هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

برنی سندرز و روهیت کانا دو قانون‌گذار آمریکایی؛ عربستان با کمک آمریکا یمن را بمباران می‌کند

برنی سندرز عضو ارشد کمیته بودجه مجلس سنای آمریکا و روهیت کانا عضو مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای اعلام کردند عربستان با کمک آمریکا یمن را بمباران می‌کند و خواستار پایان مشارکت آمریکا در جنگ یمن شدند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از “گاردین”، این دو سناتور آمریکایی در بیانیه خود با اشاره به اینکه آمریکا از جنگ یمن حمایت کرده و عمیقا درگیر آن است خواستار پایان همدستی این کشور با عربستان در جنگ یمن شدند.

 

در این بیانیه آمده است که دخالت عربستان در یمن باعث بزرگترین فاجعه انسانی در جهان شده است و اقتصاد این کشور را در مرز سقوط قرار داده است.

 

سناتورهای آمریکا افزودند که ابتدا در دولت باراک اوباما و سپس در دولت دونالد ترامپ، آمریکا شریک عربستان سعودی در این جنگ وحشتناک بود. تصمیم دولت جو بایدن رییس جمهوری کنونی آمریکا در اوایل سال جاری برای پایان دادن به حمایت از عملیات نظامی “تهاجمی” به رهبری عربستان سعودی در یمن و معرفی یک نماینده ویژه برای کمک به پایان دادن به این درگیری یک خبر خوب بود اما بحران همچنان ادامه دارد و پیمانکاران دفاعی آمریکایی به خدمات رسانی به هواپیماهای سعودی که در این جنگ نقش دارند ادامه می‌دهند و آمریکا به تازگی فروش تسلیحات جدید به سعودی‌ها را اعلام کرده است.

 

سندرز و کانا با اعلام اینکه اگرچه آمریکا قادر به پایان دادن به تمام خشونت‌هایی که آن‌ها را ایجاد کرده نیست اعلام کردند واشنگتن می‌تواند به خدمت رسانی به جنگنده‌های عربستان سعودی پایان دهد و با این کار جان مردم یمن از بمباران‌های عربستان را نجات دهد.

 

این قانون گذاران آمریکایی همچنین خواستار فشار دولت آمریکا بر عربستان جهت پایان جنگ یمن و لغو محاصره این کشور شدند.

 

این مقامات اذعان کردند که محاصره یمن توسط عربستان ورود سوخت و کالای ضروری مورد نیاز به این کشور را با مشکل جدی مواجه کرده و مردم یمن را با قحطی و گرسنگی مواجه ساخته است.

 

برنی سندرز و روهیت کانا در پایان از دولت آمریکا خواستند با انجام گام‌های شجاعانه از جنگ یمن خارج شده و در راستای صلح اقدام کند.

گزارش نیویورک تایمز؛ کودکان و زنان بی‌گناهی که زیر بمباران جنگنده‌های آمریکایی جان می‌دهند + ویدئو

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اذعان کرد که ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹ طی حمله‌ای هوایی تعداد زیادی از شهروندان سوریه را قتل‌عام کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, گزارش, ویدیو

فرانسه فعالیت دیپلماتیک خود در سوریه را از سر می‌گیرد

پس از حدود یک دهه تعطیلی فعالیت دیپلماتیک پاریس در سوریه به دلیل حمایت غرب از تروریست‌های تکفیری و جریان‌های تجزیه طلب ساخته دست کشورهای منطقه، سرانجام «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه مانند بسیاری دیگر از کشورهای پشیمان غربی و عربی، سفیر  کشورش را در دمشق منصوب کرد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, غرب اروپا, فرانسه, لیبی