شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

ارائه هشت واکسن کووید-۱۹ روسیه به سازمان جهانی بهداشت

روسیه هشت واکسن کووید-۱۹ را در سازمان جهانی بهداشت به ثبت رسانده است.

 

به گزارش اسپوتنیک، میلیتا وینویچ نماینده سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که روسیه، هشت واکسن کرونا به این سازمان پیشنهاد داده است.

 

وی در جلسه آنلاین آکادمی علوم روسیه با عنوان “علم و زندگی” در خصوص واکسن COVID-19، گفت: روسیه اقداماتی بسیاری در این زمینه صورت داده است.

 

وینویچ افزود: چندین انستیتوی روسی بر روی این داروها کار کرده است. در مجموع تا کنون ۱۲۴ واکسن از کشورهای مختلف در سازمان بهداشت جهانی به ثبت رسیده است.

 

نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: شاید تعداد آنها بیشتر باشد. اما آنها مواردی هستند که اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار داده و معیارهای ارزیابی را پشت سر گذاشته اند. از این تعداد ۱۰ واکسن در مرحله آزمایش بالینی و ۱۱۴ مورد در پیش بالینی قرار دارند.

 

سازمان جهانی بهداشت در تاریخ ۱۱ مارس شیوع ویروس همه گیر کووید-۱۹ را اعلام کرد و براساس آخرین آمار، تقریبا ۵ میلیون ۵۰۰ مورد از این بیماری در دنیا ثبت شده و ۳۴۹ هزار نفر نیز جان باخته اند.

سازمان بهداشت جهانی آزمایش «هیدروکسی‌کلروکین» را روی مبتلایان به کرونا متوقف کرد

سازمان جهانی بهداشت آزمایش بالینی داروی «هیدروکسی‌کلروکین» از خانواده کلروکین را روی بیماران مبتلا به کرونا متوقف کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, دانش, سازمان بهداشت جهانی