شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

تولید داروهای احتمالی برای درمان کرونا در موسسات علوم روسیه

سه دارویی که بطور بالقوه می‌توانند در درمان عفونت‌های حاصله از ویروس جدید کرونا استفاده شوند، توسط متخصصان روسی تولید شده‌اند که فعلاً در مرحله آزمایش قرار داشته و به‌زودی تأثیر آنها بر بیماری کرونا بررسی خواهد شد.

 

به گزارش تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نوشت: سه دارویی که به طور بالقوه می توانند برای درمان عفونت‌های ناشی از ویروس جدید کرونا مورد استفاده قرار بگیرند، با حضور متخصصان آکادمی علوم روسیه در این کشور تولید شده است.

 

دکتر “ولادیمیر چخونین” نائب رئیس بخش علوم پشکی و بیولوژیکی آکادمی علوم روسیه با اعلام این مطلب، یادآور شد، چند سال پیش در موسسه سنتز ارگانیک “پسوفسکی”، داروی ضد ویروس تریازاوین تولید شد که کارشناسان چینی اکنون علاقه مند به استفاده از آن برای درمان بیماری کرونا هستند.

 

این دانشمند افزود، امروزه یک فرم خاص و استنشاق شونده از این دارو آماده استفاده است که می توان از آن برای درمان عفونت‌های ویروسی تنفسی استفاده کرد. وی همچنین ابراز اطمینان کرد که این دارو برای درمان ویروس COVID-19 می تواند قابل قبول ترین دارو باشد.

 

چخونین همچنین گفت که فرم دارویی تریازاوین در حال حاضر در دسترس بوده و برای انتقال به مرحله آزمایش در موسسات تخصصی روسیه آماده است.

 

علاوه بر این ، موسسه سنتز ارگانتیک به همراه انستیتوی شیمی آلی “زلنسکوی” در مسکو ، مشترکاً داروی کاملاً مؤثر و سازگار با الزامات صنعت داروسازی روسیه برای مقابله با ویروس فاویپیراویر تولید کرده‌اند که قبلاً برای درمان عفونت‌های ناشی از ویروس‌های RNK در ژاپن در نظر گرفته شده بود. این دارو هم برای انتقال به مراحل آزمایشی در کلینیک‌های تخصصی کشور آماده است.

 

این دارو تمام مراحل کارآزمایی بالینی حتی در انسان را پشت سر گذاشته و اکنون در مرحله ثبت نام قرار داشته و پس از آن می توان تاثیر این دارو بر ویروس کرونا را بررسی کرد.

 

ضمن اینکه ، “آلیگ یوتوشینکو” مدیر اجرایی شرکت دولتی «راس تکنیک» نیز اظهار داشت که این شرکت در حال توسعه جدیدترین مینی آزمایشگاه قابل حمل برای تشخیص ویروس کرونا است که در آینده نزدیک این محصول وارد بازار خواهد شد

 

به گفته وی ، این شرکت از صلاحیت‌های لازم برای تولید واکسن موضعی برخوردار است و در حال تولید طیف کاملی از محصولاتی است که به جلوگیری از شیوع ویروس COVID-19 کمک می‌کند.

راه‌اندازی نخستین بیمارستان هوشمند در چین

نخستین بیمارستان هوشمند چین با نام بیمارستان «وو چانگ» امروز دوشنبه راه اندازی شد در این بیمارستان ۱۲ نوع ربات هوشمند از جمله ربات های خدمت رسان پزشکی و ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

رسانه‌های روسی: چین توانسته از مخمر نان برای کرونا واکسن بسازد

رسانه‌های دولتی روسیه در خبری از مبداء چین نوشتند: گروهی از دانشمندان دانشگاه تیانجین چین با استفاده از مخمر نان توانسته‌اند واکسنی برای مقابله با کرونا تولید کنند.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا