عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

پوتین خطاب به آمریکا: کسی نمی‌تواند چیزی را به روسیه تحمیل کند

رئیس جمهوری روسیه معتقد است، هرچند آمریکا و روسیه دیدگاه خاص خود را برای حل و فصل مسائل بین‌المللی دارند، ولی دستیابی به اهداف خود از طریق اعمال زور ممکن نخواهد بود و مقامات واشنگتن نیز به خوبی به این مسئله واقفند.

 

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیون «ان.تی.وی» این کشور، اعلام کرد که آمریکا و روسیه دارای دیدگاه خاص خود برای حل و فصل مسائل بین المللی هستند، ولی دستیابی به اهداف خود از طریق اعمال زور ممکن خواهد بود و هر دو طرف این مسئله را به خوبی درک می‌کنند.

 

پوتین در پاسخ به سئوال مجری این شبکه درباره سیاست “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا در برخورد با روسیه، گفت: «من فکر نمی‌کنم که کسی تلاش داشته باشد تا چیزی را به ما تحمیل کند. البته مسلماً دستیابی به اهداف از طریق اعمال زور ممکن نبوده و انجام گفت‌وگو بین واشنگتن و مسکو ضروری است. آنها (آمریکایی‌ها) دارای دیدگاه خاص خود برای حل و فصل مسائل هستند و ما نیز دیدگاه خاص خود را داریم. ولی بدون گفت‌وگو دستیابی به توافق غیرممکن خواهد بود و مقامات هر دو کشور این مسئله را به‌خوبی درک می‌کنند. روسیه و آمریکا تنها از طریق مذاکره می‌توانند به توافق دست یابند.»

 

رئیس جمهوری روسیه پیش از این بارها گفته بود که مسکو برای گفت‌وگو با واشنگتن آمادگی دارد، ولی دیگر مبتکر این کار نخواهد بود.

 

مسئله این است که طرف آمریکایی در اواخر ماه نوامبر سال گذشته در آخرین لحظات برگزاری نشست سران دو کشور را لغو کرد. از آن زمان تاکنون پوتین و ترامپ تنها یک بار مذاکرات تلفنی با یکدیگر داشتند.

 

امکان دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا هفته آینده در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در شهر اوساکایی ژاپن ممکن است. البته به گفته مقامات کرملین، هنوز پیشنهاد مشخصی در این باره از سوی واشنگتن دریافت نشده است.

“آناتولی آنتونوف” سفیر روسیه در واشنگتن نیز شب گذشته باردیگر اعلام کر که مسکو حاضر به اقدام متقابل برای حل و فصل مشکلات موجود در روابط دو کشور است و منتظر برداشتن گام‌های مشخص دولت آمریکا در این باره است.

 

کرملین: روند اوضاع در خلیج فارس را با دقت زیر نظر داریم

 

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه با تأکید بر اینکه کرملین روند اوضاع در منطقه خلیج فارس و پیرامون ایران را با دقت زیاد زیر نظر دارد، از همه طرف‌های درگیر خواست تا خویشتن داری نشان دهند.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “دمیتری پسکوف” سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که مسکو روند اوضاع در منطقه خلیج فارس و پیرامون ایران که کاملاً متشنج شده را با دقت بسیار زیاد زیر نظر دارد.

 

پسکوف در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سئوالی درباره موج تازه وخامت اوضاع در روابط آمریکا و ایران، گفت: «روند اوضاع در خلیج فارس بشدت وخیم شده و این مسئله باعث نگرانی جدی در مسکو شده است. ما با دقت بسیار زیاد اوضاع را زیر نظر داریم و از همه طرفین درگیر در این ماجرا می‌خواهیم تا از خود خویشتن داری نشان دهند.»

 

پیش از این، “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به انهدام پهپاد آمریکایی در خلیج فارس که به گفته مقامات تهران، حریم هوایی ایران را نقض کرده بود، گفته بود که «ایران دچار اشتباه بسیار بزرگی شده»، ولی بعد اعلام کرد که در ماهیت اتفاق رخ داده تردید داشته و احتمالاً «کسی تصمیم اشتباهی گرفته است.» روزنامه «نیویورک تایمز» هم به نقل از منابع دولتی خود نوشت که ترامپ ابتدا حمله نظامی به ایران را تایید کرده و بعد این عملیات را لغو کرده است.

تسنیم

هشدار ریابکوف درباره عواقب اقدامات آمریکا در تشدید اوضاع خلیج فارس

معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد، همانطور که در گذشته منشاء اکثر آتش‌های بپا شده در خاورمیانه آمریکا بوده، اینبار نیز خط‌مشی آگاهانه واشنگتن در جهت تشدید اوضاع در خلیج فارس، منطقه را در آستانه آغاز یک درگیری نظامی واقعی قرار داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه

یرواند آبراهامیان: رویارویی نظامی میان آمریکا و ایران اجتناب‌ناپذیر است

یرواند آبراهامیان، پژوهشگر تاریخ معاصر ایران روز جمعه در گفتگو با وب‌سایت آمریکایی «Democracy Now» گفت کسانی که در کاخ سفید مستقر‌ند «اساسا به دنبال نابودی جمهوری اسلامی یا شاید به‌ دنبال نابودی ایران هستند.»

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, رویارویی نظامی