کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

تهاتر ‘مدل شوروی’ اروپا برای دور زدن تحریم‌های ایران

تارنمای ال کنفیدنسیال در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا بزودی طرح ‘خودروی اهداف ویژه’، مکانیسمی که به منظور تبادل کالا و خدمات با ایران با هدف دور زدن تحریم های آمریکا تهیه شده را رونمایی خواهد کرد.

 

این تارنما افزود: کارشناسان معتقدند که تاثیرات این ساز و کار محدود خواهد بود. شرکت های فرانسوی هزینه نفت خریداری شده از ایران را با این مکانیسم پرداخت می کنند.

 

ال کنفیدنسیال ادامه داد: در واقع این سیستم به منظور جلوگیری از استفاده از دلار در معاملات میان دو طرف می باشد تا بدین ترتیب خریدار و فروشنده از تحریم های احتمالی آمریکا محفوظ بمانند.

 

این رسانه خاطرنشان ساخت که این طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا، چین، روسیه و انگلستان برای حفظ ایران در برجام می باشد، هر چند ایرانی ها هشدار داده اند که در صورت عدم کارآمدی این طرح از برجام خارج خواهند شد.

 

به نوشته این تارنما، طرح مذکور شبیه ساز و کاری است که اتحاد جماهیر شوروی در جنگ سرد از آن استفاده می کرد که البته اتحادیه اروپا از این طرح سه هدف را دنبال می کند؛ حفظ صادرات نفت خام ایران، تامین کالاهای مورد نیاز این کشور و حفظ برجام.

 

این رسانه اسپانیایی تصریح کرد: تحلیلگران معتقدند که انتظارات از این طرح محدود است زیرا صرفا شرکت های کوچک و متوسط در قالب این طرح با ایران همکاری خواهند کرد.
ایرنا

در قزوین ۵ هزار نفر بیکار شده‌اند / واحدهای فعال کشور به اغما فرورفته‌اند

به نظر می‌رسد وضعیت موجود را نمی‌توان به یک «بحران موقت» یا یک موج زودگذر تقلیل داد و نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. حرف آخرِ «وحید شقاقی شهری» ساده و سرراست است: همه باید تلاش کنند که نرخ دلار کاهش پیدا کند؛ در غیر این صورت تبعات بسیار سنگینی در انتظار ماست.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش

افزایش حجم نقدینگی، نتیجه ادامه سیاست‌های اقتصادی ضدمردمی

روزنامه آرمان، ۳۱ شهریورماه، نوشت: “طبق آخرین گزارش بانک مرکزی حجم نقدینگی تا تیر امسال از ۱۶۰۰ هزار‌میلیارد تومان هم عبور کرده است. این در حالی است که تولید ناخالص داخلی تا ابتدای تابستان امسال نتوانسته است از ۱۴۰۰‌ هزار‌میلیارد تومان عبور کند.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, مقاله

شرکت نفت انگلیس از تحریم‌های نفتی علیه ایران، معاف شد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا با اعطای مجوز اجرای عملیات در میدان گازی مشترک میان ایران و بریتانیا، شرکت نفت انگلیس را از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر