هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

انتقام سخت ارتش سوریه از تروریست‌ها

یک رسانه سوری با اشاره به هلاکت عامل حملات به اتوبوس‌های حامل غیرنظامیان و نظامیان از عزم جدی ارتش این کشور برای درهم کوبیدن تروریست‌ها با وجود حمایت‌های بی دریغ آمریکا و دیگر حامیان این تروریست‌ها خبر داد.

 

به گزارش تسنیم، الثوره در مطلبی آورده است: ارتش سوریه لحظه‌ای در رسیدن به گروه‌های تروریستی که چندی قبل اتوبوس‌های حامل غیرنظامیان و نظامیان را در جاده دیرالزور به «تدمر» در منطقه «الشولا» و «کباجب» هدف قرار دادند، درنگ نخواهد کرد.

 

این رسانه می‌نویسد: اشغالگران آمریکایی این تروریست‌ها را در راستای طرح‌های ویرانگر خود در سوریه برای ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی به منظور توجیه حضور نامشروع خود در سوریه، به کار می‌گیرند.

 

الثوره نوشت: هدف فشار به دولت سوریه برای مجبور کردن آن به تن دادن به دخالت مردود اشغالگران آمریکایی در امور سوریه و تن دادن به امر واقع است.

 

این رسانه گزارش داد: ارتش سوریه در راستای وظیفه ملی و مقدس برای نابودی تروریسم و حفظ امنیت و ثبات و جان شهروندان در کمینی موفق تروریست‌هایی که کمین ناجوانمردانه را در جاده دیرالزور به تدمر اجرا کرده بودند را نابود کردند. این عملیات پس از پاکسازی صحرای مجاور جاده بین‌المللی در این منطقه رخ داد و تحرکات تروریست‌ها میان منطقه «الشولا و کباجب» رصد شد و پنج تروریست به هلاکت رسیدند و خودرو آنها که سلاح سنگین بر روی آن سوار بود، منهدم شد.

 

الثوره آورده است: عملیات ارتش سوریه علیه این تروریست‌ها در راستای نبرد با تروریسم است که از حدود ۱۰ سال قبل ادامه دارد و دستاوردهای بزرگی به دست آمده است به ویژه در صحرای گسترده سوریه در سالهای اخیر که به اذعان رسانه‌های غربی داعش را در هم شکسته است و دولت خیالی آنرا نابود کرد.

 

این رسانه نوشت: بازمانده‌های آن به دنبال از سرگیری فعالیت خود با حمایت آمریکا و ترکیه هستند.

 

الثوره گزارش داد: اقدامات تروریستی که از مناطق تحت اشغال نظامیان آمریکایی انجام می‌شود را جز در راستای همکاری اشغالگران آمریکایی و مزدوران آن‌ها یعنی شبه نظامیان قسد با تروریست‌ها نمی‌توان، تفسیر کرد.

 

این رسانه نوشت: این اقدامات تروریستی با حمایت مستقیم آن‌ها رخ می‌دهد. اگر ادعای آمریکا درباره مبارزه با تروریسم درست می‌بود، نباید تروریست‌های در سوریه فعالیت می‌کردند در حالی که آنها آزادانه در مناطق تحت اشغال آمریکا رفت و آمد می‌کنند و از این مناطق به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و آزاد شده حمله می‌کنند.

 

الثوره می‌نویسد: ترکیه از این تروریست‌ها به عنوان اهرم فشاری علیه اروپا استفاده می‌کنند و آنها را تهدید می‌کند که اگر سیاست‌های تجاوزکارانه آنکارا را در سوریه و منطقه مورد حمایت قرار ندهند، این تروریست‌ها را رهسپار اروپا خواهد کرد.

 

این رسانه گزارش داد: ارتش سوریه آماده تعقیب تروریست‌های بازمانده به منظور غلبه نهایی برآنها و پاکسازی جغرافیای سوریه از لوث آنهاست. با وجود مساحت زیادی که آنها تردد می‌کنند و حمایت بی دریغی که از منابع مختلف دریافت می‌کنند؛ اما ارتش سوریه توان رسیدن به آنها و مجازاتشان به سبب جنایاتشان را دارد.

 

الثوره در پایان می‌نویسد: عملیات دو روز قبل ضد گروهی تروریستی که به اتوبوس‌های غیرنظامیان و نظامیان حمله کردند، گواهی بر توان گسترده ارتش سوریه و نیز تاکتیک‌ها و شناسایی مواضع تروریست‌ها است. این تاکیدی براین است که ارتش سوریه به دنبال پاکسازی کل اراضی سوریه از لوث تروریست‌ها و بازگردانیدن امنیت به همه اراضی سوریه است.

 

یک فرمانده میدانی ارتش عربی سوریه به سانا گفت که عملیات به دنبال پاکسازی منطقه البادیه در نزدیکی جاده بین‌المللی «دیر الزور-تدمر» و در پی آگاهی از تحرکات عناصر تروریستی بین منطقه «الشولا و کباجب» رخ داد و در پی آن پنج تروریست به هلاکت رسیدند و یک دستگاه «خودرو پیکاپ» آنها مجهز به تیربار نیز منهدم شد.

 

گروهی از تروریست‌های مستقر در بادیه دیرالزور ماه جاری میلادی بارها به اتوبوس و خودروهای شهروندان و نظامیان حمله کردند که آخرین مورد آن دو روز پیش بود که یک دستگاه اتوبوس حامل نظامیان در جاده دیرالزور-تدمر در منطقه «المالحه-الشولا» هدف تیراندازی از سوی یک گروه تروریستی قرار گرفت و به کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر انجامید.

 

گزارش ها حاکیست که نیروهای اشغالگر آمریکایی به تازگی صدها تروریست وابسته به داعش را از عراق به منطقه «التنف» برای انجام حملات علیه ارتش سوریه و شهروندان غیرنظامی در منطقه البادیه سوریه منتقل کرده‌اند.

 

گوترش خواستار همکاری ایران وآمریکا برای خروج از بن‌بست برجام شد

« آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خواست تا برای خروج از بن بست فعلی در خصوص توافق هسته ای (برجام) همکاری کنند اما همزمان اذعان کرد که انتظار«نتیجه سریعی» برای این درخواست ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, مذاکرات اتمی

بلینکن: واشنگتن تنها زمانی به‌برجام برمی‌گردد که تهران به‌تعهداتش عمل کند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد، واشنگتن تنها هنگامی‌ که تهران تعهدات هسته‌ای خود را انجام دهد، به برجام باز خواهد گشت که این موضوع مدتی طول خواهد کشید.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

خبرگزاری فرانسه: سیاست راهبردی آمریکا در دولت بایدن تغییر نکرده است

خبرگزاری فرانسه با توجه به اولین پرواز بمب افکن های بی ۵۲ در منطقه خاورمیانه در دولت بایدن گزارش داد که سیاست راهبردی ایالات متحده به رغم وعده های بایدن تغییر نکرده است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی, مقاله

پیام دولت بایدن به تشکیلات خودگردان فلسطین درباره طرح اشغال کرانه باختری

یک وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که این تشکیلات پیامی از واشنگتن دریافت کرده است که نشان می‌دهد طرح رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در خصوص کرانه باختری در دستور کار دولت جدید آمریکا قرار ندارد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین