استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

برنامه ارتش آلمان برای افزایش حضورش در منطقه “هند-اقیانوسیه”

خبرگزاری دویچه وله گزارش داد، ارتش آلمان در حال افزایش حضور نظامی‌اش در حوزه هند-اقیانوسیه همزمان با تداوم جنگ در اوکراین، در فاصله‌ای نه چندان دور از آلمان است.

 

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دویچه وله در گزارشی نوشت: اما برلین در عین حال به دنبال نشان دادن همکاری با “شرکای هم ارزش با خود” در استرالیا نیز هست.

 

در گرفتن جنگ در اروپا باعث برجسته شدن موضوع ارتش در آلمان و نواقص آن شده و افسران ارشد این ارتش شروع به شکایت از افت چشمگیر تجهیزات کارآمد در این ارتش کرده‌اند. و در این میان نیروی هوایی آلمان مشغول شرکت در یک مانور نظامی در سمت دیگر جهان یعنی در استرالیا، جایی که به آن شش فروند جنگنده یوروفایتر اعزام کرده، است.

 

حدود ۲۵۰ سرباز آلمانی در این مانور شرکت کرده‌اند. علاوه بر جنگنده‌های مذکور، چهار فروند هواپیمای ترابری و سه هواپیمای سوخت رسان هوایی جدیدا خریداری شده ارتش آلمان نیز به همراه ۱۰۰ تن تجهیزات به شهر داروین در شمال استرالیا اعزام شده‌اند.

 

از جمله اهداف این مشارکت نیروی هوایی آلمان اثبات این بود که نیروی هوایی آلمان قابلیت عملیاتی خود را حفظ کرده و می‌تواند به سرعت حتی در منطقه هند-اقیانوسیه مستقر شود.

 

جت‌های جنگنده و هواپیماهای تدارکاتی اعزامی به رزمایش موسوم به “رپید پسیفیک ۲۰۲۲” توقف کوتاهی در اواسط ماه اوت در سنگاپور داشتند. در اصطلاح نظامی این عملیات را “توانمندی استقرار استراتژیک” توصیف می‌کنند.

 

مانور نظامی موسوم به “پیچ بلک” از ۱۹ اوت تا هشتم سپتامبر با شرکت حدود ۲۵۰۰ پرسنل نظامی و ۱۰۰ هواپیما از سراسر جهان در قلمروی شمالی استرالیا برگزار می‌شود. بر اساس مصاحبه رویترز با مقام ارشد ارتش آلمان در اواخر ماه اوت، آلمان همچنین در حال برنامه‌ریزی برای شرکت در یک سری مانورهای نظامی در سال آینده در استرالیا از جمله این بار با شرکت دادن نیروی زمینی ارتش خود است.

 

ابرهارد زورن، بازرس کل ارتش آلمان درباره بازگشت نیروی دریایی کشورش به اقیانوس هند و اقیانوس آرام با یک ناوگان کامل زورن توضیح داد: ما نمی‌خواهیم کسی را با حضور خود تحریک کنیم، اما همچنین می‌خواهیم یک سیگنال واضح از همبستگی به شرکای هم ارزش با خودمان ارسال کنیم.

 

به نوشت دویچه وله ارتش فعلی آلمان که در واقع ارتش تاسیس شده در سال ۱۹۵۵ در آلمان غربی است، با اعزام نیروهای خود به استرالیا، راه درازی را- و نه فقط از نظر جغرافیایی – پیموده است. ارتش آلمان تاه دهه‌ها پس از جنگ جهانی دوم صرفاً بر موضوع دفاع ملی متمرکز بود. و وظیفه اصلی آن بازدارندگی بود. تا زمان اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی در سال ۱۹۹۰، پرده آهنین بین شرق و غرب درست از وسط آلمان عبور می‌کرد و در هر طرف یک ارتش به شدت مسلح وجود داشت.

 

ارتش آلمان در جنگ کوزوو در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک نیروی حافظ صلح آن هم پس از ماه ها بحث سیاسی داغ شرکت کرد. سپس در سال ۲۰۰۴، ارتش آلمان مأموریت خود را در افغانستان آغاز کرد و در آن زمان پیتر استراک وزیر دفاع وقت آلمان به آلمانی‌ها گفت که اکنون از منافع امنیتی کشورش در رشته کوه‌های هندوکش افغانستان دفاع می‌شود.

 

و اکنون، ارتش آلمان موسوم به بوندسوهر عملیات‌های خود را در حوزه هند-اقیانوسیه آغاز کرده است؛ منطقه‌ای که در سال‌های اخیر محور بحث‌ها پیرامون سیاست امنیتی بوده است. به این ترتیب هر چیزی بین سواحل شرقی آفریقا و ساحل غربی قاره آمریکا یک منطقه استراتژیک به هم پیوسته در نظر گرفته می شود. در مرکز این منطقه غول پیکر چین قرار دارد.

 

بوآس لیبرهر، کارشناس مرکز مطالعات امنیتی در شهر زوریخ به دویچه وله گفت: “مفهوم هند-اقیانوسیه به شدت درباره یک کشور چین در حال ظهور است،  چینی که در حال قوی‌تر شدن است و این قطعیت‌های قبلی در منطقه را وارونه کرده است و از سوی دیگر، نقش رهبری که آمریکا ایفا می‌کرد اکنون آکنده از عدم اطمینان است.”

درخواست ۱۲میلیارد دلاری بایدن از کنگره برای تداوم حمایت از کی‌یِف

کاخ سفید در ادامه اقدامات جنگ‌افروزانه خود، از کنگره آمریکا درخواست کرد تا کمک نظامی دیگری را به مبلغ حدود ۱۲ میلیارد دلار برای اوکراین تصویب کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نخست وزیر سوئد: جنگ انرژی پیامدهای خطرناکی برای اروپا دارد

ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد گفت: جنگ انرژی روسی پیامدهای خطرناکی برای اروپا دارد و ثبات مالی ما را تهدید می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بالتیک, بلغارستان, بنگلادش, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دانمارک, دونتسک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, گزارش, لهستان, لوگانسک, هلند

ژنرال آمریکایی: عواقب فاجعه‌باری ارتش اوکراین را تهدید می‌کند

یک ژنرال آمریکایی تاکید کرد که در صورت عدم تامین تسلیحات پیشرفته مورد نیاز اوکراین عواقب ناگواری در انتظار این نیروها خواهد بود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, ناتو