انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

وزارت دفاع انگلیس یک بسته کمک نظامی برای اوکراین اعلام کرد که بزرگ‌ترین بسته در تاریخ این کشور است. به گزارش ایسنا، این بسته شامل ۵۰۰ میلیون پوند بودجه و تجهیزات حیاتی برای تقویت دفاع اوکراین در برابر حملات روسیه است. به نقل از پایگاه خبری «یورومیدان‌پرس» (euromaidanpress)، بسته کمکی جامع شامل ۴ میلیون گلوله ... انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

ادامه

انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, غرب اروپا

نبردهای سنگین در خارکیف؛ روسیه از کنترل ۵ روستا خبر داد

به دنبال آغاز حمله زمینی فرا مرزی از سوی مسکو، اکنون «نبردی شدید» در خارکیف واقع در مرز روسیه در جریان است و نزدیک به ۲۰۰۰ تن مجبور به تخلیه روستاهای نزدیک به روسیه شدند. به گفته روسیه، پنج روستا تحت کنترل درآمده است. به گزارش ایسنا، نیروهای روسیه در منطقه‌ای که نزدیک به دو ... نبردهای سنگین در خارکیف؛ روسیه از کنترل ۵ روستا خبر داد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

پیش‌بینی بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل درباره پایان جنگ اوکراین

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از بازرس پیشین تسلیحاتی سازمان ملل پیش‌بینی کرد: از آنجایی که روسیه یکی پس از دیگری اقدام به آزادسازی روستاها می‌کند و به نظر می‌رسد که اوکراین نمی‌تواند قبل از حملات خط دفاعی خود را حفظ کند، احتمالا جنگ اوکراین تابستان امسال پایان یابد. به گزارش روز شنبه ایرنا از ... پیش‌بینی بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل درباره پایان جنگ اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, گزارش, ناتو

پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

رئیس جمهوری چین: مجارستان هدف اول سرمایه‌گذاری ما در اروپای شرقی است

«شی‌ جین پینگ» رئیس جمهوری چین که در سومین سفر اروپایی خود چهارشنبه شب وارد مجارستان شد، گفت که این کشور هدف اول سرمایه‌گذاری چین در منطقه اروپای شرقی است. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شی جین‌پینگ روز پنجشنبه در سومین سفر اروپایی‌ خود با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان دیدار می‌کند، گفته ... رئیس جمهوری چین: مجارستان هدف اول سرمایه‌گذاری ما در اروپای شرقی است

ادامه

آسیا, آفریقا, اروپا, اروپای شمالی, اروپای مرکزی, اقتصادی, امنیتی, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, صربستان, فرانسه, گزارش, مجارستان, همزیستی مسالمت آمیز

اوکراین: دست برتر جنگ اکنون در اختیار روسیه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارتش اوکراین امروز پنجشنبه (۵ خرداد/۲۶ مه) گفته که با شدت گرفتن درگیری‌ها در منطقه لوهانسک، روسیه دست برتر را در جنگ به دست آورده است.

 

«اولکسی گروموف»، از مقام‌های ارشد نظامی در ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین روز پنجشنبه گفت که روسیه «هم در حملات هوایی و در حملات توپخانه‌ای» دست برتر را دارد اما نیروهای کی‌یف «با همه توان برای تغییر دادن وضعیت تلاش می‌کنند.»

 

گروموف در یک نشست خبری در کی‌یف تصریح کرد که اوضاع در منطقه «سیورودونتسک» در استان لوهانسک اوکراین «دشوار اما باثبات» است و نیروهای روسیه در حال انجام حملات هوایی و تحمیل خسارت‌های توپخانه‌ای به نیروهای اوکراین هستند.

 

وی تصریح کرد: «همه یگان‌ها، همه نیروها طبق طرح کلی فرمانده ارشد فعالیت می‌کنند.» او همچنین گفت که تأمین تسلیحات از سوی متحدان اوکراین، «پیروزی ما را تسریع خواهد کرد.»

 

این فرمانده ارشد نظامی اوکراین گفت که عملیات نیروهای روسیه طبق یک «طرح سنتی» پیش‌ می‌رود که آنها ابتدا از هواپیماهای بمب‌افکن و بعد هواپیماهای جنگی استفاده می‌کنند و در ادامه به حملات توپخانه‌ای و زمینی روی می‌آورند.

 

اظهارات این فرمانده اوکراینی در حالی مطرح شده که یکی از مشاوران «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (چهارشنبه) ارزیابی بدبینانه‌ای از وضعیت جنگ برای طرف اوکراینی ارائه کرد.

 

«اولکسی آرستوویچ» روز چهارشنبه گفت که نیروهای اوکراین «از لحاظ سرعت» از نیروهای روسیه عقب هستند. او گفت روس‌ها قبل از اوکراینی‌ها توانسته‌اند منابع ذخیره‌شان را جمع‌آوری کنند. او گفت این موضوع باعث می‌شود اوضاع در جبهه جنگ دشوار شود.

 

آرستوویچ همچنین هشدار داد که در آینده نزدیک «اوضاع در جبهه ممکن است بدتر شود و محاصره نیروهای اوکراین امکان‌پذیر است.» وی تأکید کرد که ارتش اوکراین ممکن است با «شکست‌های سنگین» مواجه شود.

 

اوکراین اعلام کرده نیروهای روسیه به بیش از ۴۰ شهرک در شرق دونتسک و لوهانسک حمله کرده و شهرهای سیورودونتسک و لیسیچانسک زیر بمباران قرار گرفته‌اند.

 

معاون وزیر دفاع اوکراین روز پنجشنبه گفت که نیروهای روسیه مواضع اوکراین را در چندین منطقه دونباس به صورت همزمان با سیستم‌های راکتی، هواپیما و توپخانه بمباران کرده‌اند.

قطعنامه تشدید تحریم آمریکا علیه کره شمالی از سوی چین و روسیه وتو شد

شورای امنیت سازمان ملل در تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی بابت آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور با رای منفی روسیه و چین ناکام ماند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, کره شمالی

شولتس در داووس: پوتین نباید در جنگ پیروز شود

صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه در آخرین روز مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که “ما نمی‌توانیم به پوتین اجازه دهیم در این جنگ پیروز شود.” حمله روسیه به اوکراین، مذاکرات در داووس را تحت‌الشعاع داشت.

ادامه

المان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, گزارش

مسکو: اسرای اوکراینی به‌دریافت دستور برای کشتار غیرنظامیان اقرار کردند

دولت روسیه فاش کرد اعترافات اسرای اوکراینی حاکی از هدفگیری عامدانه غیرنظامیان توسط نیروهای این کشور و با دستور مقامات ارشد ارتش است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, غرب