کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

یک ژنرال اسرائیلی، حمله به رفح را اشتباهی راهبردی دانست و خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرای اسرائیلی شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یسرائیل زیو» فرمانده سابق واحد عملیات ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: زمان برای آزادی اسرای اسرائیلی در حال اتمام است و حمله به ... ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

توافق دو ائتلاف بزرگ عراق بر سر رد هرگونه حضور نیروهای خارجی در این کشور

نصار الربیعی، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر عراق و عضو ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح اعلام کرد: امروز جلسه‌ای را برگزار کردیم و بر سر رد هرگونه حضور نیروهای خارجی در کشور توافق کردیم.

 

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وی افزود: معاهدات و توافقاتی که با طرف‌های بین‌المللی دیگر به امضا می‌رسد، به معنی ماندن آن‌ها تا ابد نیست بلکه در ابتدا به مرحله اجرا می‌رسند و در ادامه بر اساس شرایط و تحولات اصلاح می‌شوند و پیشتر نیز گفته‌ایم که ماندن نیروهای خارجی در عراق به اعلام نیاز دولت به ماندن مشاوران یا کارشناسان و دیگر امور بستگی دارد.

 

هادی العامری نیز عنوان داشت: حضور نیروهای آمریکایی بر اساس توافق چارچوب راهبردی به درخواست عراق در صورت قرار گرفتن در معرض تجاوز از سوی طرف‌های دیگر بستگی دارد.

 

رهبر ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد: موضع ملی از ما می‌خواهد که یک موضع مشخص و واضح برای خدمت به ملت عزیز عراق داشته باشیم و ما در اینجا می‌خواهیم یک مسأله را روشن کنیم و آن این است که ماندن نیروهای خارجی و آمریکایی به توافق جدیدی نیاز دارد چراکه ماندن نیروهای کنونی پس از آنکه عراق را در سال ۲۰۱۱ ترک کردند، هیچ توجیهی ندارد و این به معنای انقضای توافق پیشین است.

 

وی افزود: یک دستگاه رسانه‌ای متخاصم وجود دارد که به دنبال ایجاد ناامیدی در ملت عراق، است. تروریسم و چالش‌ها همچنان وجود دارند و پایان نپذیرفته‌اند. ما آمریکایی‌ها را از در بیرون کردیم اما آنها از پنجره بازگشتند.

 

العامری در ادامه تصریح کرد: هرچیزی که بر سر آن توافق صورت نگیرد قابل قبول نیست و موضع متحدی را در قبال حضور نیروهای آمریکایی و خارجی در کشور اتخاذ خواهیم کرد و هیچ تفاوتی میان این نیروها چه آمریکایی باشند و چه ترکیه‌ای و ایرانی و نیروهای دیگر قائل نمی‌شویم.

 

این مقام عراقی تأکید کرد: اعتماد بالایی به توافق دو ائتلاف الفتح و سائرون وجود دارد که منجر به یک ائتلاف واقعی خواهد شد که سنگ بنای ائتلاف میان دو فراکسیون “اصلاح” و “البناء” می‌شود.

ایسنا

دیپلمات اروپایی: اروپا مخالف برگزاری نشست ورشو است

نشست ورشو که به میزبانی آمریکا- لهستان در شهر ورشو با عنوان اصلی «صلح و امنیت در خاورمیانه» طی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار خواهد شد درماه های گذشته، به محل مباحث دیپلماتیک و رسانه‌ای فراوانی تبدیل شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

لاوروف: معامله قرن همه رشته‌ها را پنبه می‌کند/ قطعنامه آمریکا سرپوشی بر مداخله نظامی در ونزوئلا است

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی نسبت به موضوع حل و فصل مسأله میان فلسطین و اسرائیل و تقویت رویکرد یکجانبه آمریکا در این زمینه ابراز نگرانی کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, ونزوئلا

المیادین؛ ائتلاف آمریکا و داعش در شرق سوریه به توافق رسیدند

شبکه المیادین گزارش داد که ائتلاف آمریکا و شبه نظامیان کرد تحت امر این ائتلاف با گروه تروریستی داعش بر سر خروج عناصر این گروه از شرق سوریه به توافقی دست یافته‌اند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق