روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. آن‌گونه در بیانیه وزارت ... روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

ادامه

اوکراین, جمهوری چک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

استولتنبرگ؛ ناتو قصد دارد قلمرو تحت کنترل خود را از این هم گسترده‌تر کند

دبیرکل ناتو با بیان اینکه این ائتلاف تمام تلاش خود را برای پیوستن اوکراین به ناتو به کار بسته، گفت ناتو قصد دارد قلمرو تحت کنترل خود را از این هم گسترده‌تر کند. به گزارش ایسنا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت این ائتلاف نظامی در آینده توسعه بیشتری خواهد یافت و در حال حاضر هم ... استولتنبرگ؛ ناتو قصد دارد قلمرو تحت کنترل خود را از این هم گسترده‌تر کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, گزارش, ناتو

عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. وی گفت که پس از این‌که روسیه تعداد قابل توجهی از نظامیان خود ... عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

بایدن اسرار نظامی آمریکا را فاش کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، اسرار نظامی مهم کشورش را فاش کرد و گفت گلوله‌های توپخانه ارتش آمریکا رو به اتمام است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس‌‌جمهور ایالات متحده در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» اعتراف کرد که گلوله‌های توپخانه نیروهای آمریکایی رو به اتمام است.

بایدن با افشای یک حقیقت بسیار حساس درباره ارتش آمریکا مبنی بر این‌که گلوله‌های توپخانه‌ای ارتش این کشور رو به اتمام است، به دنبال توجیه تصمیم جنجالی خود در خصوص ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین است.

بایدن در مصاحبه روز یکشنبه خود با سی ان ان چنین اعترافاتی را مطرح کرد و گفت که ضروری است که بمب‌های خوشه‌ای به کی‌یف داده شود زیرا گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه‌ای بسیار اندک است.

وی گفت: «این جنگی است که به مهات ارتباط دارد و مهمات آن‌ها رو به اتمام است و ما نیز کم داریم».

منتقدان محافظه‌کار همچون «استیو گست» مجری پادکست ایالات متحده تصریح کرد که بایدن چیزی را فاش کرد که باید بعنوان یک اسرار دولتی باقی می‌ماند.

وی در این خصوص گفت: ««جو بایدن به دنیا اعلام می‌کند که آمریکا مقادیر اندکی گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری دارد. آیا رئیس‌جمهور بایدن اهمیتی نمی‌دهد که مخالفان ما در چین کمونیست به حرف‌هایشان گوش می دهند؟»

«لوگان دابسون» یکی از اعضای سنای آمریکا نیز گفت: «عاشق لحظه‌ای هستم که رئیس‌جمهور آمریکا به سی ان ان می‌رود تا به همه بگوید که ما کمبود مهمات داریم».

بایدن این اظهارات را در حالی مطرح کرد که آمریکا و متحدان اروپایی این کشور آماده می‌شدند تا این هفته در نشست ناتو در ویلنیوس در خصوص جنگ اوکراین و نحوه حمایت از کی‌یف در مقابل مسکو گفت‌وگو کنند.

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره استدلال کرده‌اند که اظهارات بایدن در سی ان ان نشان می‌دهد که کمپین آمریکا برای ارائه میلیاردها دلار تسلیحات به کی‌یف، دفاع آمریکا را تضعیف کرده است.

از طرف دیگر، سناتور «جی دی وانس» جمهوری‌خواه از ایالت اوهایو، اظهارات بایدن را «اعترافات حیرت‌آور بایدن خواند، چیزی که من بیش از یکسال است که در خصوص آن هشدار می‌دهم. او می‌گوید که گلوله‌های۱۵۵ میلی‌متری توپخانه ما و اوکراین رو به اتام است. جنگ اوکراین آسیب بزرگی به امنیت ملی ما وارد می کند.

