رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

بلژیک: کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند

وزیر کابینه بلژیک اعلام کرد که کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و به غزه کمک بشردوستانه کنند. «کارولین گنز» وزیر توسعه همکاری بلژیک امروز چهارشنبه از کشور‌های اروپایی خواسته تا صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند. این مقام بلژیکی بر لزوم افزایش کمک بشردوستانه به غزه تاکید کرد و از ... بلژیک: کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند

ادامه

اروپا, اسراییل, اشغالگری, بلژیک, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, مصر

ارتش روسیه در حمله امروز تل‌آویو به‌سوریه از سیستم‌های جنگ الکترونیک استفاده کرد

یک شبکه عبری زبان اعلام کرد که نیروهای روس مستقر در سوریه، در جریان حمله بامداد امروز (چهارشنبه) ارتش اسرائیل به اطراف دمشق، سیستم‌های جنگ الکترونیک را فعال کردند.

 

به گزارش ایسنا، شبکه عبری زبان “کان” با اشاره به اینکه نیروهای روس مستقر در سوریه، در جریان حمله بامداد امروز (چهارشنبه) ارتش اسرائیل به اطراف دمشق، سیستم‌های جنگ الکترونیک را فعال کردند، مدعی شد: اقدام نظامیان روسیه در فعال‌سازی سیستم‌های پیشرفته جنگ الکترونیک مستقر در پایگاه حمیمیم استان لاذقیه در جریان حمله اخیر اسرائیل موجب اختلال در عملکرد سامانه موقعیت‌یابی جهانی (جی‌پی‌اس) در منطقه شد.

 

کان در ادامه گزارش داد: دایره پوشش این سامانه‌های پدافندی پیشرفته و قدرتمند روسیه تا شرق دریای مدیترانه است و راه‌اندازی آنها مانع فرود هواپیماها در فرودگاه‌های “اسرائیل” می‌شود، برخی فعالان نیز تصویری را به اشتراک گذاشته‌اند که زیگزاگی شدن مسیرهای پروازی در منطقه را در جریان حمله امروز اسرائیل نشان می‌دهد و این امر نتیجه اقدام روسیه در فعال‌سازی سامانه‌های یاد شده است.

 

طبق ادعاهای کان، اسرائیل به طرف روس پیام داد که فعال‌سازی این سامانه‌ها به آن زیان وارد می‌کند؛ اما مسکو پافشاری دارد که هدف از این اقدامات حمایت از نظامیان روس است.

 

این شبکه عبری زبان در ادامه گزارش خود آورد: “اسرائیل” در حال رفع خساراتی است که در نتیجه فعال‌سازی این سامانه‌های روسی، در سیستم الکترونیک ناوگان هوایی‌اش ایجاد شدند.

 

شبکه کان پیش از این نیز در تاریخ ۳۱ ژانویه گذشته خبر مشابهی را منتشر کرده بود.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، در نتیجه بمباران بامداد امروز ارتش اسرائیل، در اطراف دمشق یک سرباز کشته و  پنج تن دیگر زخمی شدند.

 

ارتش اسرائیل مدعی شد این حمله در پاسخ به شلیک موشکی از خاک سوریه  به سمت اراضی اشغالی انجام شد.

 

در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ نیز در جریان حمله ارتش اسرائیل به سوریه در نتیجه اسقاط اشتباه یک فروند پهپاد روس توسط پدافند هوایی سوریه، ۱۵ نظامی روس کشته شدند.

گوترش: اوضاع فلسطین همچنان چالشی برای امنیت جهانی است

دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد که اوضاع اراضی اشغالی فلسطین در سال ۱۹۶۷ از جمله بیت‌المقدس همچنان چالش بزرگی برای صلح و امنیت جهانی است.

ادامه

اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

نگرانی عراق از هزاران زندانی داعشی دربند زندان‌های تحت تسلط “قسد”

عراق نگران است که نیروهای کرد سوریه دموکراتیک (قسد) نتوانند، زندانیان داعشی را به خوبی کنترل و مدیریت کنند. در همین زمینه مقامات امنیتی عراق خواستار استرداد عراق‌های وابسته به داعش به کشورشان هستند همچنین بیان کردند.

ادامه

امریکا, امنیتی, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, گزارش

بیش از ۳۰۰۰ کودک یمنی مبتلا به‌سرطان به‌دلیل کمبود دارو و تجهیزات در خطر مرگ قرار دارند

وزیر بهداشت در دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: بیش از سه هزار کودک مبتلا به سرطان به دلیل کمبود دارو و تجهیزات ناشی از محاصره اقتصادی در خطر مرگ قرار دارند. از طرفی به دلیل بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعاء، امکان سفر بیماران به خارج کشور برای مداوا وجود ندارد.

ادامه

بحرین, جهان, حقوق کودک, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, یمن