چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

تیراندازی در تگزاس آمریکا؛ ۱۹ کودک دبستانی قتل‌عام شدند

تیراندازی روز سه شنبه ۲۴ ماه مه در مدرسه ابتدایی «راب» واقع در شهر «یوالده» در ایالت تگزاس جان ۱۹ کودک و ۲ بزرگسال را گرفت.

 

به گزارش یورونیوز؛ بیم این می‌رود که شمار قربانیان این حادثه تیراندازی افزایش یابد.

 

کشتار روز سه‌شنبه در شهر «یوالده» تگزاس، پس از تیراندازی مرگبار سال ۲۰۱۲ میلادی در شهر «نیوتون»، خونین‌ترین و مرگبارترین تیراندازی در تاریخ سالهای اخیر آمریکاست.

 

تیراندازی و کشتار در مدرسه نیوتون در ایالت کنتیکات در دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی آمریکا را در شوک و بهت فرو برد. در آن تیراندازی ۲۰ کودک و ۶ بزرگسال به ضرب گلوله مهاجم کشته شدند.

 

«سالوادور راموس»، جوان ۱۸ ساله‌ای که تیراندازی مرگبار دیگری را در آمریکا و این بار در تگزاس با حمله به کودکان رقم زد، به ضرب گلوله ماموران امنیتی کشته شد.

 

هنوز معلوم نیست انگیزه این جوان ۱۸ ساله از آتش گشودن به سوی کودکان و کشتار آن چه بوده است.

 

سالوادور پیش از آن که دانش‌آموزان را به رگبار گلوله ببندد، مادر بزرگ خود را هدف گرفته بوده است.

 

به گزارش رسانه‌های آمریکا وی در روز تولد ۱۸ سالگی‌اش دو قبضه سلاح گرم را بطور قانونی خریداری و به خود هدیه کرده است.

 

پرچم ایالات متحده در کاخ سفید به دنبال این کشتار نیمه برافراشته شد. کاخ سفید در واکنش به این حادثه اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که از سفر ژاپن و آسیا برمی‌گردد در خصوص تیراندازی در مدرسه ابتدایی ایالت تگزاش سخنرانی خواهد کرد.

 

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بدنبال این حادثه در برابر دوربین‌ها قرار گرفت و در نطقی کوتاه و احساسی قانون حمل سلاح گرم توسط شهروندان آمریکا را زیر سوال برد و گفت که سیاستمداران و قانونگذاران این کشور باید کاری بکنند تا حوادث تلخ از این دست تکرار نشود.

 

وی گفت درد و قلب شکسته ما قابل قیاس با درد و رنج والدین و خانواده‌های کودکانی که قربانی شدند، نیست.

 

شبکه سی ان ان اخیراً در گزارشی درباره معضل حمل آزادانه سلاح در ایالات متحده نوشت، طبق مطالعاتی که از سوی سازمان «سختگیری قوانین اسلحه موجب نجات زندگی» در ۵۰ ایالت آمریکا انجام شده، ارتباط مستقیمی بین ایالت‌هایی که سختگیری در اعمال قوانین حمل سلاح در آن‌ها به کار گرفته می‌شود و آن‌هایی که سستی در اعمال آن می‌کنند با میزان خشونت با اسحله وجود دارد.

 

سی ان ان افزود: مثلاً در ایالت «می سی سی پی» که ضعیف‌ترین سختگیری‌ها را در اعمال قوانین مربوط به حمل سلاح دارد، سال ۲۰۲۰ میلادی بدترین وضعیت خشونت با سلاح گرم را تجربه کرده است، اما در ایالت کالیفرنیا که سخت‌ترین قوانین مربوط به حمل سلاح در آن به کار گرفته شده تنها ۸ مورد تیراندازی به ثبت رسیده است.

«نگرانی شدید» ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

یک سخنگوی ارشد دولت ژاپن درخصوص تحرکات نظامی اخیر چین و روسیه ابراز نگرانی کرده و درخصوص تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی هشدار داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, کره شمالی

شی جین‌پینگ در دیدار با باچله: به اساتیدی که به دیگر کشورها دیکته کنند نیازی نداریم

شی جینپینگ در گفت‌وگو با مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل، از عملکرد چین در حوزه حقوق بشر دفاع کرد و گفت که هر کشوری باید بتواند راه خود را بر اساس شرایط بخصوصش پیدا کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا, فقرزدایی

ارتش کره جنوبی صبح امروز از آزمایش موشکی جدید کره شمالی خبر داد

پس از آن که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی صبح امروز از آزمایش موشکی جدید کره شمالی خبر داد، مقام‌های این کشور اعلام کردند که پیونگ‌یانگ یک وسیله انفجاری اتمی آزمایش کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی