استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

تهدید روسیه به حمله به اهداف نظامی در انگلیس و دیگر کشورهای ناتو

کرملین به دنبال سخنان “تحریک‌آمیز” یک مقام انگلیسی درباره بمباران روسیه، با هشدار درباره اینکه می‌تواند سایت‌های نظامی داخل انگلیس را بابت حمایت لندن از اوکراین هدف بگیرد، گفت مسکو همچنین می‌تواند دیپلمات‌هایی که به کی‌یف بازمی‌گردند هدف قرار دهد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت دیلی‌میل، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مسکو می‌تواند مجوز هدف گرفتن کشورهای عضو ناتو را که اقدام به مسلح کردن اوکراین می‌کنند، صادر کند.

 

او هشدار داد: آیا متوجه می‌شوید که روسیه هم می‌تواند به ‌منظور مختل کردن تدارکات نظامی لجستیک، به اهداف نظامی در قلمرو کشورهای ناتو که به رژیم کی‌یف تسلیحات می‌رسانند، حمله کند؟ بریتانیا یکی از این کشورهاست.

 

سخنان زاخارووا بعد از آن مطرح شد که جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح انگلیس در مصاحبه‌ای گفت که لندن از حملات هوایی اوکراینی‌ها علیه زیرساخت‌های روسیه حمایت می‌کند. او گفت: این کاملا مشروع است که از تسلیحات انگلیسی برای چنین حملاتی استفاده شود، با اینکه در حال حاضر گمان نمی‌رود اینطور بوده باشد.

 

جیمز هیپی همچنین گفت اگر درگیری در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین بدون تحول باقی بماند، انگلیس آموزش نیروهای اوکراینی داخل اوکراین را از سر می‌گیرد.

 

اما سخنان این مقام انگلیسی به مذاق کرملین خوش نیاد و وزارت دفاع روسیه او را به “تحریک” متهم کرد. با تشدید بیشتر تنش‌ها، مسکو همچنین هشدار داد که به تلافی آن برای حمله به “مراکز تصمیم‌گیری” در کی‌یف، حتی اگر دیپلمات‌های انگلیسی و دیگر کشورهای غربی در آنجا حاضر باشند، آماده است.

 

در همین حال توبیاس الوود، رئیس کمیته منتخب دفاعی انگلیس گفت که اظهارات جیمز هیپی “پتانسیل دعوت به حملات تلافی‌جویانه در لهستان را دارد.” او همچنین با بیان اینکه روسیه ممکن است اهداف غربی خارج از اوکراین را هدف بگیرد، به نشریه تایمز گفت که غرب “هر چه بیشتر درگیر یک جنگ نیابتی می‌شود.”

 

همچنین در واکنش به حمایت جیمز هیپی از حملات اوکراین به خطوط تامین در روسیه، یک سخنگوی کرملین گفت: مایلیم تاکید کنیم که تحریک مستقیم رژیم کی‌یف توسط لندن به انجام چنین اقداماتی – در صورت انجام چنین اقداماتی – بلافاصله به واکنش متناسب ما منجر خواهد شد. همانطور که هشدار داده‌ایم، نیروهای مسلح روسیه با تسلیحات دوربرد بسیار دقیق در آمادگی شبانه‌روزی برای اجرای حملات تلافی‌جویانه به مراکز تصمیم‌گیری در کی‌یف به سر می‌برند. حضور مشاورانی از کشورهای غربی در این مراکز تصمیم‌گیری در اوکراین هم لزوما مشکلی برای روسیه به منظور اجرای اقدام تلافی‌جویانه ایجاد نمی‌کند.

تایوان از تجربه اوکراین در جنگ اخیر استفاده می‌کند

وزارت دفاع تایوان می‌گوید قصد دارد از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه برای آموزش نیروهای مسلح این کشور و الگوبرداری جهت مقابله با تهاجم احتمالی چین استفاده کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

سایه سنگین ناتو بر فنلاند، همزمان با تصمیم گیری این کشور درباره عضویت در ناتو

ورود کشتی‌های جنگی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به یکی از بنادر فنلاند، در شرایطی که این کشور درباره  عضویت در ناتو تصمیم خواهد گرفت.

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, سوئد, شمال اروپا, فنلاند, ناتو