حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

التیماتوم سه روزه کارگران ابنیه فنی تراورس ناحیه ورامین به‌ پیمانکار برای حل مطالبات و مشکلات

کارگران ابنیه فنی تراورس ناحیه ورامین برای حل مطالبات و مشکلات خود به کارفرمای پیمانکاری فرصتی سه روزه دادند.

 

منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن در تماس با ایلنا، از پرداخت نشدن یک ونیم ماه از مطالبات سال جاری خود به همراه عیدی و پاداش پایان سال کارگران ابنیه فنی تراورس در نتیجه بی‌توجهی کارفرمایان شرکت پیمانکاری خبر دادند و گفتند: در صورت پرداخت نشدن مطالباتمان ظرف سه روز آینده پیگیری‌های صنفی خود را با کار نکردن در محل کار خود آغاز خواهیم کرد.

 

آن‌ها با بیان اینکه روز گذشته (پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه) کارگران ناحیه ورامین برای دادن التیماتوم به کارفرما دست به اعتراض صنفی زدند و کار نکردند، افزودند: در این وضعیت سخت اقتصادی دریافتی ماهانه ما کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد و تنها کاری که کارگران ابنیه فنی در پیگیری مطالبات معوقه خود می‌توانند انجام دهند فقط پیگیری در چار چوب قانون است بنابراین تصمیم داریم در صورت ادامه این روند از روز سه‌شنبه پیگیری‌های صنفی خود را آغاز کنیم تا تکلیف‌مان مشخص شود.

 

یکی از کارگران ناحیه ورامین گفت: در ماه جاری چند بار تصمیم به اعتراض گرفتیم اما به احترام به مسولین شهرستان و همچنین رئیس حوزه راه‌آهن ورامین صبوری کردیم، اما با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و طلب‌های انباشته از حقوق و عیدی و بن شب عید و همچنین نامشخص بودن وضعیت شرکت تصمیم گرفتیم به صورت قانونی مطالباتمان را پیگیری کنیم تا شاید به حق و حقوقی که سال‌هاست پایمال شده، برسیم.

 

او گفت: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارگران نگهداری ناحیه ورامین چندین ماه به تاخیر افتاده و چند سال است با وجود داشتن بیمه تکمیلی و کسر مبالغی از حقوق هیچ هزینه‌ای بابت دریافت خدمات درمانی از شرکت بیمه‌گر نمی‌گیریم.

 

این کارگر همچنین اظهار داشت: پرداخت نشدن حق لباس کار دیگر مشکل ما است. چندین سال است حق لباس و کفش به درستی به ما داده نمی‌شود و ما ناچاریم برای تهیه آن از جیب خود هزینه کنیم.

دستمزد فعلی کارگران، پایین‌ترین دستمزد در سطح جهان است/ کاری نکنند که کارگران و بازنشستگان بازهم اعتراض کنند!

یک کارشناسی اقتصادی می‌گوید؛ افزایش ۱۳۰ درصدی قیمت دلار نسبت به آبان ۱۳۹۸، حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی و در سوی دیگر هرج و مرج کامل اقتصادی و آزادی عمل بنگاه‌های خصولتی-رانتی و تحریک فعالیته‌ای سفته‌بازانه و سوداگرانه توسط عوامل وابسته به دولت، منجر به شوک دوم قیمت‌ها و گرانی و افزایش قیمت اغلب کالاها ... دستمزد فعلی کارگران، پایین‌ترین دستمزد در سطح جهان است/ کاری نکنند که کارگران و بازنشستگان بازهم اعتراض کنند!

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, کارگری