ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

آمریکا به دنبال حمله به نفتکش اسرائیلی: به ایران پاسخ جمعی می‌دهیم

آمریکا که ایران را مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عرب می‌داند روز دوشنبه وعده داد که همراه با متحدانش به این حمله، «پاسخ جمعی» خواهند داد.

 

به گزارش یورونیوز؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که تهران را به انجام این حمله متهم کرده است، گفت: «ما در تماس نزدیک هستیم و با بریتانیا، اسرائیل، رومانی و سایر کشورها در حال هماهنگی هستیم.» او تأکید کرد که پاسخ جمعی وجود خواهد داشت.

 

پیشتر آمریکا، بریتانیا، اسرائیل و رومانی ایران را مسئول انجام حمله پهپادی به کشتی تجاری مرسر استریت دانسته بودند. این حمله‌ به کشته شدن دو خدمه این نفتکش که بریتانیایی و رومانیایی هستند، انجامیده بود.

 

گروه «زودیاک مریتیم»، تحت مالکیت ایل اوفر، میلیاردر اسرائیلی روز جمعه ۳۰ ژوئیه (۷ مرداد) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این نفتکش بدون بار با پرچم لیبریا از بندر دارالسلام تانزانیا به فجیره امارات در حال حرکت بوده که در شمال اقیانوس آرام هدف حمله قرار می‌گیرد.

 

از همین رو اسرائیل روز جمعه ۳۰ ژوئیه (۷ مرداد) ایران را به حمله به یک کشتی تجاری متعلق به ایل اوفر، میلیاردر اسرائیلی در دریای عرب متهم کرد.

 

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل هم روز یکشنبه با مقصر دانستن ایران برای انجام این حمله، تهران را تهدید کرده بود که اسرائیل به شیوه خودش پاسخ این «اشتباه بزرگ» ایران را خواهد داد.

 

حمله به نفتکش مرسر استریت در حالی انجام شده که تنش‌ها در منطقه در ماه‌های اخیر به ویژه میان ایران و اسرائیل افزایش یافته است.

 

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به وزیر خارجه بریتانیا گفته است باید در قبال حمله‌ای که در آن دو نفر از خدمه کشتی کشته شدند واکنش سختی نشان دهد. از همین رو او از جهان خواست «در مقابل تروریسم ایران که به آزادی کشتیرانی لطمه می‌زند» سکوت نکنند.

 

ایران با رد ادعای نقش داشتن در حمله به کشتی نفتکش «مرسر استریت» اعلام کرد که هرگونه «ماجراجویی احتمالی» را بی‌درنگ و با جدیت و قوت پاسخ خواهد داد.

 

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه با بیان اینکه اسرائیل پیشتر هم چنین اتهاماتی به ایران وارد کرده است، گفت: «جمهوری اسلامی لحظه‌ای برای اینکه از منافع خود و امنیت مردمش محافظت کند، تردید نخواهد کرد.»

 

در هر حال وزارت خارجه های بریتانیا و رومانی روز دوشنبه دوم اوت سفرای ایران در لندن و بخارست را احضار و مراتب اعتراض دولت‌هایشان را در خصوص حمله به کشتی تجاری اسرائیلی اعلام کردند.

 

ایران نیز در اقدامی متقابل، کاردار بریتانیا در تهران را در نبود سفیر این کشور به وزارت خارجه احضار و نسبت به «اتهامات بی اساس» لندن اعتراض کرد.

مخالفت مجلس کویت با حضور مترجمان افغان ارتش آمریکا در این کشور

شماری از نمایندگان مجلس کویت امروز یکشنبه، به دلیل نگرانی از اقدامات تلافی جویانه گروه «طالبان»، با حضور و پذیرش مترجمان افغانستانی ارتش آمریکا از سوی دولت کویت مخالفت کردند.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, قطر, کویت

نیروهای مسلح یمن؛ آزادسازی ۳۹۰ کیلومتر از استان البیضاء و کشته‌شدن ۱۶۰ تن از تروریست‌های داعش و القاعده

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی ۳۹۰ کیلومتر از استان البیضاء در جریان مرحله دوم عملیات « نصر مبین » گفت.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عربستان سعودی, فقر, یمن

بازگشت ایران به مدیترانه با یک خط لوله جدید

قطعا امریکا و اسرائیل از پیوند بین ایران و عراق باضافه سوریه و لبنان نگرانند، چراکه در این صورت دسترسی نفت ایران به دریای مدیترانه، لبنان و سوریه فراهم می‌شود.

ادامه

اردن, اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, تحلیل, جهان, چین, خاورمیانه, دخالت نظامی, ژئوپلیتیک, سوریه, عراق, لبنان, مصر, هندوستان