الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

حمله به کشتی اسرائیلی؛ اتحادیه اروپا و ناتو هم ایران را محکوم کردند

اتحادیه اروپا و ناتو نیز ایران را در مورد حمله به کشتی اسرائیلی محکوم کردند. نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید، آن زمان گذشته است که ایرانی‌ها بتوانند در تهران بنشینند و از آنجا خاورمیانه را به آتش بکشند.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان؛ پیمان نظامی ناتو و اتحادیه اروپا نیز به جمع محکوم‌کنندگان فزاینده بین‌المللی در مورد حمله احتمالی از سوی ایران به کشتی اسرائیلی در دریای عرب پیوستند. آنها از ایران خواستند به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بماند.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیلان وایت، سخنگوی پیمان ناتو اعلام کرد که ۳۰ عضو پیمان ناتو به مواضع سه عضو این پیمان، آمریکا، بریتانیا و رومانی می‌پیوندند و “حمله مرگبار به کشتی مرسر استریت در سواحل دریای عمان را به شدت محکوم می‌کنند؛ و همدردی خود را با رومانی و بریتانیا به خاطر قربانیان ابراز می‌دارند”.

 

وایت افزود: «آزادی کشتیرانی برای هم‌پیمانان ناتو از اهمیت تعیین‌کننده‌ای برخوردار است و باید مطابق حقوق بین‌الملل پایدار بماند.»

 

این سخنگوی پیمان ناتو گفت: «اعضای پیمان نگران اعمال بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه هستند و تهران را فرامی‌خوانند به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بماند.»

 

اتحادیه اروپا نیز این حمله را تأسف‌بار خواند و ضمن ابراز همدردی با بازماندگان دو قربانی این حمله، خواستار تحقیقات مستقل و همه‌جانبه در این مورد شد.

 

نبیلا مسرالی، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در این رابطه گفت: «اعمالی از این دست که نقض امنیت و آزادی کشتیرانی در منطقه محسوب می‌شوند، قابل قبول نیست.»

 

مسرالی افزود: «تمام طرفین درگیر باید از اقداماتی اجتناب ورزند که صلح و ثبات منطقه را پایمال می‌کند.»

 

اسرائیل: اقدام مستقل علیه ایران برای ما محفوظ است

 

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که کشورش قادر به اقدام مستقل علیه ایران است و این اقدام را برای خود محفوظ می‌داند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفتالی بنت روز سه‌شنبه ۳ اوت (۱۲ مرداد) به هنگامی که از مرزهای شمالی کشور بازدید می‌کرد گفت: «ما در حال کار روی اجماع بین‌المللی هستیم، اما هم‌زمان می‌دانیم که قادریم به تنهایی اقدام کنیم.»

 

بنت افزود: «ایران به خوبی می‌داند اگر کسی امنیت ما را تهدید کند، ما چه هزینه‌ای را برای آن طلب خواهیم کرد. ایرانی‌ها باید بدانند، امکان ندارد بتوان در تهران نشست و از آنجا خاورمیانه را به آتش کشاند. آن زمان گذشته است.»

 

روز پیش آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که ایالات متحده در مورد مسئولیت ایران در حمله به تانکر مرسر استریت تردیدی ندارد و بر آن است تا در هماهنگی با کشورهای ذیربط در اقدامی مشترک نسبت به این حمله واکنش نشان دهد.

 

ادامه غارت منابع نفتی سوریه از سوی آمریکا/ نیروهای مورد حمایت امریکا هدف قرار گرفتند

برخلاف ادعای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، نیروهای آمریکایی با ادامه اشغال منابع نفتی سوریه همچنان به غارت این منابع می‌پردازند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, مقاله

آمریکا به دنبال حمله به نفتکش اسرائیلی: به ایران پاسخ جمعی می‌دهیم

آمریکا که ایران را مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عرب می‌داند روز دوشنبه وعده داد که همراه با متحدانش به این حمله، «پاسخ جمعی» خواهند داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, ایران, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, رومانی

مخالفت مجلس کویت با حضور مترجمان افغان ارتش آمریکا در این کشور

شماری از نمایندگان مجلس کویت امروز یکشنبه، به دلیل نگرانی از اقدامات تلافی جویانه گروه «طالبان»، با حضور و پذیرش مترجمان افغانستانی ارتش آمریکا از سوی دولت کویت مخالفت کردند.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, قطر, کویت

نیروهای مسلح یمن؛ آزادسازی ۳۹۰ کیلومتر از استان البیضاء و کشته‌شدن ۱۶۰ تن از تروریست‌های داعش و القاعده

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی ۳۹۰ کیلومتر از استان البیضاء در جریان مرحله دوم عملیات « نصر مبین » گفت.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عربستان سعودی, فقر, یمن