پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

۳۷ سازمان مردم‌نهاد از دولت آلمان خواستند فورا صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و اقدامات دیپلماتیک قوی‌تری برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام دهد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سازمان‌ها پنجشنبه در نامه‌ای به اولاف شولتس صدراعظم آلمان درخواست کردند که دولت برلین به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد ... ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

ادامه

آلمان, اروپای مرکزی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

انتقاد رهبر حزب کارگر انگلیس از تصمیم ضد فلسطینی آمریکا

رهبر حزب کارگر انگلیس تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت واشنگتن به بیت‌المقدس اشغالی را به باد انتقاد گرفت و آن را تصمیمی فاجعه‌بار خواند.

 

به نقل از العهد، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی خود در حاشیه دیدارش از اردوگاه “الزعتری” برای پناهجویان سوری در اردن تاکید کرد: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت کشورش به بیت‌المقدس تصمیمی اشتباه است و آنچه در سال ۱۹۴۸ میلادی رخ داده و همچنین چگونگی دستیابی به روند صلح را نادیده گرفته است.

 

رهبر حزب کارگر انگلیس بر اهمیت به رسمیت شناختن حق و حقوق فلسطینیان برای داشتن یک دولت مخصوص به خود تاکید کرد.

 

کوربن همچنین بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین در صورتی که حزب کارگر انگلیس قدرت را به دست آورد، متعهد شد.

 

وی در ادامه افزود: پیشتر در حزب کارگر گفتیم که اگر ما به قدرت برسیم و دولت را در دست بگیریم کشور فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل و عضو کامل سازمان ملل به رسمیت خواهیم شناخت.

 

کوربین همچنین تصریح کرد: زندگی همراه با صلح در اراضی فلسطینی و به رسمیت شناختن دولت فلسطین از حق و حقوق فلسطینیان است.
ایسنا

در گزارش گوترش: شهرک‌سازی‌ها مانعی در مسیر تحقق راهکار دوکشوری است

دبیرکل سازمان ملل در اولین گزارش خود به شورای امنیت درباره شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی فلسطین، ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی فلسطینی را مانعی در مسیر راهکار دوکشوری خواند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

آمریکا به‌طرفداری از اسرائیل از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج می‌شود

منابع دیپلماتیک بامداد جمعه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند دولت آمریکا پس از ناکامی در خارج‌کردن اسرائیل از دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، قصد خروج از این شورا را دارد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل، اسرائیل را محکوم و از فلسطینی‌ها حمایت کرد

مجمع عمومی سازمان ملل رویکرد اسرائیل در اعمال خشونت بیش از حد علیه غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کرد و از دبیرکل سازمان ملل نیز خواست تا به تدوین “مکانیزم حمایت بین‌المللی” از اراضی اشغالی فلسطین توصیه کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

هاآرتص خطاب به «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا؛ دهانت را ببند

رونامه عبری‌زبان هاآرتص در گزارشی «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی را شری فراگیر توصیف کرده و گفته است: «مردی که بایستی منافع آمریکا را نمایندگی کند در واقع وزیر شهرک‌نشینان است و باید دهانش را ببندد.»

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر