هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

تمرین بمب‌افکن‌های اتمی آمریکا برای حمله به روسیه

یک مقام ارشد دولت روسیه عصر سه‌شنبه از طرح حمله بمب‌افکن‌های آمریکا به روسیه و افزایش پروازهای هواپیماهای این کشور نزدیک مرزهای روسیه خبر داد.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگو با «وی فنگه» همتای چینی خود گفت که ده فروند بمب‌افکن‌ اتمی آمریکا در ماه جاری میلادی حمله به روسیه را تمرین کردند.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد که روسیه افزایش قابل توجهی در فعالیت بمب‌افکن‌های آمریکا نزدیک مرزهای شرقی خود ثبت کرده به طوریکه ۳۰ سورتی پرواز در این ماه ثبت شده است. شویگو افزود که در سال ۲۰۱۹، تنها سه پرواز از این نوع انجام شد.

 

وی گفت: «این گونه اقدامات هواپیمای بمب افکن راهبردی آمریکا نه تنها برای روسیه بلکه برای چین نیز تهدید است».

 

شویگو گفت که همکاری نظامی بین دو کشور در حال افزایش است و نیروهای روسیه و چین در زمین، دریا و هوا تعامل دارند.

 

وزیر دفاع روسیه ادامه داد که روابط دوجانبه بین مسکو و پکن معتمد و دوستانه است. وزیر دفاع چین نیز اظهار داشت که روسیه با موفقیت با تهدیدات نظامی ایالات متحده مقابله می‌کند.

 

فنگه به شویگو گفت: «من همچنین از دیدگاه شما در مورد تهدید نظامی علیه کشورهای ما از سوی ایالات متحده حمایت می‌کنم.»

 

در ادامه تقابل روسیه با آمریکا، مسکو هشدار داده است که می‌تواند ماهواره‌های ناتو را با فناوری جدید «جنگجوی ستاره» نابود کند. تلویزیون دولتی روسیه دوشنبه شب اعلام کرد که موشک‌های ضد ماهواره مسکو (ASAT) می‌توانند ۳۲ ماهواره ناتو را منهدم کنند و همه موشک‌ها، هواپیماها و کشتی‌های آنها کور شوند.

 

فناوری جدید روسیه هفته گذشته بر روی یک ماهواره از کار افتاده شوروی سابق آزمایش شد و ترکش‌هایی را به سمت ایستگاه فضایی بینذالمللی (ISS) فرستاد و خشم ناسا و واشنگتن را برانگیخت.

 

تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده که این یک شلیک هشدار به غرب بود. تلویزیون دولتی روسیه دوشنبه شب تهدید وحشتناکی مبنی بر استقرار فناوری جدید علیه ۳۲ ماهواره غرب که ناتو برای عملیات نظامی از آنها استفاده می‌کند، صادر کرد. مجری شبکه یک تلویزیون روسیه گفت که حمله ماهواره‌ای هشداری عمدی به غرب برای عبور نکردن از خطوط قرمز کرملین در مورد اوکراین بود.

نظرسنجی| بیم آمریکایی‌ها از قدرت چین و‌کاهش اعتماد به‌قدرت نظامی آمریکا

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد که شهروندان این کشور چین را تهدید نخست نظامی، امنیتی می‌دانند و اعتماد به ارتش ایالات متحده کاهش یافته است.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه

رزمایش روسیه و کشورهای آسیایی دریکی از مهم‌ترین شاهراهای نفتی جهان

نیروی دریایی روسیه و چند کشورعضو «آسه آن» رزمایش دریایی را در «ملاکا»، مهم‌ترین شاهراه حمل و نقل دریایی در دنیا پس از تنگه هرمز برگزار کردند.

ادامه

آ. سه. آن, اقتصادی, امریکا, اندونزی, تایلند, جهان, چین, روسیه, سنگاپور, کامبوج, مالزی, میانمار, ویتنام

روسیه: آمریکا اجازه اخلاقی برگزاری نشست دموکراسی را ندارد

وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا با داشتن نواقص متعدد در عرصه دموکراسی، اجازه اخلاقی برای برگزاری نشست دموکراسی را ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, بیانیه, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

روسیه از اخراج کارمندان قدیمی سفارت آمریکا خبر داد

خبرگزاری ریا نووستی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که وزارت خارجه روسیه دستور داده است کارمندان سفارت آمریکا که بیش از سه سال در مسکو بوده‌اند، باید تا تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ روسیه را ترک کنند.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای لاتین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, گزارش, ناتو