر مواضع قاطع مسکو درباره سوریه، “بلندی‌های جولان” و مناقشه فلسطین-اسرائیل تأکید کرده و برخورد آمریکا با این مسائل را یک‌جانبه، غیرسازنده و به بن‌بست رسیده ارزیابی کرد.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فلسطین, مصر

الحلبوسی: بحث‌ خروج نیروهای آمریکایی از عراق دیگر مطرح نیست /ایران تنها کشوری نیست که در عراق دخالت می‌کند

رئیس پارلمان عراق اعلام کرد، پیشنهادات مطرح شده از سوی برخی فراکسیون‌های پارلمانی در زمینه ارائه پیش‌نویس قانونی با هدف درخواست برای خروج نیروهای آمریکا از عراق از روی میز برداشته شده است.

ادامه

اردن, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق, عربستان سعودی, کویت