هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

امیدواری طالبان به فشار آمریکا برای آزادی تروریست‌ها از زندان‌های افغانستان

همزمان با ادامه درگیری نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در هرات، قندهار و ننگرهار، مقام‌های دولت افغانستان ضمن اعلام مخالفت خود با آزادی اعضای بازداشت گروه طالبان بر لزوم اعدام تعدادی از آن‌ها تاکید کردند.

 

وزارت دفاع افغانستان روز چهارشنبه خبر داد که در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولایت‌های قندهار و ننگرهار، ۵۷ جنگجوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

همچنین یک امنیتی این کشور در هرات به خبرگزاری افق گفته که در پی حمله روز چهارشنبه افراد مسلح ناشناس سه نیروی ارتش افغانستان کشته شده و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته او سه شنبه شب نیز بر اثر انفجار مهیب مواد انفجاری کارگذاری‌شده توسط نیروهای طالبان در پاسگاه پلیس در منطقه پل مالان شهرستان انجیل هرات، این پاسگاه تخریب شده و ۶ تن از نیروهای امنیتی افغانستان زخمی شده‌اند.

 

در چنین شرایطی، رسانه‌های افغانستان از کشف یک محموله مواد منفجره جاسازی شده در گونی‌های آرد که از مبدا ایران به مقصدی ناشناس در افغانستان ارسال شده بود، خبر دادند. دولت افغانستان پیش از این، بارها ایران را به حمایت از گروه طالبان متهم کرده ‌است.

 

در واکنش به شدت گرفتن حملات نیروهای طالبان، امرالله صالح، معاون اول رییس ‌جمهوری افغانستان با انتشار متنی در صفحه فیسبوک خود بار دیگر تاکید کرد: «یکی از راه حل‌های اساسی این چالش، اعدام شماری از بازداشت‌شدگان است. آن‌ها باید اعدام شوند تا درس عبرتی برای متباقی آن‌ها شود.» آقای صالح همچنین تهدید کرد که اگر کشتار و ترور و خشونت ادامه یابد دولت درباره زندگی زندانیان طالبان تصمیم می‌گیرید نه آزادی‌ آن‌ها.

 

در مقابل گروه طالبان اعلام کرده که اعدام اعضای بازداشت‌شده این گروه خلاف کنوانسیون بین‌المللی ژنو است.

در حالی که طالبان بار دیگر خواستار آزادی ۷ هزار زندانی باقی‌مانده خود شده‌اند، وحید عمر، مشاور رییس جمهوری افغانستان در امور استراتژیک و روابط عامه نیز روز چهارشنبه گفت که حکومت با رهایی زندانیان باقیمانده طالبان، مخالف است.

 

با این حال، طالبان امیدوار است تا با فشار آمریکا و در چارچوب توافقنامه صلح دو طرف، این زندانیان آزاد شوند.

 

اما آنتونی بلینکن، نامزد سمت وزارت خارجه امریکا در دولت جو بایدن روز سه‌شنبه در نشست اعضای کمیته‌ روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که رییس‌جمهور منتخب امریکا توافقنامه صلح ایالات متحده و گروه طالبان را مورد بررسی دوباره قرار خواهد داد؛ توافقنامه‌ای که به گفته منتقدانش بر اساس امتیازدهی بالای دولت ترامپ به طالبان حاصل شده است.

انتقام سخت ارتش سوریه از تروریست‌ها

یک رسانه سوری با اشاره به هلاکت عامل حملات به اتوبوس‌های حامل غیرنظامیان و نظامیان از عزم جدی ارتش این کشور برای درهم کوبیدن تروریست‌ها با وجود حمایت‌های بی دریغ آمریکا و دیگر حامیان این تروریست‌ها خبر داد.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, گزارش

چامسکی: آمریکا سردمدار تروریسم است؛ مهاجمان کنگره از ناکجاآباد نیامدند

یک فیلسوف و تاریخ‌دان برجسته آمریکایی گفت این کشور در زمینه تروریسم سردمدار است و افرادی که به کنگره حمله کردند از ناکجاآباد نیامده بودند.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, پاناما, تحلیل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, دخالت نظامی, سوریه, عراق, لیبی, نیکاراگوئه, ونزوئلا

لاوروف تصمیم آمریکا درباره کوبا را محکوم کرد

وزیر خارجه روسیه در رایزنی با همتای کوبایی خود، تصمیم آمریکا برای گنجاندن این کشور در فهرست کشورهای به اصطلاح “حامی تروریسم” را محکوم کرده و بار دیگر خواستار لغو محاصره تجاری-اقتصادی هاوانا شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, کوبا

ریاض حقوق هیأت معارضان سوری را قطع می‌کند

منابع معارض خبر دادند که عربستان سعودی حقوق اعضای هیأت معارضان سوری را قطع خواهد کرد؛ اقدامی که بیانگر اختلافات بین کشورهای حامی این هیأت است.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, عربستان سعودی, مصر