بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

تدارک بزرگترین اتحادیه کارگری آلمان برای اعتصاب درآغاز سال جدید میلادی

بزرگترین اتحادیه کارگری آلمان به کارفرماها هشدار داد که درصورت بی توجهی به خواست ها درباره ساعات کار و افزایش دستمزد ، سال جدید میلادی را با اعتصابهای گسترده آغاز خواهد کرد.

 

اتحادیه کارگری ‘آی جی متال’ (IG Metall) که حدود ۳.۹ میلیون کارگر را در صنایع فلزات و برق آلمان نمایندگی می کند ، اعلام کرد که در مذاکرات اولیه با کارفرماها پیشرفت زیادی حاصل نشده و این اتحادیه در تدارک اقدامات عملی است.

 

در حالی که توافق قبلی این اتحادیه با کارفرماها برای دوره عدم اعتصاب روز ۳۱ دسامبر (یکشنبه ۱۰ دی) به پایان می رسد ، ‘یورگ هافمن’ رئیس این اتحادیه به خبرگزاری آلمان گفت که کارفرماها باید از روز ۸ ژانویه منتظر ‘اعتصابهای هشدار’ باشند و تاکید کرد که اقدامات گسترده تر نیز پس از آن ممکن است انجام شود.

 

وی افزود: اگر تا پایان ماه ژانویه کارفرماها موضع خود را تغییر ندهند ، ما اعتصاب ۲۴ ساعتی یا حتی درخواست اعتصاب سراسری را نیز بررسی خواهیم کرد.

 

این اتحادیه کارگری در آلمان خواستار افزایش ۶ درصدی دستمزدها و همچنین امکان تغییر ساعات کاری به ۲۸ ساعت در هفته برای یک دوره دو ساله برای هر کارگر بدون تاثیر زیاد روی دستمزد است. این پیشنهاد برای کارگرانی است که برای نگهداری از کودک یا اعضای بیمار خانواده نیاز به وقت آزاد بیشتری دارند. این اتحادیه همچنین خواستار تضمین بازگشت کارگر به ساعات کاری ۳۵ ساعتی در هفته پس از مدت دو سال است .

 

فدراسیون کارفرماهای ‘گزامتمتال’ (Gesamtmetall) تا کنون پیشنهاد افزایش ۲ درصدی را داده زمینه را برای توافق در حد وسط مهیا کرده است.

ایرنا

اعتراض کارگران به اصلاحات قانون کار ماکرون در سراسر فرانسه

هزاران تن در ۱۷۰ شهر و شهرستان فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون کار که از جانب امانوئل ماکرون به عنوان راه حلی برای کاهش بیکاری مطرح شده است، دست به تظاهرات زدند.   به گزارش خبرگزاری راشاتودی، این قانون که قرار است از ماه ژانویه ۲۰۱۸ اجرایی شود، قدرت بیشتری را در اختیار کارفرماها ... اعتراض کارگران به اصلاحات قانون کار ماکرون در سراسر فرانسه

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, کارگری

در اعتراض به خصوصی‌سازی و تعدیل؛ کارگران کشتیرانی کانادا اعتصاب کردند

به گزارش ایلنا، امروز تعداد زیادی از کارگران کشتیرانی کانادا در سه شهر بزرگ بریتیش کلمبیا به نشانه اعتراض دست از کار کشیدند. این کارگران، خواسته خود را توقف خصوصی‌سازی‌ها و احترام به حقوق صنفی کارگران صنعت کشتیرانی این کشور دانستند. یکی از رهبران اتحادیه‌ای این کشور که در این اعتراض شرکت کرده به رسانه ... در اعتراض به خصوصی‌سازی و تعدیل؛ کارگران کشتیرانی کانادا اعتصاب کردند

ادامه

امریکای شمالی, جهان, خبر, کارگری, کانادا