بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب؛ محور دیدار وزیر خارجه امارات با اسد

رسانه‌های مختلف از جمله الوطن سوریه اعلام کردند: وزیر خارجه امارات بعد از سال‌ها انزوای سوریه امروز،‌سه‌شنبه وارد فرودگاه دمشق شد..

 

به گزارش ایسنا، منابع مطلع به روزنامه الوطن سوریه گفتند، عبدالله بن زاید،‌ وزیر خارجه امارات امروز در راس هیئت کشورش وارد فرودگاه دمشق شد. این اولین سفر مسؤول اماراتی به دمشق از سال ۲۰۱۱ است.

 

همچنین دیپلمات‌ها به شبکه الشرق گفتند، عبدالله بن زاید آل نهیان ظهر امروز، با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کرد و پیامی از رئیس امارات و ولیعهد ابوظبی تقدیم او کرد.

 

به گفته این منابع، وزیر خارجه امارات با اسد پرونده بازگشت به اتحادیه عرب را بررسی کرد.

 

سایت آرتی به نقل از منابع و فعالان گزارش داد، امارات تلاش‌های دیپلماتیک عربی را هدایت می‌کند و می‌خواهد سوریه را با اعراب آشتی دهد.

 

پیشتر سایت النشره و خبرنگار آرتی روسیه گزارش داده بودند، هواپیمای اماراتی حامل هیئت عالی‌رتبه این کشور وارد فرودگاه دمشق شده که گامی به منظور شکستن انزوای عربی سوریه پس از ۱۰ سال قلمداد می‌شود.

 

وئام وهاب،‌ رئیس حزب توحید عربی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: جرات امارات در روابط با سوریه باید انگیزه‌ای برای دیگر عرب‌ها باشد.

 

او تاکید کرد: بدون دمشق اعراب به نقش خود در سایه رقابت منطقه‌ای برای پر کردن خلأ دست نخواهند یافت.

 

۲۰ اکتبر محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور تماس تلفنی را از جانب بشار اسد دریافت کرد.

 

بن زاید و اسد روابط دو کشور، راه‌های تقویت همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و منافع مشترک را بررسی کردند.

 

آن دو همچنین اوضاع سوریه و منطقه و نیز مسائل مهم مشترک را مورد ارزیابی قرار دادند.

 

در ماه مارس نیز عبدالله بن زاید آل نهیان بر لزوم بازگشت سوریه به کرسی خالی خود در اتحادیه عرب تاکید کرد.

 

عبدالله بن زاید در آن زمان در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف،‌ وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مستلزم تلاشی از جانب سوریه است که مستلزم تلاش‌های هم‌قطاران در اتحادیه عرب هم است.

 

از طرفی، خبرگزاری عمون اعلام کرد، وزیر خارجه امارات پس از دمشق وارد امان پایتخت اردن می‌شود.

لاوروف: غرب نمی‌خواهد آوارگان سوری به‌کشورشان بازگردند/ مساله کردها را آمریکا شعله‌ور می‌کند

وزیر خارجه روسیه از غرب خواست از ناکام گذاشتن درخواست‌ها برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان دست بردارد.

ادامه

اردن, امریکا, ترکیه, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, روسیه, سوریه, لبنان