«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

ترامپ چین را به اعمال ۵۵۰ میلیارد دلار تعرفه تهدید کرد

همزمان با آغاز جنگ تجاری میان چین و آمریکا ، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت که با تعرفه های فزاینده، پکن را به زانو در می آورد و به دنبال تعرفه بندی روی ۵۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین است.

 

به گزارش شینهوا، او در اولین واکنش به مقابله به مثل چین با اعمال ۳۴ میلیارد دلار تعرفه ۲۵ درصدی روی بیش از ۵۰۰ قلم کالای آمریکا گفت تا دو هفته دیگر ۱۶ میلیارد دلار دیگر بر روی کالاهای چینی وارداتی به آمریکا تعرفه وضع می شود.

 

او تهدیدها را علیه پکن فراتر برد و گفت که پس از این اقدام باز هم آمریکا بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه در نظر خواهد گرفت و باز هم کسری ۳۰۰ میلیارد دلاری وجود دارد و با این حساب این اقلام نیز شامل تعرفه خواهد شد.

 

اظهارات ترامپ نشان می دهد که او قصد دارد میزان تعرفه ها بر روی کالاهای چینی را تا ۱۱ برابر دیگر بالا ببرد که با این حساب میزان تعرفه بر روی کالاهای چین به مبلغ کل ۵۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

از سوی دیگر پیش بینی شده است که با این اقدامات مقابله جویانه ارزش تجارت سالانه میان دو کشور که اکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار است بتدریج کاهش یابد.

 

این در شرایطی است که اروپا تهدید کرده است که اگر آمریکا بخواهد روی واردات خودرو از این قاره ۲۰ تا ۲۵ درصد تعرفه اعمال کند آن زمان نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا را شامل تعرفه ها خواهد کرد.

 

همزمان گزارش ها از تلویزیون مرکزی چین حاکی است که شاخص سهام در بازار اوراق بهادار شهر شانگهای در شرق چین یکی از دو بورس مهم این کشور با سه و نیم درصد کاهش برای هفتمین هفته متوالی به پایین ترین رقم در دو سال گذشته رسیده و نرخ یوان پول ملی چین باز هم در برابر دلار تضعیف شده است.
ایرنا

جلسه “نجات برجام” به پایان رسید؛ ایران برای اروپا مهلت تعیین کرد

فدریکا موگرینی پایان جلسه “نجات برجام” را اعلام کرد. به رغم حمایت بریتانیا، فرانسه و آلمان چین و روسیه از صادرات نفت و گاز ایران، این کشورها ظاهرا به راه حل مشخصی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا دست نیافته‌اند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه

رویترز: کره‌جنوبی خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نفتی مدعی شده است که برای نخستین بار طی شش سال گذشته، شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌های کره‌جنوبی در ماه جولای- ماه جاری میلادی- سفارشی برای خرید نفت و میعانات گازی به ایران نخواهند داد و واردات نفت از ایران در ماه آینده متوقف می‌شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

چین ۲۵۰ میلیون دلار در صنعت نفت ونزوئلا سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش شبکه بلومبرگ، ‘سیمون زرپا’ وزیر دارایی ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که چین در صنعت نفت ونزوئلا سرمایه گذاری می کند. وی این موضوع را پس از دیدار با مقامات بانک توسعه چین و شرکت ملی نفت چین اعلام کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, چین, خبر, ونزوئلا

هاندس بلات: ترامپ از افزایش تعرفه‌های گمرکی علیه اروپا صرف نظر می‌کند

به گزارش روسیا الیوم به نقل از روزنامه هاندلس بلات، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان روز چهارشنبه در نشستی با مقام های اجرایی شرکت های خودروسازی «دایملر» ، «بی ام دبلیو» و «فولکس واگن» گفت وگو کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر