حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع بازنشستگان صنعت فولاد در اهواز/ تجمع کارگران بازنشسته هفت تپه مقابل درب مجتمع

بازنشستگان صنعت فولاد این‌بار در شهر اهواز مقابل ساختمان کانون‌های بازنشستگی، و کارگران بازنشسته «هفت تپه» مقابل درب ورودی مجتمع تجمع کردند

 

جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در شهر اهواز با حضور مقابل ساختمان کانون‌های بازنشستگی، خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود شدند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروزیکشنبه (۷ آذر ماه) بار دیگر جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد، اینبار در شهر اهواز با حضور مقابل ساختمان کانون، خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند.

 

از قرار معلوم هر یکشنبه، گروهی از بازنشستگان صنعت فولاد برای تحقق خواسته‌های صنفی خود در مقابل دفتر کانون بازنشستگی صندوق فولاد در شهرهای محل سکونت خود در اصفهان، اهواز، تهران و رودبار گیلان دست به اعتراض می‌زنند.

 

مهم‌ترین خواسته‌های این بازنشستگان، از دولت اجرای صحیح طرح همسان سازی حقوق و پرداخت مطالبات قانونی بازنشستگان فولاد مطابق آیین‌نامه معتبر فولاد است.

 

کارگران بازنشسته «هفت تپه» مقابل درب ورودی مجتمع تجمع کردند

 

صبح امروز جمعی از کارگران بازنشسته مجتمع هفت تپه در اعتراض به نحوه محاسبه سنوات پایان خدمت خود بعد از گذشت ۹ ماه از بازنشستگی، در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند.

 

نماینده کارگران بازنشسته معترض با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صبح امروزیکشنبه (هفتم آذر ماه) حدودا ۳۰ نفر به نمایندگی از دست کم ۱۰۰ کارگر بازنشسته مجتمع کشت وصنعت هفت تپه که از ۹ماه پیش از این واحد بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان خدمت خود را به صورت قانونی از کارفرما دریافت کنند.

 

اوبا بیان اینکه ما کارگران خواهان اصلاح محاسبه پرداخت سنوات و مرخصی ذخیره خود توسط مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه هستیم افزود: علارغم پی گیری چندین ماهه کارگران بازنشسته تا امروزکارفرمای جدید این واحد تولیدی حاضر به اصلاح پرداخت مطالبات بازنشستگی ما نشده است.

 

به گفته وی، اختلاف نظر ماکارگران بازنشسته سال۹۹ و۱۴۰۰ این مجتمع با کارفرما بر سر محاسبه سنوات و مرخصی ذخیره است که هنوز محاسبه نشده وبه حساب ما کارگران واریز نشده است.

گسترش فقر در کشور به فاصله یک‌سال

در حالی در سال جاری ۲۵ استان تورمی بالاتر از تورم کل کشور داشتند که این نسبت برای آبان ماه سال گذشته، ۱۱ استان گزارش شده بود؛ بدین معنا که به فاصله یک‌سال علاوه بر افزایش ۵۳ واحد درصدی تورم، ۱۴ استان نیز به لیست استان‌های با تورم بالاتر از میانگین کشوری اضافه شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, گزارش

کارگران شهرداری ورامین خواستار «تبدیل وضعیت» از پیمانکاری به‌قرارداد مستقیم شدند

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران قرارداد پیمانی شهرداری ورامین که در بخش خدمات و فضای سبز مشغول کارند، خواستار تبدیل وضعیت قراردادهای خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

رژیم واپس مانده ولایی و نظام ارتجاعی استاد-شاگردی

مزد توافقی و اشتغال بدون بیمه، نام دیگری برای احیای همان نظام استاد-شاگردی است؛ در واقع عناوین جدید روی همان مفاهیم قدیمی گذاشته‌اند تا برای مخاطب عام، تداعی منفی نداشته باشد!

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

با اسلام سیاسی به‌اسم خیریه نذر اشتغال کمر به‌نابودی طبقه زحمتکش کارگر و خانواده‌اش بسته‌اند

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است طرفداران مزد توافقی دنبال از بین بردن حقوق حداقلی کارگر و نیروی کار هستند. او می‌گوید امروز هزینه‌های زندگی آنقدر سنگین شده که کسی حتی در یک روستای دور افتاده هم حاضر نیست در جایی کار کند که حقوق پایین به او بدهند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش