عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

امضای طوماری در انگلیس برای اخراج سفیر اسرائیل/ وقتی سفیر خواستار نابودی کامل غزه می‌شود

طومار «Change.org» که خواستار اخراج تزیپی هوتوولی، سفیر اسرائیل در بریتانیا است، شتاب قابل توجهی پیدا کرده و بیش از ۸۰ هزار و ۴۵۰ امضا در یک روز جمع آوری کرده‌است.

به گزارش ایسنا، طومار تاکید می‌کند که هوتوولی در حال حاضر از «زبان نسل کشی» استفاده می‌کند.

در این طومار آمده‌است: «سفیر هوتوولی آشکارا از زبان نسل کشی استفاده می‌کند و خواستار انجام اقدامات نسل کشی می‌شود، در حالی که پاکسازی قومی در نوار غزه و کرانه باختری ادامه دارد.»

طبق نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، افزایش سریع حمایت از این طومار منعکس کننده طیف متنوعی از صداها است که با توجه به اظهارات اخیر سفیر اشغالگران خواستار پاسخگویی هستند.

پس از جمع آوری ۱۰۰ هزار امضا، این طومار برای بررسی راهی پارلمان می‌شود.

اخیرا تزیپی هوتوولی، سفیر اسرائیل در انگلیس، غزه را «شهر وحشتناک تروریسم» توصیف کرد که هر مدرسه، مسجد و خانه در آن باید تخریب شود.

او در مصاحبه‌ای با رادیو LBC بریتانیا مدعی شد که همه این شهر با شبکه تونل حماس مرتبط هستند!

هنگامی که یان دیل، مجری که حمایت خود از اسرائیل را پنهان نمی‌کند، از او پرسید که آیا این یک فراخوان واقعی برای تخریب غزه و هر ساختمانی در آن است، او پاسخ داد: «راه حل دیگری دارید؟»

اظهارات سفیر به عنوان مواضع افراط گرایی مستند او، جرقه محکومیت در رسانه‌های اجتماعی را زد و به عنوان یک «فراخوان صریح برای نسل کشی» تلقی شد.

کریس دویل، رئیس شورای تفاهم عرب-انگلیس، در صفحه خود در پلتفرم «ایکس» اظهار داشت: «وحشتناک است… یک سفیر خواستار نابودی غزه است. آیا او اخراج خواهد شد؟ فراخوان برای نسل کشی در اینجا باید بیش از اندازه کافی باشد!»

این اولین اظهارات «تحریک آمیز» سفیر اسرائیل نیست، چرا که وی سوابق مستندی دارد، او همین ماه گذشته به شبکه انگلیسی «اسکای نیوز» گفت: «اسرائیل راه حل دو دولتی را زمانی که جنگ در غزه به پایان برسد، نخواهد پذیرفت.»

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا در واکنش به اظهارات سفیر اسرائیل در لندن که راه حل تشکیل دو دولت را «به شدت» رد می‌کند، گفت: «ناامیدکننده است.»

هنگامی که از کامرون برای اولین بار به عنوان وزیر امور خارجه در کمیته لردها پرسیده شد که آیا او معتقد است هوتوولی بر اساس دستورات دولت خود صحبت می‌کند، کامرون گفت: «من پاسخ را نمی‌دانم. من بیانیه را خواندم و ناامید کننده بود.»

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: «در واقع، من عمیقاً به امنیت و ثبات اسرائیل اهمیت می‌دهم و به اسرائیل به عنوان وطن یهودیان و حق آن برای وجود و شکوفایی و دفاع از خود و بقیه اعتقاد دارم. اما من معتقدم که امنیت بلندمدت مستلزم این است که برای فلسطین نیز کشوری وجود داشته باشد.»

وی افزود: «بنابراین من فکر نمی‌کنم به یک اظهارنظری مانند اظهارات سفیر اهمیت زیادی بدهیم. ما باید گام برداریم و به نحوه کمک به تحقق راه حل دولتی بیندیشیم.»

