تظاهرات در محله الشیخ جراح علیه کوچاندن اجباری فلسطینیان

صدها تن از شهروندان فلسطینی و اهالی محله الشیخ جراح تظاهراتی را در اعتراض به تلاش‌ها برای بیرون راندن اهالی این محله از منازل خود و تحویل آنها به شهرک‌نشینان برپا کردند و نیروهای اسرائیلی به سمت برخی از شرکت کنندگان در این تظاهرات حمله کردند.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

مقاومت مردم ساکن منطقه، صهیونیست‌ها را وادار به تخلیه شهرک اویتار کرد

صهیونیست‌های ساکن شهرک “اویتار” در اراضی شهرک بیتا در جنوب نابلس بالاخره پس از مقاومت قهرمانانه ساکنان این منطقه مجبور به تخلیه این شهرک و ترک این منطقه شدند.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تاکید وکلای عرب بر خروج ترکیه از سوریه و محکوم کردن وجود نظامیان خارجی در عراق

«اتحادیه وکلای حقوقی عرب» بر رفع محاصره ظالمانه مردم سوریه، حفظ وحدت و تمامیت ارضی و خروج نیروهای ترکیه از این کشور و پایان دادن جنگ یمن و توقف مداخله نظامی عربستان در آن تاکید کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, صهیونیسم, عراق, فلسطین, گزارش, لبنان, لیبی, مصر, وکلا, یمن

به‌سبب انتقاد از اسرائیل؛ عضویت کوربین در حزب کارگر انگلیس تعلیق شد

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس به سبب آنچه مواضع «ضد یهودی» نامیده شد، به طور موقت از عضویت و فعالیت در این حزب منع شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، روز پنجشنبه عضویت «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس به‌ سبب آنچه مواضع «ضد یهودی» نامیده شد، در این حزب به حالت تعلیق درآمد.

 

در آمریکا و اروپا، لابی صهیونیسم هرگونه انتقاد از اسرائیل و سیاست‌های تل‌آویو را عامدانه به «ضد یهودی» بودن متهم می‌کند تا صاحب انتقاد را راحت‌تر تحت فشار قرار بدهد.

 

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، سخنگوی حزب کارگر گفت:‌ «با توجه به اظهارات امروز وی و عدم پس گرفتن این سخنان، حزب کارگر تا زمان انجام تحقیقات [در این زمینه عضویت] او را به حالت تعلیق در‌ می‌آورد».

 

وی افزود، کوربین در حال حاضر از ریاست فراکسیون حزب کارگر انگلیس در پارلمان نیز برکنار شده است.

 

حزب کارگر انگلیس در زمان رهبری کوربین حامی حقوق فلسطینی‌ها بوده و بارها نسبت به جنایات صهیونست‌ها بر علیه آن‌ها اعتراض کرده بود اما تحت حملات شدید و اتهاماتی درخصوص اتخاذ مواضع ضد یهودی قرار گرفت.

 

با کناره‌گیری کوربین از حزب کارگر در پی شکست این حزب در انتخابات سراسری سال گذشته، «کر استارمر» با وعده پایان دادن به مواضع ضد یهودی این حزب بر سر کار آمد.

 

«کمیسیون برابری و حقوق و بشر» در گزارشی آورده است حزب کارگر در مبارزه علیه گسترش تفکرات ضد یهودی ناتوان بوده و از قوانین تخطی کرده است.

 

استارمر امروز (پنجشنبه) در واکنش به انتشار این گزارش، عذرخواهی کرده و در نشستی خبری، امروز را «روز شرم» برای حزب کارگر توصیف کرد.

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای گسترش اشغالگری

ایالات متحده در راستای پیشبرد طرح الحاق سرزمین‌های فلسطینی در قالب همکاری علمی با رژیم اسرائیل، به صهیونیست‌ها برای گسترش اشغالگری در کرانه باختری و بلندی‌های جولان، چراغ سبز نشان داده است.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

اعتراض ۱۶ کشور اروپایی به ادامه ساخت‌وساز اسرائیلی‌ها در کرانه باختری

سفرای ۱۶ کشور اروپایی با ارسال پیام اعتراضی به وزارت خارجه اسرائیل، تصمیم این رژیم برای ادامه ساخت و ساز برای صهیونیست‌ها در منطقه E1 واقع در کرانه باختری را نگران‌کننده خواندند.

ادامه

اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

به رغم روند رو به گسترش اعتراضات، نتانیاهو اصرار بر ماندن دارد

افزایش چشمگیر اعتراض‌ها در فلسطین اشغالی و تغییر ماهیت آن از نارضایتی اقتصادی به جنبشی برای سرنگونی نخست‌وزیر اسرائیل در حالی رقم می‌خورد که «بنیامین نتانیاهو» بدون توجه به این ناآرامی‌های اجتماعی، اصرار بر ماندن در قدرت دارد.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

گاردین: وقت آن رسیده که انگلیس کفاره امضای بیانیه بالفور را بدهد

یک روزنامه انگلیسی با انتشار مطلبی جنجالی درباره نقش لندن در اشغال فلسطین، نوشت: وقت آن فرا رسیده است که انگلیس کفاره امضای بیانیه «بالفور» را بدهد.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, مقاله