لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

افشاگری در مورد حضور مزدوران راست افراطی آلمانی در اوکراین

رسانه آلمانی با استناد بر اطلاعات وزارت کشور آلمان فاش کرد، دستکم ۲۶ عضو تندروی راست افراطی از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه، به اوکراین عزیمت کرده‌اند.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه آلمانی «ار.ان. دی/RND» وزارت کشور آلمان آمار مذکور را به درخواست حزب چپ گرا در پارلمان این کشور ارائه داده است و برخی از روزنامه نگاران مدعی هستند که خود آنها این پاسخ رسمی وزارت کشور را رویت کرده‌اند.

 

این رسانه مدعی شده که مقامات آلمانی اطلاعات موثقی دارند که نشان می دهد کمتر از ۱۰ نفر از این افراد به منظور شرکت در جنگ به این کشور اروپای شرقی سفر کرده‌اند.

 

«مارتینا رِنِر» عضو عضو چپ در پارلمان آلمان با اشاره به این افشاگری گفت: تعداد واقعی تندروهای راست افراطی آلمان در اوکراین احتمالا بیش از آمار رسمی است.

 

این نماینده پارلمان در مصاحبه با «آر.ان.دی» هشدار داد اگر نئونازی‌هایی که تجربه جنگی دارند و احتمالا مجهز به سلاح و مهمات هستند از اوکراین بازگردند، امنیت عمومی در آلمان به خطرخواهد افتاد.

 

وی همچنین از مقامات آلمانی خواست توجه ویژه‌ای به تندروهای افراطی داشته باشد که خود را روزنامه نگار نشان می‌دهند زیرا این افراد می توانند در کمپین‌های انتشار اطلاعات نادرست نقش داشته باشد.

 

راشاتودی نوشت: از فوریه گذشته که عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین آغاز شد هزاران داوطلب از ده ها کشور به ارتش اوکراین ملحق شده‌اند.

 

راشاتودی نوشت: روسیه این افراد را مزدورانی می‌داند که اگر دستگیر شوند نمی‌توانند انتظار ضمانت های حفاظت از زندانیان جنگی مطابق با معاهده ژنو را داشته باشند.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین از کشته شدن جنگجویان خارجی در حملات گزارش هایی را منتشر می‌کند. تاکنون هویت برخی از آنها آمریکایی و انگلیسی اعلام شده است.

 

در ماه ژوئن، دادگاهی در جمهوری خلق دونتسک، دو انگلیسی و یک مراکشی را که در کنار نیروهای اوکراینی جنگیده بودند، به اعدام محکوم کرد. چندین جنگجوی خارجی دیگر در جمهوری دونباس منتظر محاکمه هستند.

درخواست ۱۲میلیارد دلاری بایدن از کنگره برای تداوم حمایت از کی‌یِف

کاخ سفید در ادامه اقدامات جنگ‌افروزانه خود، از کنگره آمریکا درخواست کرد تا کمک نظامی دیگری را به مبلغ حدود ۱۲ میلیارد دلار برای اوکراین تصویب کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نخست وزیر سوئد: جنگ انرژی پیامدهای خطرناکی برای اروپا دارد

ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد گفت: جنگ انرژی روسی پیامدهای خطرناکی برای اروپا دارد و ثبات مالی ما را تهدید می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بالتیک, بلغارستان, بنگلادش, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دانمارک, دونتسک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, گزارش, لهستان, لوگانسک, هلند

برنامه ارتش آلمان برای افزایش حضورش در منطقه “هند-اقیانوسیه”

خبرگزاری دویچه وله گزارش داد، ارتش آلمان در حال افزایش حضور نظامی‌اش در حوزه هند-اقیانوسیه همزمان با تداوم جنگ در اوکراین، در فاصله‌ای نه چندان دور از آلمان است.

ادامه

استرالیا, افریقا, افغانستان, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, شرق آسیا, گزارش

ژنرال آمریکایی: عواقب فاجعه‌باری ارتش اوکراین را تهدید می‌کند

یک ژنرال آمریکایی تاکید کرد که در صورت عدم تامین تسلیحات پیشرفته مورد نیاز اوکراین عواقب ناگواری در انتظار این نیروها خواهد بود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, ناتو