پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, میلیتاریسم

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم, ناتو

قدرت نظامی چین چالشی برای آمریکا

اگرچه چین در حال حاضر رتبه سوم قدرت نظامی جهان را دارد اما این کشور هم اکنون نیز در برخی از شاخص ها مانند کشتی سازی از آمریکا جلو است و در نظر دارد تا اواسط قرن جاری به یک ارتش «مدرن و در کلاس جهانی» تبدیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

افشاگری تارنمای ووکس؛ پیمان‌شکنی ترامپ، علت توقف گفت و‌گو‌های کره شمالی است

تارنمای خبری آمریکایی «ووکس» در گزارشی فاش ساخت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دیدارش با رهبر کره شمالی، به او وعده امضای اعلامیه پایان جنگ کره را داده، اما به این وعده عمل نکرده و موجب توقف گفت و گوها میان دو کشور شده است.

 

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، با وجود گذشت بیش از ۶ دهه از جنگ میان دو کره (۱۹۵۳ – ۱۹۵۰) این جنگ هنوز به طور رسمی پایان نیافته و معاهده صلحی میان طرف ها امضا نشده است.

 

برمبنای گزارشی که تارنمای ووکس به نقل از دو منبع خبری آگاه منتشر کرده است، ترامپ در نشست ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، اعلان پایان جنگ کره را به عنوان پیش شرط مذاکرات دو کشور پذیرفته بود.

 

این رسانه می‌نویسد ،با این وجود، نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «جیمز متیس» وزیر دفاع کابینه، ترامپ را از انجام چنین کاری بازداشته‌اند.

 

ووکس در تشریح چرایی اتخاذ این تصمیم، دو علت را بیان می‌کند؛ نخست اینکه پیونگ یانگ در گذشته هم سابقه ترک مذاکرات پس از امتیازگیری را داشته و دوم اینکه ممکن است خواسته بعدی دولت کره شمالی پس از امضای معاهده صلح، خروج ۲۸ هزار نیروی آمریکایی از منطقه باشد.

 

پیش از این ترامپ بارها در جریان رقابت‌های انتخاباتی و پس از تشکیل دولت، حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی و هزینه‌های گزاف آن را مورد انتقاد قرار داده بود و به نوشته این رسانه، بعید نیست که در صورت عدم پافشاری مشاورانش، در نهایت با بازگشت این نیروها به کشور موافقت کند.

 

رئیس جمهوری آمریکا اخیرا سفر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه دولتش به پیونگ یانگ را به دلیل آنچه که «عدم پیشرفت کافی در مسیر خلع سلاح» خواند، لغو کرده بود.

 

این موضوع پس از ارسال نامه رهبر کره شمالی به ترامپ صورت گرفت که به نظر می‌رسد در آن بار دیگر بر پیش‌شرط‌های پیونگ یانگ برای مذاکره تاکید شده بود.

 

پس از لغو سفر پمپئو، روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی، کاخ سفید را به «دورویی» متهم کرد و نوشت: مقام‌های این کشور با لبخندی بر لب در گف وگوها، در پشت پرده، رزمایش‌هایی با شرکت یگان‌های ویژه ترور تدارک دیده‌اند.

 

اشاره این روزنامه به رزمایشی در آب‌های ژاپن با حضور نظامیان آمریکایی است؛ رزمایشی که آمریکا از برگزاری آن ابراز بی‌اطلاعی می‌کند.

 

بالا گرفتن اختلاف‌ها میان دو کشور اکنون چشم انداز مذاکرات صلح را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

 

رسانه های آمریکایی اخیراً گزارش داده بودند که با وجود گذشت چند ماه از دیدار سران دو کشور، پیونگ یانگ هنوز حتی تعداد بمب‌های هسته‌ای خود را برای مقام‌های آمریکایی فاش نکرده است.

 

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «جیمز متیس» وزیر دفاع کابینه، ترامپ به خوبی می دانند که با امضای اعلامیه پایان جنگ کره دیگر دلیلی برای ادامه فروش میلیاردها دلار اسلحه به کره جنوبی و میلیتاریزه کردن شبه جزیره کره باقی نمی‌ماند. از این رو ترجیح میدهند که تشنج در منطقه باقی بماند و از این طریق منافع انحصارات صنایع نظامی در خطر قرار نگیرد.

آمریکا در خاک آرژانتین دست‌کم سه پایگاه‌های نظامی احداث می‌کند

به نقل از السومریه‌نیوز، روزنامه مکزیکی «آریستگو نوتیسیاس» به نقل از منابع آگاه نوشت، «مائوریسیو مکری» رئیس‌‌جمهوری آرژانتین موافقت کرده است که ایالات متحده دست‌کم سه پایگاه نظامی در این کشور احداث کند.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, میلیتاریسم