تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

در پی تشدید تهدیدهای غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه که اخیرا پاریس، مسکو را با زرادخانه‌های اتمی خود تهدید کرد، مسکو پس از انجام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره پیما «بولاوا» (Bulava)، آنرا در ترکیب موشک‌های بالستیک در ناوگان زیردریایی خود جای داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار این ... روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه سه‌شنبه شب اعلام کرد که پاریس محموله جدیدی از موشک‌های زمین به هوای «آستر» در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، لکورنو در یک جلسه استماع در پارلمان فرانسه با اشاره به لزوم «رهگیری موشک‌های روسیه که کی‌یف را هدف قرار می‌دهند» اظهار کرد: دستور ... فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تنش‌زایی, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه

محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

رئیسان جمهوری روسیه و چین روز پنجشنبه در پایان مذاکرات خود در پکن بیانیه مشترکی درباره تعمیق همکاری راهبردی و آغاز عصر جدید روابط دیپلماتیک بین دو کشور امضا و منتشر کردند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری شین‌هوا، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه به مناسبت هفتاد ... محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

ادامه

اسراییل, بیانیه, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صربستان, غرب, فرانسه, فلسطین, مجارستان, همکاری استراتژیک

پیشروی برق‌آسای روسیه در جبهه شمال اوکراین با یک پنجره کوچک

بر اساس مصاحبه‌های صورت گرفته در میدان نبرد اوکراین از سربازان، مشخص شده که ارتش این کشور بیش از هر زمان دیگری از هفته‌های نخست جنگ آسیب‌پذیرتر شده و روسیه نیز تلاش می‌کند تا از از این پنجره فرصت به نفع خود استفاده کند و بیش از پیش به موضع اوکراین در سراسر مرز شمالی ... پیشروی برق‌آسای روسیه در جبهه شمال اوکراین با یک پنجره کوچک

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

تصرف شهر استراتژیک «لیمن» توسط جدایی طلبان اوکراینی

نیروهای مورد حمایت روسیه در منطقه دونباس از تصرف یک شهر استراتژیک در شرق اوکراین خبر دادند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، جدایی طلبان اوکراینی در منطقه دونباس، از کنترل و تصرف کامل بر شهر استراتژیک لیمن در شرق این کشور خبر داده‌اند.

 

مقامات اوکراین تا کنون به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

 

رهبران جدایی طلب جمهوری دونتسک روز سه شنبه گفته بود که نیروهایش در کنار نیروهای روسی به دنبال کنترل کامل شهر لیمن هستند و تا کنون بیش از نیمی از این شهر را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

 

دنیس پوشیلین  همچنین گفته بود، فاز عملیاتی آزادسازی شهر کراسنی لیمن در جریان است.

 

شبه نظامیان مورد حمایت روسیه در مناطق جدایی طلب شرق اوکراین اخیرا پیشرویهایی را همراه با ارتش روسیه کسب کرده‌اند.

 

یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت، روسیه در بخش‌هایی از منطقه خودمختار «دونباس» در اوکراین به شکل فزاینده‌ای پیش‌روی داشته است.

 

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، این مقام پنتاگون که نامی از وی منتشر نشده به خبرنگاران آمریکایی گفت، روسیه گردان‌های تاکتیکی خود در دونباس را ظرف دو و نیم هفته، از ۹۷ به ۱۱۰ گردان رسانده است.

 

این مقام آمریکایی درباره گردان‌های روس حاضر در دونباس گفت: «بزرگ‌ترین تجمع آن‌ها در جنوب است اما در نواحی مرکزی و شرقی نیز میزان تقریباً مشابهی از گردان‌های تاکتیکی حضور دارند».

اوکراین: دست برتر جنگ اکنون در اختیار روسیه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارتش اوکراین امروز پنجشنبه (۵ خرداد/۲۶ مه) گفته که با شدت گرفتن درگیری‌ها در منطقه لوهانسک، روسیه دست برتر را در جنگ به دست آورده است.

ادامه

اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک

قطعنامه تشدید تحریم آمریکا علیه کره شمالی از سوی چین و روسیه وتو شد

شورای امنیت سازمان ملل در تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی بابت آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور با رای منفی روسیه و چین ناکام ماند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, کره شمالی

شولتس در داووس: پوتین نباید در جنگ پیروز شود

صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه در آخرین روز مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که “ما نمی‌توانیم به پوتین اجازه دهیم در این جنگ پیروز شود.” حمله روسیه به اوکراین، مذاکرات در داووس را تحت‌الشعاع داشت.

ادامه

المان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, گزارش

مسکو: اسرای اوکراینی به‌دریافت دستور برای کشتار غیرنظامیان اقرار کردند

دولت روسیه فاش کرد اعترافات اسرای اوکراینی حاکی از هدفگیری عامدانه غیرنظامیان توسط نیروهای این کشور و با دستور مقامات ارشد ارتش است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, غرب