تجمع سراسری اعتراضی فرهنگیان در روز جهانی کارگر با خواست آزادی بازداشت‌شدگان، اجرای همسانسازی حقوق، رتبه بندی …

جمعی از معلمان در شهرهای مختلف از جمله شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز ، کرمانشاه، کرج و اردبیل امروز یکشنبه – یازدهم اردیبهشت – با تجمع در مقابل ادارات کل آموزش و پرورش استانها خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی و معیشتی خود شدند.

 

به گزارش خبرنگاران ایرنا از استان‌های یزد، بوشهر، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، مرکزی، لرستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان،  همدان،  البرز، کرمانشاه و … تعدادی از معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش  با تجمع در ادارات کل آموزش و پرورش بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی ، اجرای طرح همسازی حقوق، طرح رتبه بندی معلمان و رسیدگی به سایر نیازهای فرهنگیان به خصوص ارتقای سطح بیمه درمان تاکید کردند.

 

آنان با سر دادن شعارهایی همچون «معلم داد بزن حقت را فریاد بزن» ،«مفاد رتبه بندی اصلاح باید گردد» ، «معلم زندانی آزاد باید گردد»،«جای معلم زندان نیست»، «رتبه بندی حل نشه،کلاس ها تعطیل می شه»، «آموزش رایگان، حق فرزند ایران»، «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است»، «معلم می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» ، «معلم به پاخیز برای رفع تبعیض»، “نه چپیم نه راستیم معلمیم معلم”، خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به مطالبات خود شدند.

 

یکی از فرهنگیان استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : قانون رتبه بندی معلمان شامل تمام فرهنگیان نشده و بهره مندی تمامی کارکنان آموزش و پرورش از این طرح از جمله خواسته‌های فرهنگیان این استان است. حدود ۳۰ درصد فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش استان مرکزی دارای مدرک تحصیلی پایین تر از لیسانس هستند که قانون رتبه بندی معلمان شامل آنها نمی شود.

 

نماینده صنف فرهنگیان خوزستان که در تجمع حدود ۱۰۰ نفره معلمان حضور داشت گفت: آزادی فرهنگیان زندانی و مختومه کردن پرونده‌های دادخواهی فرهنگیان، اجرای طرح رتبه بندی و همسان سازی حقوق فرهنگیان و بازنشستگان این قشر با سایر مشاغل از جمله مطالبات معلمان است .

 

یکی از فرهنگیان حاضر در  تجمع معلمان شیراز  نیز گفت: مسئولان نتوانستند به وعده‌های خود در رابطه با اجرای طرح رتبه بندی عمل کنند و طبق این آیین نامه معلمان هر چه هم تلاش کنند باز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نمی‌کنند.

 

این معلم شیرازی افزود: این آیین نامه غیرتخصصی و غیرکارشناسانه؛ ۲۵ مرتبه بازنویسی شده و گویای این مطلب است که در وزارتخانه، کارشناسان حرفه‌ای و مجرب وجود ندارند که بتوانند آیین نامه رتبه بندی را دقیق، علمی و قابل سنجش بنویسند.

 

وی تلاش برای دولتی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان و ابلاغ  بخشنامه‌ای مبنی بر استفاده از نیروهای غیرمتخصص ادارات در امر تعلیم و تربیت را از دیگر مشکلات کنونی فرهنگیان دانست و گفت: بخشنامه ای به مدارس ارسال شده که بر اساس آن معلمان‌ می‌توانند در پُست سرایداری و خدمتگزاری مدارس حکم بگیرند و این کار نشان از تنزل دادن شخصیت و لگدمال کردن منزلت آنها است.

 

تجمع معلمان شیراز

بیژن عبدالکریمی؛ اخراج من رسواگر پیوند نیروهای جهل‌ و اشرافیت تکنوکرات‌ بوروکرات فاسد شد + ویدئو

بیژن عبدالکریمی نوشت: امیدوارم رسوایی مسببین اخراج اینجانب بهانه­‌ای برای تأمل و بازاندیشی در خصوص برخی از رویه‌­های بسیار غلط اجتماعی در حوزه گزینش افراد برای جایگاه­‌های اجتماعی گوناگون و نیز شیوه­‌های رسیدگی به اتهامات و تخلفات آنان در جمیع نهادها و ارگان­‌ها، از جمله در سراسر دانشگاه­‌های کشور گردد.

ادامه

ایران, تحلیل, حقوق بشر, معلمان, ویدیو

آموزشیاران نهضت سوادآموزی تجمع‌کننده در مقابل مجلس، دیشب را در خیابان به صبح رساندند

جمعی ازپذیرفته نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای سومین روز متوالی در تهران مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان

تحقق عدالت آموزشی بدون عدالت اجتماعی امکان‌پذیر نیست

«عدالت آموزشی» در معنای ساده‌ی آن، همان که اصل ۳۰ قانون اساسی می‌گوید، بعد از دهه ۷۰ شمسی با خصوصی‌سازی آموزش و به میدان آمدن مدارس پولی از میان برداشته شد؛ به تدریج، با گسترش قراردادهای غیرعادلانه و تبعیض‌آمیز شغلی، فاصله طبقاتی میان جامعه‌ی معلمان کشور نیز افزایش یافت.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اموزشی, ایران, حقوق بشر, فقر, معلمان

اعتراض دیده‌بان حقوق بشر به تشدید سرکوب کارگران و معلمان در ایران

دیده‌بان حقوق بشر از برخوردهای امنیتی اخیر با فعالان کارگری و معلمان در ایران انتقاد کرد. به گفته این سازمان جهانی حقوق بشری، اظهارات مقام‌های ایران درباره‌ وحدت ملی، با توجه به زندانی کردن این فعالان “پوچ” است.

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان