خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

افزایش تنش‌ها منجر به اعلام منطقه پرواز ممنوع در شمال غرب سوریه شد

ستاد کل نیروهای سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که برای حفظ امنیت خطوط هوایی شمال غرب این کشور بخصوص در حریم هوایی استان ادلب همه این خطوط را خواهد بست.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع اعلام کرد که در پی افزایش تنش ها و ادامه عملیات ترکیه در این مناطق برای حفاظت از امنیت و حاکمیت سرزمینی خود پروازها از شمال غرب و بالعکس مسدود خواهد شد.

 

تنش ها در روزهای اخیر در شمال غرب سوریه به دنبال لشکرکشی ترکیه افزایش یافته است و درگیری هایی بین نیروهای دو کشور گزارش شده است.

 

طبق اعلام ستاد کل نیردهای مسلح سوریه پرواز هرگونه هواپیمایی در این حریم هوایی متجاوز فرض شده و منهدم و مانع دستیابی آن به هدف خود خواهد شد.

 

این ستاد همچنین تاکید کرد که اقدامات تجاوزکارانه ترکیه هرگز باعث نجات تروریست‌ها در برابر حملات ارتش سوریه نخواهد شد و این ثابت می‌کند که ترکیه از همه توافق های سابق از جمله توافق سوچی (شهریور ماه ۱۳۸۹ ) خارج شده است.

 

یک منبع نظامی سوری هم امروز گزارش داد که نیروهای نظامی ترکیه به اقدامات تجاوز کارانه خود ادامه داده و نیروهای ارتش سوریه را که در نبرد با تروریست ها هستند، هدف قرار می دهند.

 

 

در این حال سوریه یک پهپاد ترکیه را ساقط کرد

 

 

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) عصر یکشنبه از ساقط شدن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ترکیه که وارد خاک سوریه شده بود، خبر داد.

 

این خبرگزاری اضافه کرد که بر خلاف آنچه رسانه های منطقه اعلام کرده اند، جنگنده نیروی هوایی سوریه سقوط نکرده است بلکه آنچه سقوط کرده است یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ترکیه است که وارد خاک سوریه شده بود.

 

دولت سوریه ساعاتی پیش با اعلام بسته شدن حریم هوایی شمال این کشور به روی همه هواپیماها، تهدید کرد که تجاوز به حریم هوایی این کشور را پاسخ خواهد داد.

 

روابط سوریه و ترکیه به دنبال لشکر کشی آنکارا به ادلب تیره شده است.

کرملین در پاسخ به اردوغان؛ حضور ما در سوریه قانونی است

سخنگوی دفتر رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به درخواست اردوغان برای تَرک سوریه تصریح کرد: حضور ما در سوریه قانونی است و مبارزه با عناصر تروریستی در ادلب ادامه دارد.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

اردوغان در سوریه نه راه پس دارد نه پیش/ ناتو هم کمک نخواهد کرد

یک رسانه عرب زبان از مخمصه سخت و انزوایی که رئیس جمهور ترکیه در ماجراجویی خود در سوریه بدان گرفتار شده پرده برداشته و به عدم تمایل غرب و ناتو برای کمک به اردوغان پرداخته است.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, ناتو

خبرگزاری فرانسه: گزینه‌های ترکیه در ادلب بسیار محدود است

خبرگزاری فرانسه درباره تحولات اخیر در استان ادلب در شمال غرب سوریه در تحلیلی آورد که ترکیه با توجه به عملیات نظامی روز پنجشنبه و کشته شدن ۳۳ نظامی آن در این منطقه و معادلات قدرت در آن ، گزینه های محدودی همانند توافق دوباره با روسیه یا نزدیکی به ناتو را دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, سوریه, فرانسه, ناتو