نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

WFTU در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارگران در هر گوشه‌ای از جهان در برابر جنایتی که اسرائیلی‌ها مرتکب می‌شوند، سکوت نخواهند کرد. آن‌ها از فرصت اول ماه مه برای همبستگی با مردم مبارز فلسطین و محکومیت دولت قاتل اسرائیل و متحدان امپریالیست آن استفاده خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، فدراسیون جهانی ... امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

ادامه

آمریکا, اروپا, استبداد, استثمار, امپریالیسم, بازنشستگان, بیانیه, جهان, سرمایه‌داری, سوریه, صلح, عدالت اجتماعی, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگران, مداخله نظامی, ناتو, همبستگی

حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان حماس و فتح به پکن، اظهار داشت: از آشتی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی حمایت خواهیم کرد. به گزارش شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ... حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

ادامه

آمریکا, اشغالگری, جهان, چین, خبر, سازمان آزادی‌یخش فلسطین, سازمان ملل, صلح, فلسطین

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

پیام دولت بایدن به تشکیلات خودگردان فلسطین درباره طرح اشغال کرانه باختری

یک وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که این تشکیلات پیامی از واشنگتن دریافت کرده است که نشان می‌دهد طرح رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در خصوص کرانه باختری در دستور کار دولت جدید آمریکا قرار ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد مجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، صبح امروز (سه‌شنبه)، خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پیامی به تشکیلات خودگردان ارسال کرده است.

 

به گزارش پایگاه شبکه اسرائیلی « آی ۲۴ »، احمد مجدلانی در این خصوص گفت دولت بایدن خبر داده است که طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا «در دستور کار قرار ندارد» و دولت جدید آمریکا با طرح الحاق «اسرائیل» مخالف است.

 

این وزیر فلسطینی همچنین خبر داد که تشکیلات خودگردان نشانه‌هایی از واشنگتن مبنی بر بازگشایی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن، کنسولگری آمریکا در بیت‌المقدس شرقی و از سرگیری کمک‌های آمریکا به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «اونروا» دریافت کرده است.

 

بر اساس این گزارش، احمد مجدلانی همچنین «از سرگیری مذاکرات یا هرگونه عملیات سیاسی در آینده نزدیک» را به علت مشغول بودن دولت جدید آمریکا با مسائلی دیگر دور از ذهن قلمداد کرد.

 

مجدلانی همچنین در بخش‌هایی از اظهارات خود به «ایجاد روابطی متعادل برای کسب حاشیه به منظور بازگردان تدریجی وضعیت به حال سابق» با دولت آمریکا اشاره کرد.

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا طی چهار سال گذشته، مجموعه اقدامات ضد فلسطینی و حتی ضد عربی اتخاذ کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به شناسایی شهر بیت‌المقدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت از تل‌آویو به این شهر، رونمایی از طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن»، موافقت با طرح اشغال و الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به قلمرو این رژیم و به رسمیت شناخت حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی سوریه اشاره کرد.

 

این اقدامات باعث شد که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» روابطش را با آمریکا قطع و تأکید کند که دیگر وساطت آمریکا در گفت‌وگوهای سازش را قبول ندارد.

لاوروف: اقدامات غرب، خاورمیانه را متشنج کرده است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر کمک‌های همه جانبه کشورش به لیبی تاکید کرد و گفت که اقدامات غرب منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را متشنج کرده است.

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, فلسطین, لیبی

مراکش هم به توطئه خیانت ارتجاع عرب به خلق فلسطین پیوست!

*مناسبات اسرائیل با مراکش عادی می‌شود، ایالات متحده هم اشغال‌ منطقهٔ “صحرای غربی” از سوی دولت مراکش را به‌رسمیت می‌شناسد! *شورای‌جهانی صلح، در بیانیه‌ای، “دادوستد” غیرقانونی اخیر میان اسرائیل و مراکش به‌وسیلهٔ این دو رژیم اشغالگر را محکوم کرد.

ادامه

اتحادیه عرب, اسپانیا, اسراییل, اسیا, افریقا, امارات, امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, بحرین, جهان, سودان, شمال افریقا, فرانسه, فلسطین, مراکش, مصر

ممانعت الجزایر و تونس از عبور هواپیمای اسرائیلی

نخستین پرواز مستقیم بین اسرائیل و مغرب روز گذشته صورت گرفت. این پرواز از فرودگاه بن‌گورین واقع در اراضی اشغالی به شهر رباط انجام شد. در این پرواز یک هیأت بلندپایه اسرائیلی حضور داشت که ریاست آن بر عهده «جرد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا بود.

ادامه

اسراییل, الجزایر, امارات, امریکا, بحرین, تونس, جهان, خاورمیانه, خبر, سودان, فلسطین, مراکش

روسیه به فلسطین واکسن کرونا ارسال می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با محمود عباس رئیس منطقه خودگردان فلسطین در تماس تلفنی درباره مسائل مختلف از جمله مقابله با ویروس همه گیر کرونا و ارسال واکسن به فلسطین گفت وگو کرد.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین