توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

محمود عباس: قطعنامه مجمع عمومی نشان‌دهنده اجماع بین‌المللی در انزوای اشغالگران و جنایات آنان است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نفع تجدید نظر شورای امنیت سازمان ملل در مورد عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تقدیر کرد. به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نفع تجدید نظر ... محمود عباس: قطعنامه مجمع عمومی نشان‌دهنده اجماع بین‌المللی در انزوای اشغالگران و جنایات آنان است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

گوستاوو پترو رئیس جمهوری کلمبیا شنبه خواستار صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توسط دیوان بین‌المللی کیفری و اعزام نیروی حافظ صلح به نوار غزه شد. به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، پترو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نتانیاهو نسل‌کشی را متوقف نمی‌کند. این به معنای [ضرورت] صدور حکم بین‌المللی بازداشت وی ... کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کلمبیا, نسل‌کشی

مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد

قطعنامه کشورهای گروه عربی درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۴۳ رای مثبت تصویب شد که به فلسطین حقوق و امتیازات ویژه‌ای می‌دهد و از شورای امنیت می‌خواهد درخواست فلسطین را برای تبدیل شدن به یکصدو نود و چهارمین عضو سازمان ملل ... مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

افشاگری رسانه‌های اسرائیل؛ نتانیاهو برای فرار از مسؤولیت شکست، اسناد را سوزانده است

در بحبوحه ناکامی مستمر صهیونیست‌ها در به دست گرفتن کنترل اوضاع و مدیریت وضعیت متشنج در داخل سرزمین‌های اشغالی از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، انتقاد از عملکرد کابینه و مقامات اسرائیلی در سراسر سرزمین‌های اشغالی گسترش یافته است.

به گزارش ایسنا، این اختلافات درحالی است که کابینه و ارتش اسرائیل از چند روز گذشته همچنان تهدید به آغاز حمله زمینی به نوار غزه می‌کنند، اما آن را به تعویق می‌اندازند.

شبکه المیادین در این باره نوشت که اسرائیل دلیل این تعویق را وضعیت آب و هوایی اعلام کرده است، اما رسانه‌های خارجی و عبری فاش کرده‌اند که بحران سیاسی و اختلافات عمیق در میان صهیونیست‌ها درپی تصمیم حمله زمینی به نوار غزه شدیدتر شده است.

همچنین گفته می‌شود که مقامات بلندپایه اسرائیل و در راس آنها بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به شدت نگران وقوع یک فاجعه جدید برای ارتش در صورت ورود به غزه هستند.

وبسایت شبکه ۱۲ اسرائیل در این باره به نقل از منابع خود فاش کرد: از زمان اغاز جنگ برخی از وزرا ناپدید شده‌اند و اکثر وزارتخانه‌ها وظایف خود را انجام نمی‌دهند.

منابع این شبکه گفتند: ما با گروهی از بوروکرات‌های عقب مانده و کم تجربه روبرو هستیم. اکثر وزارتخانه‌های دولتی وظایف خود را انجام نمی‌دهند.

تقلای نتانیاهو برای فرار از مسؤولیت شکست

از سوی دیگر، جنبش موسوم به «جنبش دموکراتیک» در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که دفتر بنیامین نتانیاهو پس از حمله ۷ اکتبر، اسنادی را سوزاند تا مسؤولیت وی را در قبال این شکست کاهش دهد.

این جنبش اعلام کرد که از مشاور قضایی کابینه خواسته است سوزاندن اسناد توسط دفتر نخست‌وزیر در پی نبرد طوفان الاقصی را بررسی کند.

در همین راستا، ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر، به مجله انگلیسی اکونومیست گفت: نتانیاهو مسؤولیت «بزرگترین شکست در تاریخ اسرائیل» را بر عهده دارد. باراک به او توصیه کرد در عملیات زمینی عجله نکند.

همچنین سرلشکر در نیروهای ذخیره نوام تیبون، تأیید کرد: «نتانیاهو و کل دولت او مسؤولیت این شکست را بر عهده دارند.» وی در اظهاراتی به شبکه ۱۲ عبری تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی شکستی مفتضحانه و بزرگترین شکست در تاریخ اسرائیل است.

در همین حال، رسانه‌های عبری نیز فاش کردند که نتانیاهو کمپینی را علیه ارتش به راه انداخته و درحال جمع آوری مدارک در این زمینه است تا از پذیرش مسؤولیت شکست فرار کند.

نتانیاهو با این اقدام در تلاش است تا اینگونه وانمود کند که وی مسؤول شکست در عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین در نوار غزه نیست.

کابینه اسرائیل و به ویژه نتانیاهو به دلیل ناتوانی در دفع عملیات «طوفان الاقصی» و ناتوانی ارتش این رژیم در محافظت از شهرک نشینان، با اتهامات گسترده مخالفان سیاسی خود از یک سو و شهرک نشینان از سوی دیگر مواجه است.

مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس ۱۵ مهر عملیات غافلگیرکننده‌ای را تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کردند و همزمان با حملات راکتی، حمله زمینی را به شهرک‌های یهودی‌نشین منطقه غلاف غزه انجام دادند.

این عملیات امروز (یکشنبه) وارد شانزدهمین روز شده و حملات راکتی و موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به جنایات صورت گرفته علیه غیرنظامیان در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

این عملیات ترس به جان ساکنان این شهرک‌ها انداخته و بیشتر آنها این شهرک‌ها را تخلیه و از منطقه فرار کردند.

حضور نیروی دریایی چین در آب‌های منطقه در پی بالا رفتن تنش‌ها

یک پایگاه خبری-تحلیلی در گزارشی با اشاره به سفر یک ناوگروه ضربت نیروی دریایی چین به کویت، حضور پررنگ نظامی چین و آمریکا در آب‌های منطقه را با توجه به تحولات اخیر بررسی کرده و آن را نشان‌دهنده درگیر بودن این ۲ «قدرت جهانی» در تحولات منطقه تلقی کرد. به گزارش ایسنا، در مدت درگیری‌ها ... حضور نیروی دریایی چین در آب‌های منطقه در پی بالا رفتن تنش‌ها

ادامه

آمریکا, اوکراین, پاناما, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سومالی, عمان, فلسطین, کویت, گزارش

جنبش حقوق عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شد

عضو جنبش «حقوق» عراق از دولت این کشور خواست تا موضعی جدی علیه واشنگتن اتخاذ و سفیر آمریکا را از بغداد اخراج کند. به گزارش روز شنبه ایرنا، « حسین علی الکرعاوی» عضو جنبش حقوق عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه از دولت محمد شیاع السودانی خواست تا موضعی جدی علیه ایالات متحده ... جنبش حقوق عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق, فلسطین

اعتراض‌ها به حمایت رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از اسرائیل

کارکنان اتحادیه اروپا در سرتاسر جهان به موضع رئیس کمیسیون این اتحادیه و حمایت آن از اسرائیل اعتراض کردند. به گزارش ایسنا، حدود ۸۵۰ کارمند اتحادیه اروپا در سرتاسر جهان با ارسال پیامی سه صفحه‌ای به اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون این اتحادیه اعلام کردند: «ما نسبت به حمایت بی‌قید و شرط رئیس کمیسیون ... اعتراض‌ها به حمایت رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از اسرائیل

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, اشغالگری, حقوق بشر, خبر, فلسطین

برگزاری نخستین رزمایش نظامی با تسلیحات جنگی در اتحادیه اروپا

معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به تحولات اخیر غزه اعلام کرد جنگ میان اسرائیل و فلسطین می‌تواند به جنگی در سراسر منطقه یا حتی جهانی تبدیل شود. معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه «هر روز عواقب هولناک این درگیری و تلفات و خسارات بی‌شمار آن گزارش می‌شود»، اظهار داشت: جنگ میان اسرائیل و ... برگزاری نخستین رزمایش نظامی با تسلیحات جنگی در اتحادیه اروپا

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, نئونازیسم