«اندی بیگز» نماینده آریزونا گفت که با توجه به اعتراف بایدن در مورد کاهش ذخایر توپخانه، «ما نمی‌توانیم بیش از این به اوکراین ارسال کنیم. آمریکا در اولویت است.»

با این‌حال، یک مقام ناشناس کاخ سفید با ادعای بایدن مخالفت کرد و به فاکس‌نیوز گفت که کمک‌های نظامی به اوکراین باعث کاهش مهمات آمریکا نشده است.

وی توضیح داد: «ارتش برای تعداد سامانه‌های تسلیحاتی و مهماتی که در صورت بروز حوادث احتمالی یا درگیری نظامی در ذخایر خود نگهداری می‌کنیم الزامات خاصی دارد و هرچه به اوکراین ارسال می‌کنیم مازاد آن است بنابراین مهمات خود آمریکا رو به اتمام نیست».

برخی از نمایندگان کنگره، جنگ اوکراین را «جنگ نیابتی» علیه روسیه می‌دانند. «دیوید ساکس» کارآفرین فناوری آمریکا می‌گوید علی‌رغم آنکه واشنگتن در مقایسه با روسیه، بودجه بیشتری را برای دفاع تخصیص می‌دهد اما راهبرد بایدن ظاهراً نتیجه معکوس می‌دهد.

وی در این خصوص گفت: «نکته جنگ نیابتی، تضعیف روسیه بود اما اول مهمات آمریکا تمام شد بنابراین چه کسی در حال تضعیف دیگری است؟»

کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند اما ا وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

خاویر سولانا: ناتو باید از تقابل مستقیم با روسیه اجتناب کند

دبیرکل پیشین ناتو نسبت به هر گونه تقابل مستقیم با روسیه هشدار داد. به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه موندو، «خاویر سولانا»، دبیرکل پیشین ناتو نسبت به هرگونه تقابل مستقیم بین این ائتلاف و روسیه برای جلوگیری از وقوع جنگ هسته‌ای هشدار داد. سولانا گفت: «‌پرهیز از برخورد مستقیم که می‌تواند به درگیری هسته‌ای ... خاویر سولانا: ناتو باید از تقابل مستقیم با روسیه اجتناب کند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

فرمانده یک زیردریایی روسی حین دویدن صبحگاهی به ضرب چهار گلوله کشته شد

خبرگزاری تاس به نقل از مقام‌های امنیتی گزارش داد، فرمانده یک زیردریایی روسی و معاون بسیج نظامی در شهر کراسنودار در جنوب روسیه به ضرب گلوله کشته شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این مقام با نام «استانیسلاو رژیتسکی» صبح روز دوشنبه که برای دویدن بیرون رفته بود، به دست یک فرد ... فرمانده یک زیردریایی روسی حین دویدن صبحگاهی به ضرب چهار گلوله کشته شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

دبیر کل ناتو: توقف جنگ در اوکراین به معنای پایان ملت اوکراین است

دبیر کل ناتو می‌گوید اگر اوکراین پایان جنگ و درگیری‌ها را اعلام کند به معنای پایان موجودیت اوکراین به عنوان یک ملت است و غرب باید همچنان به کمک‌های نظامی خود به کی‌یف ادامه دهد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو با تأکید بر ادامه کمک تسلیحاتی غرب به ... دبیر کل ناتو: توقف جنگ در اوکراین به معنای پایان ملت اوکراین است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, چین, روسیه, صلح, غرب, ناتو

اوکراین با کمک سیا در آمریکا و کانادا مزدور استخدام می‌کند

روسیه از افزایش تحرکات کی‌یف برای جذب مزدور از آمریکا و کانادا آن هم با کمک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل کاهش نیروی جنگی در ارتش اوکراین، فعالیت‌های استخدام مزدوران خارجی در آمریکا و کانادا ... اوکراین با کمک سیا در آمریکا و کانادا مزدور استخدام می‌کند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, رومانی, فرانسه, کانادا, کرواسی, گرجستان, لهستان