واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

دیوان عالی انگلیس تعلیق پارلمان این کشور را لغو کرد

در ادامه کش و قوس‌ها در انگلیس درباره تصمیم جنجالی «بوریس جانسون» برای تعلیق چند هفته‌ای پارلمان این کشور، دیوان عالی انگلیس علیه این اقدام نخست‌وزیر رای داد.

 

به گزارش «گاردین»، رئیس دیوان عالی انگلیس امروز «سه‌شنبه» رای این دیوان در رابطه با تصمیم دولت بوریس جانسون برای تعلیق پارلمان این کشور را قرائت کرد و تعلیق پارلمان را «قادامی غیرقانونی» خواند.

 

اعلام رای دیوان عالی انگلیس توسط «برندا هیل»، شکستی بزرگ برای نخست‌وزیر این کشور محسوب می‌شود؛ کسی که به شدت در تلاش برای پیش بردن طرح برگزیت خود است.

 

طبق اعلام خانم هیل، قضات دیوان عالی انگلیس به اتفاق آرا ضمن بررسی شکایت طرح شده در رابطه با تعلیق پارلمان این کشور، تصمیم دولت جانسون را غیرقانونی اعلام کرده و بر لغو تعلیق پارلمان تاکید کردند.

 

دیوان عالی انگلیس که از اول اکتبر ۲۰۰۹ رسما آغاز به کار کرده، عالی‌ترین مرجع حقوقی در انگلیستان، ایرلند شمالی و اسکاتلند محسوب می‌شود.

 

قضات دیوان عالی انگلیس، ضمن رد دفاعیه و ادعای دولت جانسون در پرونده شکایت درباره تعلیق پارلمان اعلام کرد که نخست‌وزیر از حق قانونی برای تعلیق پارلمان برخوردار نیست.

 

پیشتر وکلای دولت جانسون در رد شکایت مطرح شده در رابطه با تعلیق پارلمان اعلام کرده بودند که این موضوع، موضوعی نیست که دادگاه‌ها درباره آن اظهارنظر کنند.

 

بنا بر گزارش رسانه‌های انگلیس، با توجه به این حکم دیوان عالی، پارلمان قانونا می‌تواند فورا کار خود را از سر بگیرد و از تعلیق درآید.

 

«جان برکو» رئیس مجلس عوام انگلیس در واکنش به رای دیوان عالی اعلام کرد: «من از رای دیوان عالی مبنی بر اینکه تعویق پارلمان اقدامی غیرقانونی بوده، استقبال می‌کنم».

اعتمادآنلاین

بوریس جانسون: برجام، توافق بدی بود/ تنها ترامپ می‌تواند توافقی خوب با ایران انجام دهد!

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه بدعهدی کشورهای اروپایی در اجرای مسئولیت‌های برجامی‌، به پیروی از رئیس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌‌ای را توافقی بد تلقی کرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, مذاکرات اتمی

اعلام حمایت حزب کارگر از طرح کوربین برای بریگزیت

اعضای حزب کارگر انگلیس به نفع استراتژی جرمی کوربین، رهبر این حزب در موضوع بریگزیت رأی داده و از پیشنهاد وی برای برگزاری همه‌پرسی مجدد قبل از تصمیم‌گیری در مورد ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا حمایت کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا

انتقاد شدید پارلمان آلمان به‌دخالت‌های آمریکا در پروژه گازی”نورد استریم۲”

معاون رئیس پارلمان آلمان تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ را دخالت در امور داخلی اروپا و آلمان و عامل تیرگی بیشتر مناسبات طرفین دانست.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, سیاسی, شرق اروپا, غرب اروپا

ویکی‌لیکس: شرایط آسانژ در زندان بدتر از تروریست‌هاست

سردبیر وب‌سایت ویکی‌لیکس گفت: مقامات انگلیس جولیان آسانژ، موسس این وب‌سایت را در شرایطی بدتر از تروریست‌های متهم نگه می‌دارند و مانع او در آماده کردن پرونده‌اش علیه استرداد به آمریکا شده‌اند.

ادامه

اکوادور, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, ویکی‌لیکس