جزئیات آموزش نظامیان اوکراینی در آلمان از زبان ژنرال میلی

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد، برنامه جدید واشنگتن برای گسترش آموزش رزمی به نیروهای اوکراینی از روز یکشنبه در آلمان آغاز شده و هدف از این برنامه اعزام یک گردان از حدود ۵۰۰ سرباز به میدان جنگ اوکراین در عرض پنج تا هشت هفته آینده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که امروز دوشنبه به بازدید از اجرای این برنامه در تاسیسات آموزشی گرافنووهر آلمان رفته اظهار کرد، گروهی از سربازانی که تحت آموزش بودند چند روز پیش اوکراین را ترک کردند. در آلمان همچنین مجموعه‌ای از تسلیحات و تجهیزات مورد استفاده این نیروها وجود دارد.

تاکنون پنتاگون از گفتن دقیق اینکه چه زمانی این آموزش‌ها شروع می‌شوند، خودداری کرده بود.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این به اصطلاح برنامه آموزش ترکیبی تسلیحات با هدف تقویت مهارت‌های نیروهای اوکراینی و افزایش آمادگی آنها برای اجرای حملات یا مقابله با تشدید حملات روسیه انجام می‌شود. آنها آموزش می‌بینند که چطور در عملیات‌های استفاده ترکیبی از توپخانه، ادوات زرهی و نیروهای زمینی، واحدهایی تا اندازه گروهان و گردان را بهتر حرکت داده و هماهنگ کنند.

مارک میلی در گفت‌وگو با دو خبرنگاری که روز یکشنبه او را در سفر به اروپا همراهی می‌کردند، گفت: “این برنامه پیچیده آموزشی – همراه با استفاده از مجموعه‌ای از سلاح‌های جدید از جمله توپخانه، تانک‌ها و دیگر خودروهای اعزامی به اوکراین – برای کمک به نیروهای این کشور در زمینه بازپس‌گیری اراضی قبلا تصرف شده از جانب روسیه طی مدت ۱۱ ماه جنگ در اوکراین کلیدی خواهد بود.”

میلی اظهار داشت: “این حمایت برای اوکراین برای آنکه بتواند از خود دفاع کند، بسیار مهم است. و ما امیدواریم که بتوانیم این برنامه را در کوتاه مدت در اینجا حفظ کنیم.”

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا توضیح داد، هدف این است که تمام تسلیحات و تجهیزات در نظر گرفته شده به اوکراین تحویل داده شود تا نیروهای تازه آموزش دیده بتوانند “قبل از ظهور باران‌های بهاری از آنها استفاده کنند و این ایده‌آل خواهد بود.”

دستور جدید در حالی صادر می‌شود که نیروهای اوکراینی با درگیری‌های شدیدی در  دونتسک روبرو هستند، جایی که اخیرا ارتش روسیه اعلام کرد کنترل شهر سولدار را در اختیار گرفته است. اوکراین ادعا کرده، نیروهایش همچنان در حال جنگ بر سر این شهر هستند، اما نیروهای مسکو با گرفتن کنترل سولدار می‌توانند به گرفتن کنترل شهر بزرگ‌تر باخموت که ماه‌ها شاهد درگیری بوده، نزدیک‌تر شوند.

میلی گفت، خواستار اطمینان حاصل کردن از این است که مسیر این برنامه آموزشی و تامین نیازهای آن حفظ و همچنین هماهنگ بودنش با روند تحویل تجهیزات تضمین شود.

تاکنون، تمرکز آمریکا عمدتا بر تامین نیازهای فوری نیروهای اوکراینی در میدان نبرد و به ویژه آموزش استفاده از مجموعه گسترده‌ای از تسلیحات غربی که به داخل این کشور سرازیر می‌شوند، بوده است.

آمریکا تاکنون بیش از ۳۱۰۰ سرباز اوکراینی را در مورد نحوه استفاده و نگهداری از برخی تسلیحات و تجهیزات از جمله توپخانه هوویتزر، خودروهای زرهی و سامانه موشکی هیمارس آموزش داده است. چند کشور دیگر نیز به اجرای آموزش کار با سلاح‌هایی که ارائه داده‌اند، پرداخته‌اند.

ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون ماه گذشته میلادی در ارتباط با اعلام این برنامه جدید گفت، ایده “این است که بتوانیم این سطح پیشرفته از آموزش جمعی را به آنها ارائه کنیم تا آنها قادر شوند عملیات موثر با تسلیحات ترکیبی را انجام داده و در میدان نبرد مانور دهند.”

ژنرال میلی هم اظهار کرد، آمریکا این نوع برنامه آموزشی را قبل از حمله روسیه در فوریه گذشته به اوکراین اجرا کرد اما با شروع این جنگ، گارد ملی و نیروهای عملیات ویژه آمریکایی که در داخل اوکراین آموزش می‌دادند، همگی این کشور را ترک کردند. این برنامه جدید، که توسط فرماندهی هفتم آموزش وابسته به یگان اروپا-آفریقای ارتش آمریکا اجرا می‌شود، ادامه فعالیتی است که آنها قبل از حمله انجام می‌دادند. سایر متحدان اروپایی نیز در حال ارائه آموزش هستند.

رسانه آمریکایی: نفوذ چین در حیاط خلوت آمریکا افزایش یافته است

شبکه خبری ان بی سی نیوز نوشت: انجام یک پروژه بندری در السالوادور نشان می‌دهد که چین چگونه به شکل فزاینده‌ای نفوذ خود را در حیاط خلوت آمریکا از جمله در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب افزایش داده است.

ادامه

اقتصادی, السالوادور, امریکا, اورگوئه, برزیل, پرو, جنگ سرد, جهان, چین, مقاله

واکنش آمریکا به همکاری نظامی عربستان و روسیه

دولت ایالات متحده در واکنش به امضای پیمان همکاری نظامی میان عربستان سعودی و روسیه ضمن تاکید بر پایبندی آمریکا به ادامه همکاری‌های دفاعی با سعودی، از متحدان خود خواست از هرگونه همکاری نزدیک نظامی با روسیه پرهیز کنند.

ادامه

امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی

پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

نشانه‌های زیادی وجود دارد که از بحرانی شدن نظم جهانی حکایت می‌کند. پاسخ آشفته بین‌المللی به شیوع ویروس کرونا، بحران گسترده اقتصادی ناشی از آن، قوت گرفتن تفکرات ناسیونالیستی و پررنگ‌تر شدن مرزهای میان کشورها بخشی از نشانه‌های وضعیت شکننده نظام بین‌المللی است؛ نظامی که کشور مدعی رهبری‌اش، رئیس‌جمهوری دارد که همچنان بر شعار «نخست ... پایان هژمونی آمریکا؛ پایان جهان تک قطبی

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, افریقای جنوبی, امریکا, امریکای لاتین, اورآسیا, ایتالیا, ایدئولوژیک, برزیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, صربستان, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قطر, مصر, مقاله, نئولیبرالیسم, هندوستان

زاخارووا: رویدادهای افغانستان نشان‌دهنده زوال ناتو است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اوضاع افغانستان نشان دهنده این است که نه آمریکا و نه ناتو توانایی هماهنگی در اقداماتشان را ندارند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, بالکان, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شمال اروپا, عراق, ناتو

بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

جمهوری خلق چین پس از سال‌ها انزوای دیپلماتیک در انتهای دهه ۷۰ میلادی درها را به روی جهان گشود و عصر جدیدی از توسعه تقریبا همه جانبه را تحت رهبری دنگ شیائوپینگ آغاز کرد که به نوبه خود به الگویی برای برخی کشورهایی تبدیل شد که به دنبال احیای اقتصاد خود، رفع فقر و ایجاد ... بازی ناجوانمردانه: ترفند واشنگتن در برابر اژدهای شرق

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, گواتمالا, مقاله