زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

حمله جنگنده‌های آمریکایی به منازل مسکونی در الحسکه سوریه

جنگنده‌های آمریکایی به بهانه تعقیب داعشی‌های فراری از زندانی در محله «غویران» واقع در استان الحسکه سوریه، منازل مسکونی نزدیک به زندان صنعتی الثانویه را بمباران کرده و شبه نظامیان قسد که مورد حمایت آمریکا هستند به برخی از خانه‌ها یورش بردند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارش خبرگزاری سانا، جنگنده‌های آمریکایی شش منطقه در نزدیکی زندان صنعتی و حومه شرقی محله غویران را بمباران کردند که موجب ویرانی‌های گسترده خانه‌های اطراف شد.

 

شاهدان عینی نیز تایید کردند که شبه نظامیان قسد با یورش بردن به خانه‌ها، تعدادی از اعضای آن‌ها را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

 

بر اساس گزارش منابع سوری، نظامیان اشغالگر آمریکایی طی چند روز گذشته به بهانه تعقیب و گریز فراریان از زندان، ساختمان‌ها و تأسیسات مجاور زندان دوم صنعتی از جمله ساختمان‌های دانشکده اقتصاد، آمفی تئاتر‌های عمران و ساختمان واحد دانشگاه را بمباران کردند.

 

گاراژ وسایل نقلیه و مؤسسه نظارت‌های فنی نیز از حملات آمریکایی‌ها در امان نمانده و علاوه بر آن‌ها تعدادی از منازل مردم در محله‌های همجوار ویران و منجر به آواره شدن هزاران نفر از شهروندان که با ترس از دست دادن جان خود به سمت مرکز شهر و محله‌های امن فرار کرده‌اند، شده است.

 

پیش از این اعلام شده بود که درگیری‌های شدید میان عناصر گروه تروریستی داعش و شبه نظامیان کُرد (موسوم به قسد) که در پی حمله گسترده داعشی‌ها به یک زندان در سوریه آغاز شده، ادامه یافته و طبق اعلام یک سازمان غیردولتی سوریه، طی چهار روز دست کم ۱۲۳ کشته بر جای گذاشته است. در همین راستا عمر رحمون، کارشناس سوری اعلام کرد اتفاقات اخیر در الحسکه فیلمی هالیوودی با بازی پنتاگون و داعش است.

 

صبح امروز نیز دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که مسکو نگران حملات بی رویه آمریکا به سوریه و تلفات گسترده غیرنظامیان است.

مسکو: حوادث حسکه بیانگر شکست آمریکا در سوریه است

وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نابسامانی های امنیتی اخیر در شهر «حسکه» در شمال شرق سوریه نشان دهنده ناتوانی و شکست آمریکا و مقامات کرد وابسته به واشنگتن در تامین امنیت این منطقه است.

ادامه

امریکا, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

نماینده سوریه: هدف آمریکا از وقایع حسکه احیای داعش است

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب طی سخنانی در جلسه شورای امنیت گفت: هدف آمریکا از وقایع حسکه، احیای گروه تروریستی «داعش» برای توجیه حضور نظامی خود در سوریه است.

ادامه

اسراییل, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, عراق, غرب

مسکو: واشنگتن حامی تروریست‌های «تحریر الشام» است

هیات نمایندگی روسیه در سازمان ملل، از آمریکا به دلیل حمایت از تروریست‌های «تحریر الشام»، سرقت منابع سوریه و اشغال اراضی این کشور انتقاد کرد.

ادامه

امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه