وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

اعتراف دولت ترامپ: شواهدی درباره اصابت موشک به بوئینگ اوکراین وجود ندارد

دست‌کم سه مقام ارشد دولت آمریکا در جلسه‌ای غیرعلنی با اعضای کنگره این کشور اعتراف کرده‌اند شواهدی که نشان‌دهنده اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ خطوط هوایی اوکراین باشد در دست نیست.

 

به گزارش تسنیم، مقام‌های آمریکایی با آنکه به دنبال راه‌اندازی جنگ تبلیغاتی درباره حادثه سقوط بوئینگ ۷۳۷ – ۸۰۰ خطوط هوایی اوکراین در ایران هستند در یک جلسه محرمانه با اعضای کنگره چند روز پیش اعتراف کرده‌اند شواهدی از ساقط شدن این هواپیما بر اثر اصابت موشک وجود ندارد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در بخشی از گزارش خود روز پنجشنبه به نقل از یک نماینده کنگره که در جلسه توضیحی مقام‌های دولت ترامپ با قانونگذاران آمریکایی حاضر بوده نوشته سه مقام دولت آمریکا گفته‌اند شواهدی در دست نیست که نشان دهد هواپیمای بوئینگ اوکراینی بر اثر اصابت موشک ایران سرنگون شده است.

 

رسانه آمریکایی نوشته است: «یک قانونگذار آمریکایی که یکی از حاضران در جلسه توضیحی مقام‌های آمریکایی با اعضای کنگره برای تشریح وضعیت تنش‌های میان ایالات متحده و ایران بود به شرط عدم افشای نام گفت که مقام‌های آمریکایی گفتند هیچ اطلاعاتی حاکی از آن نیست که این هواپیما مورد اصابت قرار گرفته است.»

 

آسوشیتدپرس نوشته «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و «جینا هاسپل»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از جمله مقام‌های حاضر در این جلسه بوده‌اند.

 

محور اصلی گزارش آسوشیتدپرس بحران تازه‌ای است که شرکت «بوئینگ» بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی به آن دچار شده است.

 

آسوشیتدپرس یادآوری کرده بوئینگ بعد از سقوط‌های مکرر نسخه ۷۳۷ مکس این شرکت هواپیماسازی هنوز با بحران دست و پنجه نرم می‌کند.

 

این رسانه نوشته است: «هنوز برای اظهارنظر درباره علت این حادثه و اینکه آیا شرکت بوئینگ مسئولیتی در از دست رفتن جان ۱۷۶ نفر داشته یا خیر، زود است اما این فاجعه دست‌کم به مشکلات مدیر عامل آتی شرکت بوئینگ، “دیوید کاهلون”که قصد بازسازی وجهه این شرکت را دارد خواهد افزود.»

 

یک روز بعد از این گزارش، مقام‌های آمریکایی در ادعایی که به شدت از سوی مسئولان در ایران تکذیب شد گفتند که هواپیمای بوئینگ اوکراین بر اثر اصابت موشک ایران ساقط شده است. تهران، از کشور اوکراین به عنوان صاحب هواپیما و کمپانی بوئینگ به عنوان سازنده آن برای مشارکت در تحقیقات درباره سقوط آن دعوت به عمل آورده است.

 

ناوگان آمریکا در آب‌های جنوب ایران با فرماندهی یک ایرانی‌تبار

این روزها ناوگان عظیم “هری ترومن” در دریای عرب برای نظارت بر فعالیت‌های ایران مستقر شده است. این مهمترین اسکادران نیروی دریایی آمریکاست و فرماندهی آن را افسری با اصلیت ایرانی به عهده دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

آمریکا: از قبل مطلع شدیم ایران قصد حمله دارد

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشت که حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی در عراق یک رخداد حساب شده بود و مقام‌های کاخ سفید از بعد از ظهر روز سه‌شنبه مطلع بودند که ایران قصد حمله دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

سندرز و وارن به سیاست‌های بحران‌زای ترامپ در قبال ایران تاختند

دو نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سیاست‌های تنش‌زای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده و بر جلوگیری از بروز جنگ تاکید کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق