تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از وخامت حال ۱۰ مصدوم حادثه امروز انفجار کوره آجرپزی در مرودشت خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهرداد شریفی گفت: با اعلام وقوع حادثه، ۴ دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان شهید مطهری مرودشت منتقل شدند. او افزود: با ... نشت گاز و انفجار کوره آجرپزی در مرودشت، سوختگی بالای۵۰ درصدی ۱۰ کارگر را به دنبال داشت

ادامه

افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگران

تجمع اعتراض کارکنان رسمی عملیاتی در شرکت نفت فلات قاره در لاوان

جمعه ۲۴ فروردین کارکنان رسمی عملیاتی شاغل در شرکت  نفت فلات ‌قاره در لاوان دست به تجمع دیگری زده و پیگیر مطالباتشان شدند. کارکنان رسمی صنعت نفت از مهر ماه گذشته اعتراضات خود را سراسری آغاز و هر هفته در شرکت‌های مختلف نفتی تجمع می‌کنند. اهم مطالبات این همکاران عبارتند از: برکناری نفوذی‌ها و  مدیران ... تجمع اعتراض کارکنان رسمی عملیاتی در شرکت نفت فلات قاره در لاوان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فساد, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

خبر‌ها و گزارش‌های جنبش اعتراضی کارگران و زحمتکشان در ‌هفته سوم آذر ماه؛

لایحه اصلاح قانون کار در جهت تضمین امنیت سرمایه

هجدهم آذرماه -معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام داشت ؛ اصلاح مواد ۷، ۲۷ و ۱۶۵با هدف کمک به توسعه امنیت ..و سرمایه گذاری است.این مواد مهمترین مواد قانون کار هستند و تشکل‌های کارفرمایی خواستار تعیین تکلیف آنها هستند.

 

 

دفاع وزارت کارازلایحه اصلاح قانون کار

هجدهم آذر ماه -مدیر کل دفتر تنظیم روابط کار و نظام‌های جبران خدمت وزارت کار اعلام کرد؛تشکل‌های کارگری و کارفرمایی می‌توانند نظرات خود را ارائه دهند٬ اما نمی توانند مستقیما برای تدوین لایحه تصمیم گیری کنند و این دخالت‌ها فقط در قوانین داخلی ما است. تنظیم لوایح یک امر حاکمیتی است و باید در تصمیمات نهایی مستقل عمل کند.

 

 

حقوق کارمندان پایین تراز نرخ واقعی تورم

هجدهم آذر ماه – آنچه که اکنون در رابطه با حقوق کارکنان به طور واضح و روشن به چشم می‌خورد، عقب‌افتادگی فاحش است. افزایش حقوق‌ها حتی متناسب با تورم نیست…افزایش حقوق کارکنان نه بنا بر تورم اعلامی سال، بلکه به ماخذ متوسط تورم انجام شود؛ چرا که تورم اعلامی سال در بهمن و اسفند دچار نوسان می‌شود. آنچه که امروز به عنوان حقوق و دستمزد به کارکنان پرداخت می‌شود، تقریبا ۳۹ درصد نیاز خانوار را تامین می‌سازد.

 

 

تعیین حداقل دستمزد وسبد هزینه خانوار کارگری

هجدهم آذر ماه -در تعیین حداقل دستمزد باید هزینه حدود ۳۸ قلم کالای اساسی مدنظر باشد تا میزان حداقل دستمزد به واقعیت نزدیک شود؛ در غیر این صورت و با احتساب کالاهای غیر اساسی که تاثیری در سبد هزینه خانواده کارگر ندارد، میانگین هزینه سبد نیز کاهش می‌یابد.

 

 

هجوم هماهنگ دولت و مجلس به حقوق زحمتکشان

هجدهم آذر ماه- باوری وجود دارد به این معنا که کوچکترین بهبودی در معیشت و امنیت شغلی کارگران را به ضرر منافع اقلیت حاکم در دایره بسته روابط قدرت می‌داند…دولت با سرعت و بی‌محابا می‌راند و مجلسی‌نشین‌های موافق این لایحه نیز چراغ‌ها را برایشان سبز می‌کنند…جنگ دولت و مجلس بر سر لایحه اصلاح قانون کار؛ زرگری است.

 

 

اعتراض کارگران «کمپروسورسازی تبریز»

هجدهم آذر ماه- به‌رغم بهبود اوضاع کارخانه با تغییر مدیریت کارخانه؛ هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت معوقات مزدی کارگران صورت نگرفته است و حدود ۱۳۶ کارگر رسمی و قراردادی این کارخانه به دلیل آنچه «کمبود منابع مالی» عنوان می‌‌شود؛ بدون احتساب ۵۰ درصد عیدی سال ۹۴ بیش از ۴ ماه حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

 

 

خواست معلمان مدارس استثنایی قزوین

هفدهم آذر ماه- در اعتراض به سلیقه‌ای عمل شدن در تغییر بیمه تعدای از معلمان مدارس استثنایی، معلمان می‌‌گویند: معلمان مدارس استثنایی سختی کار دارند و مشمول سنوات ارفاقی می‌شوند؛ انتقال بیمه به تامین اجتماعی در این زمینه منجر به بروز مشکلاتی می شود، چرا که تامین اجتماعی سنوات ارفاقی و سنوات تحصیلی معلمان را برای بازنشستگی در نظر نمی‌گیرد. خواسته ما بازگشت به صندوق بازنشستگی کشوری است؛ چرا که این انتقال، باعث ایجاد تبعیض میان معلمان شده‌است.

 

 

اعتصاب کارگران پیمانکاری شاغل در سایت ۳ پتروشیمی بوشهر

هفدهم آذر ماه- بامداد روز۱۷ آذر ماه کارگران این مجتمع در ادامه اعتراضات خود به چهار ماه معوقات حقوق و بیمه دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمع اعتراضی از دو روز پیش آغاز شده است.

 

 

اعتراض کارگران فروشگاههای شهرستان نور مازندران

هفدهم آذر ماه- کارفرمایان فروشگاهها اضافه کاری ما را محاسبه نمی‌کنند و نسبت به پرداخت بیمه و حق و حقوق ماهانه ما سهل انگاری می شود. خواست این زحمتکشان دریافت هر چه سریعتر مطالبات بر حقشان است.

 

 

اعتصاب کارگران « پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم »

هفدهم آذر ماه- از روز یکشنبه (۱۴ آذر ماه) تاکنون شماری از کارگران « پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم » دراعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود دست از کار کشیده[ اعتصاب کرده‌اند] و در مقابل پایگاه میراث فرهنگی ارگ تجمع کردند. کارگران معترض در چهار ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

 

 

اعتصاب کارگران معدن زغال سنگ طزره

هفدهم آذر ماه- پرداخت حقوق حدود ۱۴۰۰ کارگر شاغل در معدن زغال سنگ طزره در استان سمنان دست کم چهارماه به تاخیر افتاده است. کارگران این واحد معدنی به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان روز یکشنبه ۱۴ آذر ماه بمدت یک ساعت به نشانه اعتراض دست از کارکشیده بودند.

 

 

ادامه اعتصاب کارگران کارخانه لیفتراک سازی تبریز

هفدهم آذر ماه- بعد از ظهر روز ۱۶ آذرماه کارگران این کارخانه تنها معادل یک ماه از مجموع سه ماه مزد پرداخت نشده را دریافت کردند و باقیمانده طلب مزدی کارگران هنوز پرداخت نشده است. به همین دلیل کارگران بابت نامشخص بودن چگونگی پرداخت معوقات مزدی خود روز۱۷ آذر ماه در زیر بارش برف به اعتراض صنفی خویش ادامه دادند.

 

 

اعتراض کارگران به کاهش دستمزد ها

هفدهم آذر ماه- اگر شورای عالی کار بخواهد دستمزد کارگران را با افزایش ۱۲ درصدی و ۱۴ درصدی تعیین کند تشکیل جلسه ندهد بهتر است چون وقتی بسته مزد سال ۹۶ را می‌بندیم باید توجه داشت که برای ۴۰ میلیون خانوار کارگری تصمیم‌ می‌گیریم و این تصمیم زندگی یکسال کارگران را پوشش می‌دهد و سرنوشت معیشت آنها را مشخص می‌کند. سال گذشته رقم هزینه سبد خانوار کارگری دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که امسال بنا به اعلام مرکز آمار بیش از سه میلیون تومان شده است.

 

 

اعتراض کارگران شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی

هفدهم آذر ماه – جمعی از کارگران شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی درخرمشهر٬ با تجمع در مقابل دفتر مدیریت خواهان دریافت مزد معوقه خود شدند. کارگران یارد بارگیری دریایی این شرکت همچنین تقاضای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل را مطرح ساخته اند.

 

 

طرح بیمه سلامت و دستبرد به منافع زحمتکشان

هفدهم آذر ماه‌-وزیر بهداشت اعتراف کرده است:بیش ۲,۵ میلیون نفر کارگر در حاشیه شهر وجود دارد که حق بیمه تامین اجتماعی را می‌پردازند اما هیچ بیمارستانی در حاشیه شهر برای ارائه خدمت به آنها وجود ندارد.از نظر زیرساخت‌ها مشکل داریم و از نظر ایجاد بیمارستان و خدمات آن بسیار کمبود داریم.

 

 

تجمع کارگران خط راه آهن اهواز- بندر شاپور

شانزدهم آذر ماه – جمعی از کارگران بخش‌های مختلف مسیر ریلی اهواز – بندرخمینی[ بندر شاپور] در اعتراض به عدم پرداخت حق اضافه کاری خود طی سه ماه گذشته در مقابل مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب ( سی -تی‌سی ) تجمع کردند.راه آهن اهواز- بندرخمینی دو خطه و سرعت قطارها در این مسیر به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

 

 

در حمایت از حقوق ماماها

شانزدهم آذرماه‌-نماینده ماماها در هیات بدوی نظام پزشکی اصفهان اعلام داشت؛بیمه‌‌ها زیر بار ویزیت ماماها نمی روند و هزینه‌ای طرح غربالگری بیماران آنها را نمی‌دهند. تاکنون جلسات متعددی با مدیر درمان تامین اجتماعی و سایر سازمان‌های بیمه گر داشته ایم و قول‌هایی در ارتباط با تقبل حق ویزیت ماماها در سه استان اصفهان، گلستان و آذربایجان غربی در سال گذشته داده شده بود اما تاکنون هیچ یک از این وعده‌ها محقق نشده است.

 

 

اعتراض کارگران شرکت تعاونی زنجیره‌ای شباهنگ

شانزدهم آذرماه -جمعی از کارگران دامداری‌های استان تهران وابسته به شرکت تعاونی زنجیره‌ای شباهنگ٬ در اعتراض به عدم پرداخت به موقع دستمزد و اخراج همکاران خود تجمع کردند.رییس سازمان تعاون روستایی استان تهران می گوید، مطالبات دامداران[ از جمله مزد کارگران دامداری] قرار است از محل فروش آخرین محموله شیرخشک تامین و به حساب دامداران واریز شود.

 

 

مطالبه کارگران چاپخانه‌های مازندران

شانزدهم آذر ماه- رئیس اتحادیه صنعت چاپخانه داران مازندران از آنچه با عنوان `توقیف بی‌ضابطه کاغذ چاپخانه داران ` گلایه کرد و گفت که این مساله باعث بروز مشکلاتی برای فعالان این عرصه شده و ده‌ها کارگر صنعت چاپ بیکار شده اند.کارگران چاپخانه‌های مازندران خواهان تضمین شغلی هستند.

 

 

اعتصاب و راهپیمایی اعتراضی کارگران شرکت پلی‌اکریل اصفهان

شانزدهم آذر ماه- حدود پانصد نفر از کارگران شرکت پلی‌اکریل اصفهان که در شش ماه گذشته، دستمزد خود را نگرفته‌اند و استقرار هیات اجرایی دولت در سه ماه گذشته نیز نتوانسته مشکلات آنها را حل کند، در ابتدا مقابل درب کارخانه تجمع[ اعتصاب] کرده و در ادامه به قصد برگزاری تجمع در مقابل استانداری پیاده به سمت شهر حرکت کردند که در میانه راه از ادامه پیاده‌روی[ راهپیمایی اعتراضی] آنها جلوگیری شد.

 

 

اعتصاب کارگران کارخانه «لیفتراک سازی سهند تبریز»

شانزدهم آذر ماه- صبح روز ۱۶ آذر ماه کارگران این کارخانه در سومین روز از اعتراض خود خواستار دریافت سه ماه از معوقات مزدی خود شدند و تصمیم دارند در صورتی که کارفرما بخواهد به خواسته کارگران بی‌توجهی کند به اعتصاب خود ادامه بدهند.

 

 

خواست بر حق کارگران، افزایش دستمزد است

شانزدهم آذر ماه- خرید بسیاری از اقلام مصرفی سبد معیشت خانوارهای کارگری با دستمزد‌های فعلی امکان‌پذیر نیست…مجموع مزد و مزایای مزدی آنان کفاف هزینه‌های زندگی آنان را نمی‌کند. خواست کارگران افزایش دستمزد برای سال ۹۶ است.

 

 

به سرکوب و بازداشت کارگران پایان دهید

شانزدهم آذر ماه- برخورد خشونت‌آمیز با کارگرانی که پیگیر مسائل صنفی خود هستند؛ محکوم است. رانندگان شرکت واحد، دو روز پیش تجمعی برگزار کردند[ ۱۴ آذر ماه] که در این تجمع، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. ۵۰۰ نفر از اعضای تعاونی مسکن شرکت واحد سالها است که منتظر تحویل مسکن هستند و به مبلغ وام این زحمتکشان نیز افزوده شده است.

 

 

تجمع اعتراضی کارگزاران بیمه کشاورزی

شانزدهم آذر ماه- صبح روز ۱۶ آذر ماه چند صد نفر از کارگزاران بیمه کشاورزی از سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل مجلس تجمع کردند.این کارگزاران که پیش از این نیز چندین تجمع اعتراضی در تهران برپا کرده‌اند، می‌گویند: علاوه بر مطالبات قبلی شامل درخواست بیمه و انعقاد قرارداد مستقیم، از بابت خصوصی‌سازی نیز نگرانیم. این کارگزاران نگرانند که خصوصی‌سازی بحث استخدام آنها را که در مجلس مطرح است، به محاق ببرد و امنیت شغلی آنها بیش از این تهدید شود.

 

 

تامین و تضمین بیمه‌ کارگران ساختمانی ،خواست بر حق این زحمتکشان است

شانزدهم آذر ماه- امسال هیچ کارگر ساختمانی بیمه نشده و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه هیچ کاری نمی‌کند. بیمه نکردن کارگران ساختمانی به بهانه کمبود بودجه، موجه نیست و تامین اجتماعی نباید به این بهانه، بر مشکلات کارگران ساختمانی بیافزاید.

 

 

اعتراض اعضای تعاونی مسکن کارگران سایپا

شانزدهم آذر ماه- با وجود اینکه این خانه‌ها به متقاضیان آنها تحویل داده شده است، اما مشکلاتی کماکان ساکنان آنها را آزار می‌دهد…عدم نصب آسانسور درست و اصولی، رعایت نکردن اصولی ساخت و ساز صحیح در برخی از واحدها، عدم آسفالت معابر در برخی خیابان‌ها و کمبود امکانات رفاهی دیگری از قبیل نداشتن روشنایی خیابان در شب و فضای سبز مشکلات مطروحه جمعی از ساکنین این محله است که به آن رسیدگی نمی‌شود.

 

 

اعتراض کارگران آب و فاضلاب روستایی شادگان

شانزدهم آذر ماه- حدود ۱۰۰ کارگر شاغل در بخش‌های مختلف اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان شادگان در استان خوزستان حدود شش ماه است که دستمزد و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

 

 

اعتراض کارگران پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس

شانزدهم آذر ماه- کارگران پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. درعین حال پاداشی که قرار بوده به تعدادی از این کارگران پرداخت شود، تاکنون پرداخت نشده‌است.

 

 

خواست کارگران افزایش واقعی‌ دستمزد است

شانزدهم آذر ماه- دولت در حالی تورم انتظاری را معیار تعیین مزد قرار می‌دهد که با هیچ منطقی نمی‌توان آن را یک حرکت علمی و اقتصادی درست ارزیابی کرد. دولت پیش از این نیز ثابت کرده است که حذف کف حمایت‌های معیشتی را به خوبی بلد است…یک کارگر به عنوان سرپرست خانوار با دستمزد ناچیز ۸۱۲ هزار تومانی … قادر نیست سبد خرید‌ش را به گونه‌ای آبرومندانه پر کند.

 

 

خواست زحمتکشان افزایش دستمزد مطابق نرخ تورم واقعی‌ است

شانزدهم آذر ماه- مرکز آمار در حالی آخرین نرخ تورم را حدود هشت درصد اعلام کرده که تازه‌ترین رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری از مرز سه میلیون تومان گذشته است. علیرغم آنکه مرکز آمار از کاهش نرخ تورم سخن می‌گوید اما این کاهش در زندگی کارگران چندان ملموس نیست و بالا رفتن قیمت عمده اقلام خوراکی و مصرفی و اجاره‌بها موجب شده تا رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.

 

 

هنرمندان تئاتر خواستار امنیت شغلی هستند

پانزدهم آذرماه- اهالی تئاتر نگرانی ومخالفت خود با تجاری سازی تالار رودکی ( وحدت) را اعلام داشتند.مراسم رونمایی از خودروی رنو «تلیسمان» در تالار رودکی- وحدت انجام شد که نگرانی و تعجب اهالی هنر و تئاتر و موسیقی را به دنبال داشت٬تجاری سازی امنیت شغلی هنرمندان تئاتر را تهدید می کند.

 

 

اصلاح ساختار اقتصاد با پایمال ساختن منافع کارگران

پانزدهم آذرماه – یکی از تدوین کنندگان برنامه ششم توسعه اظهار داشت؛ “بهره‌وری عامل کار چرا پایین است؟ چون قانون کار و تامین اجتماعی باید اصلاح شود…اگر ما اقدامی در این خصوص انجام ندهیم، مطمئن باشید سرمایه‌گذار خارجی هم قدم جلو نمی‌گذارد.”

 

 

اعتراض کارگران معدن سه چاهون بافق یزد

پانزدهم آذر ماه- کاهش شیفت کاری کارگران از سوی کارفرما، وضعیت نامشخص مزایای مربوط به پایه سنواتی، تاخیر در پرداخت به موقع حق بیمه‌ها و مشکل تمدید نشدن دفترچه‌های بیمه و همچنین عدم تامین آب آشامیدنی از جمله مشکلاتی است که مورد اعتراض این زحمتکشان می‌‌باشد.

 

 

اعتراض کارگران شرکت آهن و فولاد ارفع

پانزدهم آذر ماه- اعتراض کارگران این کارخانه به خصوصی سازی، واگذری پروژه‌ها به پیمانکاران و اخراج کارگران معترض است. ایجاد سندیکای مستقل کارگری از مطالبات صنفی این زحمتکشان است.

 

 

بیکاری و کاهش درآمد ماهیگیران شمال کشور

چهاردهم آذر ماه- اتحادیه صیادی پره‌مازندران خبر داد که سردی و کاهش دما به همراه تلخی آب دریا سبب شده ٬ بسیاری از صیادان با مشکل مالی و معیشتی مواجه شوند. روش صید پره نیز جوابگو نیست. همچنین در گیلان نیز خبرها حاکی از وضعیت بد صید و کاهش چشمگیر درآمد ماهیگیران است.

 

 

تجمع معلمان بازنشسته

چهاردهم آذر ماه – فرهنگیان بازنشسته با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار دریافت دستمزد یک‌سان با دیگر بازنشستگان واجرای بند ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری شدند.

 

 

اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج

چهاردهم آذر ماه- کارگران این کارخانه که پیش از این مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد و صدا و سیمای استان تجمع کرده بودند، روز ۱۴ آذر ماه در اعتراض به ادامه بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالباتشان مقابل فرمانداری بویر احمد تجمع کردند. حدود یکسال است که کارگران هیچ‌گونه دستمزد ومزایای شغلی دریافت نکرده‌اند . میزان مطالبات کارگران این کارخانه به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است و حدود ۲۵۰ نفر از کارگران از سال ۹۱ عیدی خود را از کارفرما طلب دارند و بخش زیادی از حق بیمه کارگران از خرداد ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

 

 

خواست پرستاران زحمتکش افزایش دستمزد‌ها است

چهاردهم آذر ماه- در دنیا رویه و منوال قانون بر این است که اختلاف حقوق پزشک و پرستار که از یک گروه کاری هستند؛ درنهایت ۳ برابر است، لذا اگر درحال حاضر در کشور ما بر اساس آماری که ارائه داده اند، متوسط کارانه پزشکان ۲۰ میلیون تومان در ماه است، پس پرستار باید ۷ میلیون تومان کارانه دریافت کند، در حالی که در کمال تاسف متوسط کارانه پرستاران حدود ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان است…اختلاف پرداخت‌های موجود در نظام سلامت ما چنان بی‌عدالتی به جامعه پرستاری است که در هیچ کجای دنیا نمونه‌اش وجود ندارد.

 

 

خواست فرهنگیان بازنشسته افزایش مستمری است

چهاردهم آذر ماه- صبح روز ۱۴ آذر ماه چند صد نفر از معلمان بازنشسته سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. بازنشستگان فرهنگی می گویند: نسبت به پایین بودن مستمری معلمان بازنشسته معترضیم و خواستار رفع تبعیض بین بازنشستگان آموزش و پرورش و بازنشستگان سایر ارگان‌ها و ادارات دولتی هستیم.

 

 

اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران مجتمع آلومینیوم مهدی

چهاردهم آذر ماه- از روز ۱۳ و ۱۴ آذر ماه حدود ۶۰۰ تن از ۲۴۰۰ کارگر شاغل در این کارخانه به همراه کارگران بخش خدماتی آلومینیوم مهدی در اعتراض به حذف برخی از مزایای مربوط به حق افزایش تولید و پرداختی‌های ویژه، اعیاد و همچنین در اعتراض به شائبه تعدیل[ اخراج] حدود ۲۰۰ نفر ازهمکاران خدماتی خود در محوطه کارخانه دست به اعتراض زده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود در این زمینه شدند.

 

 

دفاع وزیر کار از طرح شکست خورده ” تحول سلامت”

چهاردهم آذر ماه- علت اجبار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای این طرح و هزینه کرد از منابع کارگران چیست؟ اجرای طرح تحول سلامت در سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان صدمه و خسارت به بار آورده است…پس از اجرای طرح تحول سلامت تعرفه‌های بهداشتی به شدت افزایش یافته است.

 

 

اعتراض کارکنان موسسه ثامن الحجج

چهاردهم آذر ماه- حدود ۴۸ نفراز کارکنان موسسه ثامن الحجج شعبه گرگان با میانگین سوابق ۱۰سال از ابتدای سال جاری با اعلام متوقف شدن فعالیت این موسسه اخراج ومدیریت موسسه هیچ گونه مسئولیتی را در قبال وضعیت شغلی آنان نمی پذیرد.

 

 

اعتراض دانشجویان کشور به وخیم تر شدن زندگی‌ زحمتکشان

چهاردهم آذر ماه- جمعی از دانشجویان کشور در آستانه ۱۶ آذر، روز دانشجو، بیانیه‌ای صادر کردند. دانشجویان، در این بیانیه ضمن بیان مطالبات صنفی خود، حداقل دستمزد را ناعادلانه خواندند و نسبت به رواج سیاست‌های کالایی‌سازی آموزش اعتراض کردند. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: بیکاری، استثمار و عدم امنیت شغلی بیداد می‌کند. بهداشت، درمان و مسکن بدل به کالاهایی گران‌بها شده‌اند که وسع خریدشان از عهدۀ بسیاری از مردم بیرون است.

 

 

اعتراض کارگران خدماتی بیمارستان صیاد شیرازی گرگان

چهاردهم آذر ماه- علاوه بر ۴ ماه حقوق معوقه ، حق بیمه شماری از۱۵۰ کارگر این بیمارستان که به عنوان نیروی خدماتی مشغول کارند، هنوز پرداخت نشده است. کارگران معترض می گویند که به دلیل نوع قرار داد کاری[ روز مزدی ] که با کارفرما دارند ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری‌شان وجود دارد. انعقاد قرارداد مستقیم با کارفرمای اصلی خواست این زحمتکشان است.

 

 

اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد

چهاردهم آذر ماه- دستمزد بیش از صد و نود نفر از آبداران شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در هفت ماه گذشته پرداخت نشده‌است. کارگران این شرکت در روز چهاردهم آذرماه با تجمع در مقابل درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار پرداخت معوقات ۷ ماهه خود شدند. از سه سال پیش این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است و در این سال کارگران با مشکلات متعددی از جمله تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی مواجه بوده‌اند.

 

 

اعتصاب کارگران کارخانه آلومینیوم‌سازی اراک

سیزدهم آذر ماه‌-کارگران کارخانه آلومینیوم‌سازی اراک(شرکت ایرالکو) در اعتراض به کاهش مزایا و برخوردهای مدیریت تجمع کرده و از خروج سرویس‌ها جلوگیری کردند.

 

 

فقر٬ بیکاری و مهاجرت کارگران ایرانی

سیزدهم آذر ماه – میزان مهاجرت کارگران ایرانی در سال ۲۰۱۳ با رشد ۹,۲۳درصدی به بیش از یک میلیون و ۶۰۴ هزار نفر رسیده است‌. کارگر مهاجر به همه مهاجران بین‌المللی که شاغل یا بیکار در جست‌وجوی اشتغال در کشور دیگری هستند، اطلاق می‌شود‌.آمار سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد امارات با ۴۱۲ هزار و ۴۰۰ مهاجر ایرانی بیشترین مقصد ایرانیان است و بعد از آن، ایالات متحده آمریکا با ۳۹۳ هزار و ۴۱۴ مهاجر ایرانی دومین مقصد ایرانیان است‌.

 

 

اعتراض ناخدا‌ها و کارکنان شناورهای دریایی بندر عباس

سیزدهم آذر ماه- افزایش حدود ٢٠درصدی نرخ کرایه شناورها در مسیر بندرعباس به جزایر قشم و هرمز و بالعکس با اعتراض ناخدا‌ها و کارکنان شناورها و تمامی اتوبوس‌های دریایی این خطوط مسافری روبرو شد. افزایش ٢٠درصدی نرخ کرایه سبب نارضایتی مسافران و کاهش درآمد کارکنان شناورهای دریایی است .

 

 

اعتراض کارگران صنایع شیر و فراورده‌های شیر

سیزدهم آذر ماه‌-عدم حمایت دولت٬ صنایع لبنی کشور را با بحران روبرو کرده است.کارگران صنایع لبنی و صنعت دامپروی گرفتار نا امنی شغلی هستند.کشورهای اروپایی یارانه به صنایع شیرمی پردازند. در کشور ما در قانون هدفمندی یارانه‌ها، حمایت یارانه‌ای را قطع کردند .شرکت‌های کوچک صنایع شیر همه از بین رفتند چون یارانه را از آن‌ها گرفتند٬ در نتیجه همه بسته شدند و چندصد کارگر بیکار شدند.

 

 

افزایش مراجعه‌کنندگان به کاریابی‌ها

سیزدهم آذر ماه-‌مدیرکل دفتر کاریابی‌های وزارت کار می‌گوید: در هفت ماهه امسال ۳۵۰ هزار کارجو در مراکز کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۱۰ هزار نفر آنها را زنان و ۲۴۰ هزار نفر آنها را مردان تشکیل ‌می‌دهند. از این تعداد ۸۴ هزار و ۴۰۰ زن کارجو و ۱۹۰ هزار مرد جویای کار بدون مهارت بودند.

 

 

اعتراض کارگران اداره راه وشهرسازی زابل

سیزدهم آذر ماه- با گذشت ۹ ماه از شروع سال جدید کارگران اداره راه وشهرسازی زابل هنوز موفق به دریافت مطالبات معوقه ۴ ماه گذشته خود نشده‌اند. کارگران خواستار آن هستند تا اداره راه زابل مطالبات معوقه کارگران را هر چه زودتر پرداخت کند .

 

 

اعتراض کارگران کارخانه اکسین لوله

سیزدهم آذر ماه- با گذشت بیش از۳۰ ماه از توقف فعالیت کارخانه اکسین لوله(۲۵ فروردین ماه ۹۳ )در اهواز ، کارفرما به بهانه‌های مختلف از پرداخت مطالبات ۷۰ کارگر اخراجی این کارخانه طفره رفته است .هر یک از این کارگران حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان از کارفرما طلب دارند.

 

 

خواست رانندگان بار و مسافر درون‌شهری و برون‌شهری

سیزدهم آذر ماه- خواست این زحمتکشان تصویب طرح سختی کار در صحن علنی مجلس است تا خیال رانندگان مسافربری کشور از بابت بازنشستگی با استفاده از مزایای قانون سختی زیان آور راحت شود. رانندگان مسافربری در بیشتر ایام سال از خانواده‌های خود دور هستند، و در سال‌های گذشته حوادث متعددی برای رانندگان این صنف به وقوع پیوسته است.

 

 

اعتراض به احکام قضایی برای فعالین صنفی معلمان

سیزدهم آذر ماه- شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور با صدور بیانیه‌ای نسبت به اجرای احکام قضایی برای فعالین صنفی معلمان اعتراض کرده و خواستار آزادی اسماعیل عبدی و توقف اجرای احکام مشابهی شده است که تاکنون برای آقایان باغانی و بهشتی‌لنگرودی مطرح شده است.

 

 

اعتراض کارگران ساختمانی به عدم برخورداری از حق بیمه‌

سیزدهم آذر ماه- عده‌ای به نام حمایت از مردم، حمایت از برج سازان را دنبال می کنند،…اکثر کارفرمایان بخش ساختمان، بر خلاف قانون، کارگران ساختمانی را که از ضعیف‌ترین اقشار جامعه بودند را بیمه نمی کردند و به صراحت حق آنان را که جزء اصول و حقوق اولیه یک انسان و یک کارگرمی باشد را پایمال میکردند.

 

 

بیکاری گسترده کارگران ساختمانی

دوازدهم آذرماه – اکنون حدود۵۰درصد از کارگران ساختمانی در استان‌های مختلف کشور بیکار هستند. اجرای هدفمندی و سیاست‌ دولت‌ها سبب بیکاری کارگران صنعت ساختمان سراسر کشور شده است.

۱۳۹۵/۰۹/۱۸
اتحاد کارگر

تجمع کارگران کشت و صنعت مهاباد در اعتراض به عدم دریافت مطالبات

کارگران مجتمع صنعتی کشت و صنعت مهاباد از روز جمعه هفته گذشته تاکنون در اعتراض به عدم دریافت کامل مزد و مزایای مزدی و سنوات مقابل این مجتمع صنعتی تجمع صنفی مسالمت آمیز برگزار کرده‌اند.     کارگران در مقابل این مجتمع صنعتی چادر‌هایی برپا کرده‌اند که البته هم اکنون به دلیل سردی هوا به ... تجمع کارگران کشت و صنعت مهاباد در اعتراض به عدم دریافت مطالبات

ادامه

ایران, خبر, کارگری

پس از یک دوره مذاکرات و اعتصاب جمعی؛ کارگران فلزکار ایتالیا موفق شدند رای خود را به کرسی بنشانند

پس از یک دوره طولانی مذاکرات و برگزاری یک اعتصاب، کارگران فلزکار ایتالیا توانستند به یک توافق جمعی با کارفرما دست پیدا کنند.     به گزارش ایلنا، سه اتحادیه سراسری کارگران فلزکار ایتالیا در ۱۶ ماه گذشته، یک سلسله مذاکرات طولانی با کارفرمای اصلی این صنعت در این کشور برگزار کردند.   این کارگران همچنین ... پس از یک دوره مذاکرات و اعتصاب جمعی؛ کارگران فلزکار ایتالیا موفق شدند رای خود را به کرسی بنشانند

ادامه

ایتالیا, جهان, غرب اروپا, کارگری

اخراج پانصد کارگر از سایت سه پتروشیمی بوشهر به جرم اعتراض صنفی

تا زمانی که در کشور ما حقوق کارگران به معنای واقعی کلمه مورد حمایت قرار نگیرد و کارگران از ابتدایی ترین شرایط امنیت شغلی نیز بی بهره باشند، کارفرما حق خواهد داشت هرطور که می خواهد با کارگر برخورد کند و شرایط سختی را برای او و خانواده ش رقم بزند. مثل کارفرمای کارگران سایت ... اخراج پانصد کارگر از سایت سه پتروشیمی بوشهر به جرم اعتراض صنفی

ادامه

ایران, کارگری, گزارش

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری: به محاصرۀ کوبا خاتمه دهید!

بیانیه فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری در رابطه با محاصره اقتصادی دولت امریکا علیه کوبا   فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری با ۹۲ میلیون کارگر عضو از سراسر جهان خواستار حذف محاصره‌ٔ امپریالیستی کوبا است. فدراسیون همیشه در کنار مردم کوبا و همه مردم جهان که علیه تجاوزات امپریالیستی و سیاست‌های آن قیام نموده‌اند، بوده و خواهد ... فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری: به محاصرۀ کوبا خاتمه دهید!

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بیانیه, کارگری, کوبا