رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

دیپلمات اروپایی: اروپا مخالف برگزاری نشست ورشو است

نشست ورشو که به میزبانی آمریکا- لهستان در شهر ورشو با عنوان اصلی «صلح و امنیت در خاورمیانه» طی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار خواهد شد درماه های گذشته، به محل مباحث دیپلماتیک و رسانه‌ای فراوانی تبدیل شده است.

 

‘مایک پمپئو’ وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه ۲۲ دی ماه در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود در گفت وگو با شبکه خبری ‘فاکس نیوز’ از برگزاری این نشست خبر داد.

 

روزنامه اماراتی ‘ نشنال ‘ روز سه شنبه در مطلبی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی در سازمان ملل که نام آن را فاش نکرد ؛ نوشت: مقامات سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس مخالف برگزاری نشست ورشو هستند که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هدایت آن را برعهده دارد.

 

این دیپلمات اروپایی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ورشو ؛ گردهمایی بی‌فایده ای است که بدون در نظر گرفتن نظر و مشورت شرکای سنتی آمریکا ، صورت خواهد گرفت.

 

روزنامه امارات نشنال نوشت: وزارت خارجه امریکا در صدد آن است که با برگزاری این نشست تلاش‌های امنیتی برای صلح خاورمیانه را فراهم کند اما در حقیقت این نشست برنامه‌ای برای مبارزه با فعالیت‌های ایران در منطقه است.

 

اتحادیه اروپا از ابتدا با چنین نشستی مخالف بوده است ، حتی دولت انگلیس ابتدا اعلام کرد که تنها یکی از مقامات ارشد این کشور در نشست ورشو حضور پیدا خواهد کرد اما بعداً با تغییر دستور جلسه این نشست و افزودن موضوع جنگ یمن به این نشست «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرد.

 

این دیپلمات اروپایی در سازمان ملل گفت، برگزاری چنین نشست‌هایی ناشی از تصمیمات ناگواری است که به‌صورت تصادفی گرفته می‌شوند.

 

وی تصریح کرد، دولت آمریکا هرگز از مقامات کشورهای دیگر سؤالی در مورد حضور و یا عدم حضور آنان در این نشست نکرده بودند و برگزاری نشست ورشو نمونه بارزی از بی فکری دولتمردان آمریکاست.

 

براساس این گزارش؛ یک مقام دیگر اروپایی نیز به روزنامه اماراتی نشنال گفت، ما شدیداً مخالف برگزاری این نشست هستیم، آمریکا باید بداند که اینطور نیست که همه چیز باید با دستور آنان انجام شود.

 

«ریچارد نفیو» کارشناس ویژه ایران در وزارت خارجه امریکا در زمان دولت‌های جرج بوش و باراک اوباما نیز در این باره می‌گوید، کشورهای فرانسه، آلمان و بریتانیا احساس می‌کنند که نشست ورشو کاملاً تصمیمی اشتباه است.

 

پیش از این نیز تصمیم یک‌جانبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق برنامه هسته‌ای جهان با ایران، باعث به وجود آمدن اختلاف میان متحدان اروپا و واشنگتن شده بود.

ایرنا

لاوروف: معامله قرن همه رشته‌ها را پنبه می‌کند/ قطعنامه آمریکا سرپوشی بر مداخله نظامی در ونزوئلا است

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی نسبت به موضوع حل و فصل مسأله میان فلسطین و اسرائیل و تقویت رویکرد یکجانبه آمریکا در این زمینه ابراز نگرانی کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, ونزوئلا

توافق دو ائتلاف بزرگ عراق بر سر رد هرگونه حضور نیروهای خارجی در این کشور

نصار الربیعی، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر عراق و عضو ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح اعلام کرد: امروز جلسه‌ای را برگزار کردیم و بر سر رد هرگونه حضور نیروهای خارجی در کشور توافق کردیم.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

المیادین؛ ائتلاف آمریکا و داعش در شرق سوریه به توافق رسیدند

شبکه المیادین گزارش داد که ائتلاف آمریکا و شبه نظامیان کرد تحت امر این ائتلاف با گروه تروریستی داعش بر سر خروج عناصر این گروه از شرق سوریه به توافقی دست یافته‌اند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق