واکنش چین به حادثه هوایی روی داده با بمب‌افکن آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز جمعه در اظهارنظری درباره نزدیک شدن خطرناک یک جنگنده چینی به بمب‌افکن آمریکایی گفت: در حالی که هواپیماهای آمریکایی عامل اصلی خطرات امنیتی هوایی و دریایی بر روی دریای چین جنوبی هستند، پکن به دفاع از حاکمیت و پیشبرد امنیت خود ادامه خواهد داد. به گزارش ایسنا، پیش از ... واکنش چین به حادثه هوایی روی داده با بمب‌افکن آمریکایی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, امنیتی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

سازمان ملل: نژا‌دپرستی و برده‌داری از فجایع نظام قضایی آمریکا هستند

سازمان ملل در گزارشی تاکید کرد که نژادپرستی سیستماتیک و میراث برده‌داری همچنان در زندان‌های آمریکا رواج دارد به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، کارشناسان ارشد سازمان ملل در زمینه حقوق بشر با انتشار گزارش جدیدی جنایت‌های ارتکابی در سیستم قضایی آمریکا را برای افکار عمومی جهان تبیین کردند. این گزارش که پنج‌شنبه گذشته ... سازمان ملل: نژا‌دپرستی و برده‌داری از فجایع نظام قضایی آمریکا هستند

ادامه

آپارتایت, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فساد, کودکان, گزارش

اعتراض خانواده‌های کانادایی به آموزش‌ جنسی دانش‌آموزان در مدارس + فیلم

هزاران نفر به سیاست‌های دولت کانادا در تدوین آموزش‌های جنسی در مدارس و مراکز آموزشی اعتراض کردند و آن را نشانه تعرض دولت به آزادی فردی دانستند.

هزاران نفر در شهر‌های سراسر کانادا از جمله مونترال نسبت به نحوه‌ی آموزش جنسی و هویت جنسیتی در مدارس و نحوه‌ی اشاره‌ی معلمان به دانش‌آموزان تراجنسیتی تجمع اعتراضی برگزار کردند. در مقابل گروهی نیز با راه‌اندازی تظاهرات متقابل، مخالف محروم کردن دانش‌آموزان از اختیار انتخاب هویت جنسیتی خود مقابل گروه اول قرار گرفتند و در برخی شهر‌ها این تقابل درگیری‌هایی را به همراه داشته است.

معترضان از اقدام مدارس نسبت به تغییر هویت جنسیتی دانش‌آموزان انتقاد کرده و معتقدند والدین حق دارند بدانند که فرزندانشان هویت جنسی خود را زیر سؤال می‌برند یا خیر. در مقابل گروه مخالف آن‌ها مدعی هستند باید واژگان مناسب، کلمات مناسب را در یک زمان مناسب به دانش‌آموزان آموزش داد تا با دیگر افراد و همکلاسی‌ها احساس همدلی و آسایش کنند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در توئیتی درباره‌ی اعتراضات سراسری در این کشور نوشت: «همجنس‌گرا‌هراسی و دگرباش هراسی جایی در کشور ندارند. ما این نفرت و مظاهر آن را به شدت محکوم کرده و در حمایت از کانادایی‌های همجنس‌گرا و دگرباش‌گرا در سراسر کشور متحد هستیم.»

مدافعین حقوق کودکان این سیاست را محکوم کرده و معتقدند حقوق کودکان در آن نادیده گرفته شده است درعین‌حال والدین بسیاری از دانش‌آموزان، خواهان کنار گذاشتن تلقین مسا‌ئل جنسیتی به فرزندانشان در مدارس شده‌اند.انجمن آزادی‌های مدنی کانادا که بر حمایت از حقوق و آزادی‌های بشر تمرکز دارد، بر این باور است که این سیاست می‌تواند حقوق حریم خصوصی را نقض کند.

منتقدان این سوال را مطرح کرده‌اند که دولت هنگام تدوین و پیشبرد سیاست‌های آموزشی جدید با چه کارشناسانی مشورت کرده است، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که این سیاست‌ها می‌توانند آسیب رسان باشند.

وب سایت استاتیک کانادا در گزارش‌ رسمی سال جاری میلادی درباره خشونت های جنسی در این کشور نوشت:‌ اکثریت قریب به اتفاق ۹۶ درصد از قربانیان کشف شده قاچاق انسان، زنان و دختران در این کشور هستند. در مجموع، یک نفر از هر چهار نفر ۲۵ درصد قربانیان زیر ۱۸ سال سن داشتند. از هر ۱۰۰ مورد تجاوز جنسی، تنها ۶ مورد و ۲ درصد از تجاوزات جنسی به پلیس گزارش می‌شود. ۱۱درصد از زنان صدمات جسمی ناشی از تجاوز جنسی را تجربه کردند و ۶۰ درصد از قربانیان تجاوز جنسی زیر ۱۷ سال سن دارند. بیش از ۸۰ درصد قربانیان جنایات جنسی زنان هستند. ۸۰ درصد از حوادث تجاوز جنسی در خانه مسکونی اتفاق می‌افتد. همچنین ۸۳ درصد از زنان معلول در طول زندگی خود مورد تجاوز یا آزار جنسی قرار می‌گیرند و ۵۷ درصد از زنان بومی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش جدید در مورد خشونت جنسی در نیرو‌های مسلح کانادا (CAF)، قاضی سابق دادگاه عالی در گزارشی به نام Arbor می‌گوید: «برخی از اعضای ارتش کانادا با آسیب بیشتری از جانب همرزمان خود روبرو هستند تا از جانب دشمن.» این سند ۴۰۴ صفحه‌ای به ناکامی‌های نیرو‌های مسلح کانادا در طول سال‌ها در رسیدگی به زن‌ستیزی، تبعیض، خشونت جنسی و آسیب‌هایی که عمدتاً توسط اعضای زن ارتش تجربه شده است، اشاره می‌کند.

بین اکتبر ۲۰۲۰ و آوریل ۲۰۲۱، نزدیک به ۴۹۰۰ کارگر در سراسر کانادا (در یک نظرسنجی سراسری) در مورد تجربیات خود در مورد آزار و اذیت و خشونت جنسی گزارش دادند: ۴۳.۹ درصد گفتند حداقل یک شکل از آزار و اذیت جنسی و خشونت را در حین کار تجربه کرده‌اند.

بایدن اسرار نظامی آمریکا را فاش کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، اسرار نظامی مهم کشورش را فاش کرد و گفت گلوله‌های توپخانه ارتش آمریکا رو به اتمام است. به گزارش خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس‌‌جمهور ایالات متحده در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» اعتراف کرد که گلوله‌های توپخانه نیروهای آمریکایی رو به اتمام است. بایدن ... بایدن اسرار نظامی آمریکا را فاش کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, لیتوانی, ناتو

سوخو-۳۵ روسیه برای رصد بمب‌افکن‌های آمریکایی به پرواز درآمد

روسیه یک فروند جنگنده سوخو-۳۵ را برای رصد بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا بر فراز دریای بالتیک به پرواز درآورد. به گزارش فارس، در بیانیه وزارت دفاع روسیه تصریح شده روز ۲۰ مارس، تأسیسات راداری نیروهای پدافندی منطقه غربی پرواز دو هواپیما به سمت مناطق مرزی روسیه را مشاهده کردند. روسیه گفته این هواپیماها دو فروند بمب‌افکن راهبردی ... سوخو-۳۵ روسیه برای رصد بمب‌افکن‌های آمریکایی به پرواز درآمد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, خبر, روسیه, کانادا