نامزد طرفدار چین برنده انتخابات نخست‌وزیری جزایر سلیمان شد

پارلمان جزایر سلیمان، وزیر خارجه سابق این کشور را که معتقد به روابط نزدیک با چین است را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرد. به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، مجله کثیرالانتشار «ایندیاتودی» در گزارشی، انتخاب «جرمیا مانل» به عنوان نخست وزیر جزایر سلیمان را یک پیروزی برای چین ارزیابی کرد. براساس این گزارش، نمایندگان پارلمان جزایر ... نامزد طرفدار چین برنده انتخابات نخست‌وزیری جزایر سلیمان شد

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امنیتی, جزایر سلیمان, جنوب اقیانوس آرام, جهان, چین, شرق آسیا

عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. وی گفت که پس از این‌که روسیه تعداد قابل توجهی از نظامیان خود ... عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

اعزام بمب‌افکن‌های پکن به جزایر دریای چین جنوبی

به گزارش رویترز، نیروی هوایی چین بمب‌افکن‌های خود را روی جزایر دریای چین جنوبی مستقر کرد. نیروی هوایی چین در بیانیه‌ای این اقدام را بخشی از رزمایش تمرینی خود در مناطق مورد مناقشه اعلام کرد.

 

در بیانیه این سازمان که روز گذشته جمعه، منتشر شد، آمده است: «شاخه‌ای از نیروی هوایی آزادی‌بخش خلق اخیرا چندین بمب‌افکن اچ-۶کی را در منطقه مستقر کرده تا در این جزیره‌ها تمرین کنند و قابلیت ما را برای رسیدن به تمام مناطق، هدایت حمله در هر زمان و یورش در تمام جهات افزایش دهند».

 

در این بیانیه آمده که خلبان بمب‌افکن اچ-۶کی با حمله به چند هدف دریایی تمرین کرده و سپس در فرودگاهی دریایی به تمرین فرود و پرواز اقدام کرده است. بیانیه نیروی هوایی چین این تمرین را آمادگی برای «نبرد احتمالی در بخش غربی اقیانوس آرام و دریای جنوبی چین» اعلام کرد.

 

در بیانیه نیروی هوایی آزادی‌بخش خلق چین، به محل دقیق این تمرین اشاره‌ای نشده است.

 

ایالات متحده ناوهای جنگی خود را به مناطق مورد مشاجره دریای جنوبی چین گسیل کرده است تا با ادعای چین در رابطه با مالکیت این مناطق مقابله کند. جزایر دریای چین جنوبی محل مناقشه بسیاری از کشورها از جمله چین، ویتنام، فیلیپین، تایوان، برونئی و مالزی است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: چندین فروند بمب‌افکن از انواع مختلف اعم از بمب‌افکن راهبردی دوربرد و مجهز به سلاح هسته‌ای H-6K اقدام به تمرین فرود و برخاست در فرودگاهی در یکی از جزایر در دریای چین جنوبی کرده‌اند.

 

در ادامه این بیانیه تصریح شد: یک واحد از نیروی هوایی ارتش چین اخیرا به سازمان‌دهی چندین بمب‌افکن نظیر مدل H-6K به منظور اجرای مانورهای تمرینی فرود و برخاست در جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی در راستای تقویت قابلیت ما برای پوشش کل منطقه و اجرای حمله در هر زمان و در تمامی مسیرها، اقدام کرده است.

 

این بیانیه تصریح کرد، خلبان یک بمب‌افکن H-6K اقدام به تمرین حمله به هدف تعیین شده در دریا و همچنین فرود و پرواز در یک فرودگاه در این منطقه کرد و این رزمایش را آماده شدن “در غرب اقیانوس آرام و همچنین نبرد برای دریای چین جنوبی” توصیف کرد.

 

این بیانیه که در حساب اینترنتی نیروی هوایی چین در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی این کشور منتشر شد اشاره به مکان دقیق انجام این مانور نداشت.

 

بیانیه نیروی هوایی چین به نقل از وانگ مینگ لیانگ، یک کارشناس امور نظامی ذکر کرد که تمرین‌های فرود و برخاست هواپیماها در دریای چین جنوبی به نیروی هوایی کمک می‌کند تا قابلیت‌های رزمی خود را به منظور مقابله با تهدیدهای امنیتی دریایی تقویت کند.

 

پیشتر واشنگتن به پکن هشدار داده بود که از بابت تداوم نظامی سازی دریای چین جنوبی با “تبعات” نامشخص روبرو خواهد شد و این موضوع را با دولت چین در میان گذاشته است.

چین و ایالات متحده آمریکا، به جنگ تجاری خاتمه می‌دهند

چین و ایالات متحده آمریکا، تصمیم گرفتند که به هر گونه جنگ تجاری و نیز به افزایش تعرفه های گمرکی بر واردات محصول، خاتمه دهند.   بنا به گزارش رسانه های رسمی چین، امروز یکشنبه ٢٠ مِه، ایالات متحدۀ آمریکا و چین تصمیم گرفتند با محکوم کردن هرگونه جنگ تجاری، به افزایش عوارض مالیاتی بر ... چین و ایالات متحده آمریکا، به جنگ تجاری خاتمه می‌دهند

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر

وقتی که اون با “زیرکی” خود شگفتی‌ساز می‌شود

پایگاه خبری هیل در این باره نوشت: مانورهای چند ماه اخیر کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی در عرصه بین‌المللی موجب شگفتی برخی بابت “زیرکی و دانایی” آنها شده است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی, لیبی

عقب‌نشینی واشنگتن؛ بمب افکن‌های آمریکا در رزمایش با کره جنوبی شرکت نمی‌کنند

به دنبال هشدار کره شمالی مبنی بر اینکه احتمال دارد در برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی در ماه آینده میلادی تجدید نظر کند، آمریکا اعلام کرد بمب افکن‌های اتمی این کشور در رزمایش هوایی با کره جنوبی شرکت نمی‌کنند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی