عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

ترامپ: مشاورانم می‌خواهند مرا به‌سمت جنگ سوق دهند، ولی ما جنگ نمی‌خواهیم

رئیس‌جمهور آمریکا به یکی از دستیارانش گفته برخی از مشاوران او به‌دنبال آن هستند که آمریکا را وارد جنگی دیگر کنند، اما او با آن مخالف است.

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از برخی از مشاورانش به‌دلیل داشتن روحیات جنگ‌طلبانه انتقاد کرده و گفته که آنها دنبال جنگ هستند اما آمریکا نمی‌خواهد وارد درگیری‌های بیشتر در منطقه خاورمیانه شود.

 

طبق گزارش روزنامه وال‌‌استریت‌ژورنال ترامپ در گفت‌وگوهای خصوصی، درباره مشاوران جنگ‌طلب خود به یکی از معتمدانش گفته است: «این آدم‌ها می‌خواهند ما را به‌سمت جنگ ببرند و این خیلی زننده است. ما به جنگ‌های بیشتر نیاز نداریم».

 

ترامپ در این گفت‌وگوها درباره بهای ۱۳۰میلیون دلاری پهپادی که ایران ساقط کرده گلایه کرده اما گفته که قیمت این پهپاد کمتر به‌چشم رأی‌دهندگان آمریکایی خواهد آمد تا تلفات احتمالی ناشی از حمله به نقاطی در داخل ایران. او در توئیتر و مصاحبه‌هایی روز جمعه گفته که در صورت حمله به سه نقطه در ایران ۱۵۰ نفر کشته می‌شدند.

 

طبق این گزارش، بعد از ساقط شدن پهپاد گلوبال‌هاوک بسیاری از مشاوران ترامپ از اتخاذ گزینه‌های ستیزه‌جویانه حمایت می‌کردند، اما «جو دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا رویکرد محتاط‌تری پیش گرفته و توانسته بیش از دیگران روی نظر رئیس‌جمهور آمریکا اثر بگذارد.

 

ترامپ در صحبت‌های علنی روز شنبه به مناقشات موجود درون دولتش اشاره کرد. او دانفورد را بابت مشورت‌هایی که به او ارائه کرده تحسین کرد. ترامپ از این ژنرال آمریکایی که به‌گفته منابع آگاه توانسته روابط شخصی نزدیکی با رئیس‌جمهور پایه‌گذاری کند به‌عنوان «یک انسان بزرگ و ژنرال بزرگ» یاد کرد. او حمایت «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا از حمله به عراق را نیز یادآوری کرد و آن را اشتباهی بزرگ خواند.

 

ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «جان بولتون دارد کارش را خوب انجام می‌دهد ولی معمولاً مواضع سفت و سختی دارد. تنها کسی که اهمیت دارد، من هستم».

 

منابع آگاه به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند ترامپ در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها با ایران با «تاکر کارسون»، مجری شبکه خبری فاکس‌نیوز صحبت کرده و از او مشورت گرفته است. کارسون در برنامه تلویزیونی‌اش با اقدام نظامی علیه ایران مخالفت کرده است.

 

ترامپ در جمع خبرنگاران کاخ سفید از وجود برخی اختلافات میان اعضای تیم خود حمایت کرد. او از دیدگاه‌های «صلح‌طلبانه» خودش هم تقدیر کرد.

 

ترامپ گفت: «همه می‌گفتند من جنگ‌طلب هستم، ولی حالا می‌گویند صلح‌طلبم. اگر می‌خواهید حقیقت را بدانید، هیچ‌‌کدام نیستم، فقط آدمی با عقل سلیم هستم».

تسنیم

نیویورک تایمز: مجری آمریکایی نظر ترامپ را درباره حمله به ایران عوض کرد

کارلسون به ترامپ توصیه کرده بوده حمله به ایران منجر به یک جنگ تمام‌عیار خواهد شد و هزینه‌های زیادی خواهد داشت و جنگ‌طلبان در داخل کابینه ترامپ او را به سمت جنگی احمقانه علیه ایران می‌برند که ممکن است به قیمت شکست او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تمام شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

پوتین خطاب به آمریکا: کسی نمی‌تواند چیزی را به روسیه تحمیل کند

رئیس جمهوری روسیه معتقد است، هرچند آمریکا و روسیه دیدگاه خاص خود را برای حل و فصل مسائل بین‌المللی دارند، ولی دستیابی به اهداف خود از طریق اعمال زور ممکن نخواهد بود و مقامات واشنگتن نیز به خوبی به این مسئله واقفند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه

هشدار ریابکوف درباره عواقب اقدامات آمریکا در تشدید اوضاع خلیج فارس

معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد، همانطور که در گذشته منشاء اکثر آتش‌های بپا شده در خاورمیانه آمریکا بوده، اینبار نیز خط‌مشی آگاهانه واشنگتن در جهت تشدید اوضاع در خلیج فارس، منطقه را در آستانه آغاز یک درگیری نظامی واقعی قرار داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه

یرواند آبراهامیان: رویارویی نظامی میان آمریکا و ایران اجتناب‌ناپذیر است

یرواند آبراهامیان، پژوهشگر تاریخ معاصر ایران روز جمعه در گفتگو با وب‌سایت آمریکایی «Democracy Now» گفت کسانی که در کاخ سفید مستقر‌ند «اساسا به دنبال نابودی جمهوری اسلامی یا شاید به‌ دنبال نابودی ایران هستند.»

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, رویارویی نظامی