واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

بوریس جانسون: برجام، توافق بدی بود/ تنها ترامپ می‌تواند توافقی خوب با ایران انجام دهد!

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه بدعهدی کشورهای اروپایی در اجرای مسئولیت‌های برجامی‌، به پیروی از رئیس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌‌ای را توافقی بد تلقی کرد.

 

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگو با شبکه ان.بی.سی درباره برجام با بیان اینکه واقعیت همان چیز صحیحی است که رئیس‌جمهور ترامپ گفته است، این[توافق] یک توافق بد بود و نقص‌های زیادی داشت، مدعی شد که ایران رفتار مشکل‌سازی داشته و دارد.

 

جانسون افزود: اگر [این توافق] توافق بدی بوده است و من می‌خواهم این را بپذیرم که نقص‌های زیادی داشته است، پس بیایید یک توافق بهتر داشته باشیم.

 

اظهارات بوریس جانسون در حالی درباره توافق هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که انگلیس پیش از این اعلام کرده بود از این توافق حمایت خواهد کرد و این به گونه‌ای یک وجه تمایز در سیاست‌های آمریکا و انگلیس در برابر ایران بود.

 

او با تحسین رئیس‌جمهور آمریکا گفت: من فکر می‌کنم که تنها یک نفر است که می‌تواند توافقی بهتر انجام بدهد، کسی که داشتن شریکی سرسخت مانند ایران را درک کند و آن رئیس‌جمهور آمریکا است.

 

جانسون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را یک «مذاکره‌کننده بسیار بسیار باهوش» توصیف کرده که می‌تواند یک «توافق ترامپ» را شکل بدهد.

 

او در پاسخ به چشم‌انداز پاسخ نظامی آمریکا به حملات[آرامکو] گفت: فکر نمی‌کنم این چیزی باشد که لزوما به وضعیت کمکی بکند.

 

«جانسون» به فساد اخلاقی و مالی متهم شد

 

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با اتهام جدی جدیدی که ترکیبی است از رابطه غیراخلاقی با یک زن و حیف‌ومیل بودجه دولت، مواجه است.

 

نیویورک تایمز نوشت: بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، با اتهام جدی جدیدی که ترکیبی است از رابطه غیراخلاقی با یک زن و حیف و میل بودجه دولت مواجه است، اتهامی که می‌تواند روی تصمیم رای دهندگان در انتخابات عمومی آتی تاثیر بگذارد.

 

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود افزود: روزنامه ساندی تایمز در مقاله‌ای گزارش کرد زمانی که جانسون شهردار لندن بود، دفترش ده‌ها هزار پوند از بودجه دولت را به یک پیمانکار تازه کار که دوست نزدیک وی بوده و جانسون معمولا در ساعات کاری به آپارتمان او تردد داشته، پرداخت کرده است.

 

این پیمانکار که جنیفر آرکوری نام دارد، یک مدل سابق آمریکایی است. او زمانی که در سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار با بوریس جانسون مواجه شد، ۲۷ سال داشت.

 

جانسون در هواپیمایی که با آن عازم نیویورک بود، به کرات از پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران درباره این گزارش، از جمله این پرسش که آیا در آن زمان با آرکوری رابطه غیراخلاقی داشته است، خودداری کرد.

 

نخست وزیر انگلیس برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، نخست وزیر انگلیس را به سوء‌استفاده از قدرت متهم می‌کند.

اعتمادآنلاین

رویترز: روحانی برای بحث درباره تغییرات اندک در برجام اعلام آمادگی کرد

یک رسانه انگلیسی مدعی شده رئیس‌جمهور ایران در جمع خبرنگاران آمادگی خود را برای بحث درباره اعمال تغییرات اندک در برجام به شرط رفع تحریم‌های آمریکا اعلام کرده است.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

ابراز آمادگی مشروط حسن روحانی برای دیدار با دونالد ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از تمایل خود برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه با ایران سخن گفته است. گفته می‌شود که روحانی نیز پیشنهاد جدیدی برای حل این مناقشه عرضه کرده است. نگاه‌ها متوجه مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فرانسه

نشست وزرای خارجه گروه ۴+۱ و ظریف در نیویورک

با وجود افزایش تنش میان ایران و آمریکا، کشورهای گروه ۴+۱ تلاش دیپلماتیک تاز‌ه‌ای را برای نجات توافق اتمی آغاز کرده‌اند. وزرای خارجه آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین چهارشنبه سوم مهر با ظریف دیدار می‌کنند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی

کنار گذاشتن بولتون از کاخ سفید: گشایشی برای کاهش تنش؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۹ شهریور با انتشار پیامی در توییتر، جان بولتون، مشاورش در امور امنیت ملی را برکنار کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, سوریه, سیاسی, عراق, فرانسه, کره شمالی, لیبی, مذاکرات اتمی