ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

انگلیس ملاقات نماینده روسیه با دختر اسکریپال را بررسی می‌کند

یک سخنگوی وزارت امورخارجه انگلیس روز شنبه اعلام کرد که این کشور مطابق با تعهدش بر اساس قوانین بین‌المللی امکان ملاقات نماینده سفارت روسیه با دختر سرگئی اسکریپال جاسوس اسبق روس را که چندی پیش از کما خارج شده است، بررسی می‌کند.

 

سفارت روسیه پیشتر درخواست ملاقات با سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا که چندی پیش ‌براثر تماس با ماده سمی ‘نوویچوک’ در انگلیس مسموم شده‌اند را به وزارت خارجه این کشور اعلام کرده بود.

 

«الکساندر یاکوونکو» سفیر روسیه در لندن گفته بود که دولت انگلیس برخلاف کنوانسیون ۱۹۶۳ وین دسترسی سفارت روسیه به سرگئی اسکریپال و دخترش را رد کرده است.

 

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس امروز اظهار کرد که این کشور درخواست مطرح‌شده را مطابق با تعهداتش در چارچوب قوانین بین‌المللی و حقوق یولیا اسکریپال بررسی می‌کند.

 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که منابع انگلیسی از روند بهبود وضعیت سلامتی یولیا اسکریپال خبر داده و عنوان می‌کنند که او پس از سه هفته کما به هوش آمده است.

 

روابط روسیه و انگلیس براثر مساله مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روز به‌شدت تیره شده و دو طرف ده‌ها تن از دیپلمات‌های خود را در همین رابطه اخراج کرده‌اند.

 

اسکریپال در سال ۲۰۱۰ هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که در آن، مسکو چهار جاسوس خود را با ۱۰ جاسوس آمریکا مبادله کرد.

 

وی پیش‌تر مأمور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال ۲۰۰۶ به ۱۳ سال حبس در مسکو محکوم شد، او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی‌ام.آی.۶ گزارش داده است.

 

مقامات انگلیس ادعا می‌کنند که اسکریپال براثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به‌شدت بیمار شده است.

 

بااین‌حال روسیه ضمن تکذیب نقش داشتن در این حادثه از انگلیس خواسته است که با مدرک صحبت کند و بدون سند این کشور را متهم نکند. مسکو همچنین هشدار داده که اگر لندن ادعای خود را ثابت نکند، این کشور را به ارتکاب قتل تبعه روسی متهم می‌کند.

 

علاوه بر این، تفتیش یک هواپیمای روسی در فرودگاه هیترو لندن ابعاد تازه‌ای را به این اختلاف اضافه کرده است.

 

روسیه عنوان می‌کند که مأموران مرزی و گمرکی انگلیس پس از فرود هواپیمای ایر فلوت ایرباس A321 از مسکو به لندن، وارد کابین هواپیما شده و مشغول جست‌وجو شده‌اند.

 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه گفت: مقامات انگلیس از خدمه و خلبان خواسته‌اند تا هواپیما را در جریان عملیات جست‌وجو ترک کنند. بااین‌حال خلبان با اشاره به اینکه طبق قوانین بین‌المللی قادر به ترک هواپیما نیست، پیشنهاد کرده تا عملیات جست‌وجو در حضور او صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه پلیس انگلیس بدون حضور خلبان عملیات جست‌وجو را صورت داده، افزود: رفتار مأموران پلیس به‌روشنی مؤید آن است که آن‌ها به دنبال نوعی خرابکاری در هواپیما بدون حضور شاهد بوده‌اند.

 

در همین حال سفارت روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون توضیحی را از وزارت خارجه انگلیس درباره علت این حادثه دریافت نکرده و این اقدام را در راستای سیاست‌های خصمانه دولت انگلیس علیه روسیه توصیف کرد.

 

پلیس متروپلیتین لندن دست داشتن در این حادثه را انکار کرده، اما رسانه‌های انگلیسی می‌گویند که وزارت خارجه این کشور ورود مأموران گمرکی به یک فروند هواپیما در فرودگاه هیترو را تائید کرده‌اند.

ایرنا

اتحاد ترکیه و روسیه برای مقابله با آمریکا ضروری است

ییغیت بولوت مشاور ارشد رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: اتحاد روسیه و ترکیه برای مقابله با آمریکا ضروری است و دو کشور با بهره مندی از تکنولوژی شرق می توانند موجب ناکامی پروژه های آمریکای در منطقه خاورمیانه و خنثی شدن تحریم های غرب شوند.   ییغیت بولوت با حضور در برنامه زنده ... اتحاد ترکیه و روسیه برای مقابله با آمریکا ضروری است

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه

انگلیس برای سفرای غربی مدرکی دال بر دخالت مسکو در حمله “سالزبری” ارائه نکرده است

سفارت روسیه در انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، لندن هرگز برای سفرای کشورهای غربی دلیل و مدرکی درباره دخالت روسیه در مسموم شدن جاسوس دو جانبه سابق در انگلیس ارائه نکرده است.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, روسیه