علیرغم سخنان و توجیهات کامرون و دیگر مقامات غربی، واقعیت این است که اظهارات سفیر هیچ تفاوتی با اظهارات مستند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر و وزرای دولتش مبنی بر عدم به رسمیت شناختن (و هرگز باور نکردن!) راه حل دولتی و مخالفت با وجود کشور فلسطین از سوی آنها وجود ندارد.

سخنان سفیر اسرائیل همزمان با محکومیت بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق بریتانیا نسبت به تحقیقات پلیس لندن در مورد «جنایت جنگی اسرائیل در غزه» است.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» به نقل از جانسون نوشت: درخواست پلیس متروپولیتن انگلیس از شاهدان درگیری در خاورمیانه نشان دهنده سیاسی شدن نگران کننده آن است.

روزنامه دست راستی حامی اسرائیل سخنان جانسون را برجسته کرد و همچنین در سرمقاله‌ای به پلیس لندن تاخت.

این روزنامه افزود که اظهارات جانسون پس از آن بیان می‌شود که مشخص شد پلیس ضد تروریسم در لندن پوسترهایی را در فرودگاه‌های بریتانیا نصب کرده‌است که به مسافران می‌گوید می‌توانند جنایات مربوط به رویدادهای پس از حملات حماس در هفت اکتبر را به عنوان بخشی از تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی گزارش کنند.

این پوسترها نشان می‌دهند که پلیس متروپولیتن – که دارای یک تیم جنایات جنگی است – از تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه که در حال بررسی وقایع پس از هفت اکتبر در مورد اسرائیل است، حمایت می‌کند.

انتقاد وکیل قربانیان غزه از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی

وکیل قربانیان غزه در دادگاه کیفری بین‌المللی از دادستان کل این دادگاه، به دلیل «استفاده از استانداردهای دوگانه» در مورد جنایات جنگی اسرائیل در غزه انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، تریستینو مارینلو، عضو تیم حقوقی که نماینده قربانیان غزه در دادگاه کیفری بین‌المللی است، در مقاله‌ای به سکوت طولانی مدت «کریم خان»، کل این دادگاه ... انتقاد وکیل قربانیان غزه از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحلیل, خاورمیانه, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, هلند

شکایت ۱۰۰ وکیل شیلیایی از نتانیاهو به دیوان کیفری بین‌المللی

منابع رسانه‌ای از تقدیم شکوائیه‌ای توسط ۱۰۰ وکیل شیلیایی علیه نخست‌وزیر اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی خبر دادند. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، ۱۰۰ وکیل شیلیایی که اکثر آنها اصالت فلسطینی دارند، در رابطه با جنایات اشغالگران در نوار غزه، شامل نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت به دیوان کیفری ... شکایت ۱۰۰ وکیل شیلیایی از نتانیاهو به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, شیلی, فلسطین, هلند, وکلا

وزیر خارجه فرانسه: اسرائیل حق ندارد برای آینده نوار غزه تعیین تکلیف کند

وزیر خارجه فرانسه گفت: نوار غزه و کرانه باختری باید به طور یکپارچه و به‌عنوان تمامیتی واحد توسط کشور فلسطین در آینده اداره شوند. به گزارش ایسنا، کاترین کلونا، وزیر خارجه فرانسه طی اظهاراتی که احتمال می‌رود خشم اسرائیل را برخواهد انگیخت جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» ضمن انتقاد از فراخوان‌ها برای ... وزیر خارجه فرانسه: اسرائیل حق ندارد برای آینده نوار غزه تعیین تکلیف کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, خاورمیانه, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین

پولیتیکو: مقامات آمریکایی برای جنگ در خاورمیانه آماده می‌شوند

مقامات آمریکایی در حال آماده شدن برای یک جنگ احتمالی جدید در خاورمیانه‌اند. به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع اطلاع داد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در حال آماده شدن برای تشدید احتمالی درگیری فلسطین و اسرائیل به جنگی جدید در خاورمیانه است که خطر انتخاب مجدد رهبر آمریکا را به ... پولیتیکو: مقامات آمریکایی برای جنگ در خاورمیانه آماده می‌شوند

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, سوریه, عراق, فلسطین, گزارش, لبنان, یمن