باهاما رسما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد

وزارت امور خارجه باهاما رسما اعلام کرد فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد. وزارت امور خارجه باهاما اعلام کرد که کابینه باهاما به طور رسمی فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته است و افزود که این کشور “به اجماع جامعه کارائیب در این مورد پیوست. “ در بیانیه این ... باهاما رسما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد

ادامه

اسپانیا, اسراییل, ایرلند, باهاما, ترینیداد و توباگو, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, حقوق بشر, فلسطین

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های اسرائیل هستند. به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی اسرائیل در کنگره آمریکا در ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که ... آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, جهان, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش

سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

بلژیک حمایت خود را از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد. به گزارش ایسنا، حجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک ضمن تاکید بر حمایت کشورش از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، خاطرنشان کرد که این امر نخستین گام به‌سوی برقراری صلح است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه همین هفته (۲۱ اردیبهشت‌ ماه) ... حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

ادامه

آمریکا, انگلیس, بلژیک, جهان, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

اعتراف تکان‌دهنده وزیر نتانیاهو به‌ اجرای راهبرد زمین سوخته درغزه

وزیر اطلاعات اسرائیل گفت که در پایان جنگ غزه، امکان زندگی در این منطقه وجود نخواهد داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه «تایمز اسرائیل»، گیلا گاملیل در یک نشست کنست (پارلمان این رژیم) اعلام کرد که مذاکرات مخفیانه‌ای با برخی کشورها، برای فراهم کردن زمینه کوچ اجباری مردم غزه انجام شده است.

این مقام اسرائیل با اذعان به تلاش ارتش این رژیم برای ایجاد زمین سوخته در غزه و از بین بردن زیرساخت‌های حیاتی آن، گفت: در پایان جنگ غزه، جمعیت این منطقه به شکل کامل به کمک‌های بشردوستانه وابسته خواهد بود و جایی برای کار کردن وجود نخواهد داشت زیرا ۶۰ درصد زمین‌های زراعی غزه به منطقه حائل تحت کنترل نیروهای امنیتی اسرائیل تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اسرائیل با اتخاذ سیاست زمین سوخته و تخریب عمدی زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مسکونی، عامدانه تلاش می‌کند غزه را غیرقابل سکونت کند.

خیابان‌های ویران و ساختمان‌های فروریخته منظره غالب در سراسر نوار غزه است و اسرائیل بیش از ۶۰ درصد ساختمان‌ها و زیرساخت‌های این منطقه را در حدود سه ماه بمباران، ویران کرده‌است.

بمباران‌های هدفمند اسرائیل، زیرساخت‌ها، شبکه‌های انتقال برق، آب و فاضلاب را هدف قرار داده و مجموعه‌ای از بحران‌های درهم تنیده را ایجاد کرده است.

تاکنون در این بمباران‌ها، بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب شده که از این میان، ۵۰ هزار واحد به طور کامل ویران شده و مدارس، مساجد، بازارها، ساختمان‌های اداری و میدان‌ها نیز از بین رفته است.

این بمباران‌ها به تخریب خیابان‌های اصلی و خطوط آبرسانی منجر شده و رفت و آمد خودروها و حتی گاری‌هایی که توسط حیوانات به خاطر نبود سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد را با مشکل روبرو کرده است.

سازمان ملل متحد ۹ نوامبر (۱۸ آبان) اعلام کرد که ۵۰ درصد ساختمان‌های مسکونی غزه، در طول تنها یک ماه بمباران اسرائیل تخریب شده است.

اسرائیل تلاش می‌کند که نوار غزه را از طریق بمباران و تخریب همه زیرساخت‌های خدماتی مورد نیاز زندگی عادی فلسطینی‌ها، به یک منطقه غیرقابل سکونت تبدیل کند.

بر اساس این گزارش، فقر ۹۰ درصدی، بیکاری ۶۵ درصدی و تورم ۱۲ درصدی از جمله نتایج اقتصادی اعلام شده تجاوز اسرائیل به غزه است.

این گزارش می‌افزاید: ضرر و زیان اقتصادی نوار غزه طی دوره محاصره این باریکه از سال ۲۰۰۷ تاکنون، بدون در نظر گرفتن تاثیر تجاوز کنونی، بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار بوده است.

نیروهای یمنی کشتی عازم سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند

ارتش ملی یمن از هدف قرار دادن یک کشتی تجاری با مقصد سرزمین‌های اشغالی خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش ملی یمن امروز – چهارشنبه از هدف قرار دادن یک کشتی تجاری با مقصد سرزمین‌های اشغالی خبر داد. سریع اعلام کرد که نیروهای یمنی کشتی «ای ام ای ... نیروهای یمنی کشتی عازم سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

ممانعت جدی آمریکا برای آتش‌بس در غزه

نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد آمریکا با وتوی هر تلاشی برای نجات مردم غزه از درد و رنج، تمام قد از صهیونیست‌ها دفاع می‌کند. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، تایید کرد که آنچه در دریای سرخ اتفاق می‌افتد، پاسخی به عملیات وحشیانه اسرائیل است که به مدت ... ممانعت جدی آمریکا برای آتش‌بس در غزه

ادامه

آمریکا, اسپانیا, اسراییل, ایتالیا, جهان, روسیه, سازمان ملل, فرانسه, فلسطین

غول کشتیرانی جهان: عبور از دریای سرخ تا اطلاع ثانوی ممنوع!

شرکت مِرِسک که قبلا توقف ۴۸ ساعته عبور کشتی‌هایش از دریای سرخ را اعلام کرده بود، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد تا اطلاع ثانوی کشتی‌های این شرکت از این دریا عبور نخواهند کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سی‌ان‌ان گزارش داد، شرکت دانمارکی مِرِسک، بزرگ‌ترین مجموعه کشتیرانی جهان اعلام کرد «تا اطلاع ثانوی» کشتی‌هایش از دریای ... غول کشتیرانی جهان: عبور از دریای سرخ تا اطلاع ثانوی ممنوع!

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, دانمارک, غرب, فلسطین, یمن

وزیر خارجه لبنان:‌ اسرائیل مسئول انفجارهای کرمان و ترور العاروری است

وزیر ‌خارجه لبنان، اسرائیل را مسئول ترور معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه در کرمان دانست. به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، وزیر ‌خارجه لبنان، اسرائیل را مسئول ترور معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه در کرمان دانست. وی هشدار داد: «اگر اسرائیل به این اقدامات خود ... وزیر خارجه لبنان:‌ اسرائیل مسئول انفجارهای کرمان و ترور العاروری است

ادامه

اسراییل, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صلح, فلسطین, لبنان